Strona 1 z 1

hamulce

: 25 gru 2017, 11:35
autor: Zibi
Męczę się z hamulcami. Pojawia się powietrze w układzie bez ubytku płynu. Hamulec wyraźnie się pompuje, po kilku minutach jazdy/użytkowania pedał wyraźnie wolno powraca na miejsce. Ukłąd odpowietrzany wiele razy ale nie mogę ruszyć odpowietrznika z korektora siły hamowania ( 26 lat dało mu się we znaki). Podejrzewam, ze koretor też moze zasysać powietrze bez wycieku ( w osobówkach kombi tak się zdarzało). Radzcie od czego rozpoczac - w ciemno kupowac korektor ( kilka stówek) czy szukać w innym miejscu. Pompa? przewody?

Re: hamulce

: 25 gru 2017, 15:47
autor: buła lx450
Zibi pisze:Męczę się z hamulcami. Pojawia się powietrze w układzie bez ubytku płynu. Hamulec wyraźnie się pompuje, po kilku minutach jazdy/użytkowania pedał wyraźnie wolno powraca na miejsce. Ukłąd odpowietrzany wiele razy ale nie mogę ruszyć odpowietrznika z korektora siły hamowania ( 26 lat dało mu się we znaki). Podejrzewam, ze koretor też moze zasysać powietrze bez wycieku ( w osobówkach kombi tak się zdarzało). Radzcie od czego rozpoczac - w ciemno kupowac korektor ( kilka stówek) czy szukać w innym miejscu. Pompa? przewody?
bez odpowietrzenia korektora siły hamowanie niestety tak się będzie działo :idea: ja nie dawno też to przechodziłem, procedura jest taka :arrow: pierwszy odpowietrzasz korektor, potem najdalszy punkt itd.. jeśli rozsypie się korektor to szykuj się na wydatek 800zł :shock: jeśli nie chce się odkręcić odpowietrznik to jest jeden sprawdzony sposób :idea: różowy płyn w sprayu do(sprawdzania szczelności) spawów, pryskasz odczekujesz z parę min i znowu to samo,potem lekko puknij i powinno pujść, tylko uważaj z tym płynem na materiał czy ciało bo ostro barwi na stałe :mrgreen: i będziesz chodził jak doda :mrgreen:

Re: hamulce

: 27 gru 2017, 13:30
autor: Zibi
No muszę go na stół wydobyć bo przypuszczam, ze bez wiercenia się nie obejdzie. Ale to juz pewnie po nowym roku bo garaż na razie zajęty.

Re: hamulce

: 27 gru 2017, 17:42
autor: Rokfor32
Ja się styknąłem z tematem problemu odpowietrzenia w J8 w wersji z ABS. No - ni uja. Na różne sposoby, chyba wiadro płynu przelane. I kicha - opierając się o pedał schodził powoli do podłogi. Myślałem że pompa wewnętrznie przecieka - ale też ni uja - nówka sztuka z pudełka, i to samo.

Problem znikł samoistnie, jak po czasie ABS wywalił błąd i zawiesił działanie. Pedał stwardniał, a auto zaczęło normalnie hamować. Ale to już nie u mnie było, więc nie miałem okazji podrążyć. A podejrzewam, że przy ABS jest jakaś spec procedura - albo właśnie dezaktywacja systemu na czas odpowietrzania, albo jeszcze coś innego.

Re: hamulce

: 27 gru 2017, 17:49
autor: Zibi
moja to babcia bez abs :) problem robił się stopniowo. Styczeń martwy sezon na wyjazdy więc rozbiorę i kolejno będę sprawdzał elementy.

Re: hamulce

: 27 gru 2017, 19:30
autor: buła lx450
ja mam u siebie abs, problem z powolnym opadaniem pedału hamulca był zanim (zrobiliśmy naprawiliśmy i odpowietrzyliśmy korektor siły hamowania) i po kolei wszystkie koła, (fakt płynu poszło ze cztery bańki) ale problem znikł i auto normalnie hamuje :idea: problem leży najprawdopodobniej w samym korektorze :idea: u mnie przed wymianą płynu wszystko było ok oprócz tego że korektor puszczał krople płynu raz w miesiącu :evil: zabraliśmy się z kolesiem za uszczelnianie i prawie polegliśmy :mrgreen: już miałem zamawiać nowy korektor 8) ale jakoś się udało poskładać stary i odpowietrzyć z powodzeniem :idea: a zapomniałem powiedzieć że pedał wrócił do normy po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, na postoju było to samo( pedał powoli opadał) :evil: coś musi być powiązane między pompą absu a czujnikami, chyba musi podać sygnał obrotu koła czy coś :mrgreen: nie wnikam ważne że zadziałało :idea:

Re: hamulce

: 18 sty 2018, 09:12
autor: Michu_1
Odnośnie opadającego pedału hamulca, kiedyś znalazłem taki artykuł http://www.motofakty.pl/artykul/wpadaja ... mulca.html

Re: hamulce

: 21 lut 2018, 19:54
autor: Jabar
ja wywaliłem ten "korektor" który jest w J8 i założyłem Wilwooda regulowanego za 255złotych (patent jak w rajdówkach). Przy maksymalny otwarciu na tył nareszcie zaczął hamować samochód także tylną osią.