Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 10:29
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 wrz 2017, 21:22 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1189
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Kupie koło i wałek atakujący 41/10 do mostu z blokadą. Nowe lub używane (w bdb stanie , szczerbate już mam) . Temat dość pilny więc proszę się nie ociągać z propozycjami.

jezu4x4@tlen.pl

Przy okazji pytanie.
Czy talerz od mostu z blokadą różni się od tego bez blokadą ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2017, 7:26 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1189
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Oczywiście z miłą chęcią przytulę całą główkę 41/10 z blokadą w stanie bdb na przód, do szybkiej odbudowy mostu, aczkolwiek nie pogardzę całym przednim mostem za rozsądne sianko.
Moje ząbki dostały próchnicy..... :-)
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2017, 10:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 380
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
W lublinie Karol ma kompletny most ale bez blokad. Jakby co to na pw.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2017, 11:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 400
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
uu, to rynek będzie podbijał ceny. W czwartek podobny wypadek miał kolega :) Ale o ile dobrze kojarzę to koło pasuje z każdej toyoty ( 8,5 cala)?? Czy się mylę?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2017, 13:16 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1189
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Właśnie, wydaje mnie się że kluczowe jest tu 8.5" i ilość ząbków. Jutro zmierzę swoje koło. Nawet nie wiedziałem że jest kilka średnic. Poczekam ze dwa trzy dni na oferty, jak nic ciekawego nie będzie to 4-5 dni i przyleci nowe tak jak wałek do reduktora z pto, (śmieszne pieniądze nawet po ocleniu). Teraz robię listę gratów do reszty mostu, łożyska, przeguby itp. Tyle niby tego u nas jest ale jak co potrzeba to koorwa od trzech miechów do odcięcia, cena do końca nie wiadomo jaka i w dodatku nie wiadomo czy przypasuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2017, 18:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Część do dostania bez najmniejszego problemu. Normalnym trybem 7 dni. W ekspresie z dnia na dzień.
W piątek montowaliśmy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2017, 19:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
8". Nie żadne 8,5.

To jest przekładnia opisywana jako 8" front, reverse rotation. Przełożenie 4,10 jest jak najbardziej dostępne w aftermarkecie za kałużą, na angielskim ebay też. Przy czym - przy aftermarkecie se zwróćcie uwagę na wielowypust wałka ataku. J8 ma mieć 27 zębów - ale ponieważ toyota przeszła na 29 ząbków dla przekładni 8" (J12, J15, tacomy i podobne) - to aftermarket też zaczął tak robić te przekładnie. Da się to bez problemu zapodać do J8 - tyle że razem z odpowiednia flanszą do wału (takie flansze sa jak najbardziej w sprzedaży na ebay).

Generalnie w aftermarkecie nie ma tematu z przekładniami od 4,10 wzwyż (az do 5,29). problem jest z 3,72 - nie występowała w modelach na rynek USA - i tamtejsze firmy jej nie robią. W takim wypadku pozostaje aso - możliwe że TT tez je ma.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2017, 21:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Z TT jest komplet bez pitolenia się z dobieraniem flansz. Jest ona w zestawie. Made in Japan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2017, 5:43 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1189
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
kylon pisze:
Z TT jest komplet bez pitolenia się z dobieraniem flansz. Jest ona w zestawie. Made in Japan.

Poszedł mail do sklepu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2017, 7:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
W większości sklepów za kałużą jak kupujesz przełożenie - to podpowiadaczka podsuwa linki do właściwej flanszy.

Ale to rzecz techniczna - chodzi mi o to, że w aftermarkecie chyba już nikt nie robi przekładni 8" z frezem 27z (czyli oryginał dla J8, 4R, hila, J7). Dotyczy to również tylnych przekładni do 4R, hilów czy J7, więc zamawiając taki zestaw trzeba pomyśleć też o flanszy na 29z.

Takie flansze można kupić tez przez aso - ale nie pamiętam, czy z J9 (chyba tak, acz chyba od któregoś rocznika dopiero), czy czegoś innego. Trzeba by grzebnąć za numerami OEM tego, co sprzedają yankesi.

A - przy tych flanszach idzie też inny uszczelniacz - nie 38/74mm, a 41/74mm. To już akurat typówka dla J12 i młodszych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2017, 7:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No i jest różnica pomiędzy zestawem z blokadą i bez.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2017, 7:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Właśnie - Kylon, na czym ona polega? Bo dla innych przekładni (np. tylnych, z wyjątkiem 4,88) wiele razy robiłem zamianę z wersji otwartej na DF - i wszystko ładnie pasuje. Dla przedniej J8 wiem, że sa inne numery OEM - ale nie moge zidentyfikować różnicy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2017, 8:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Porobię fotki i wrzucę. Muszę tylko mieć jedną i drugą. W piątek montowaliśmy bez blokady. Już niestety jest w moście.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2017, 8:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Styknie jak opiszesz.

Kojarzę, że zauważyłem natomiast różnice w kształcie główki przedniej J8 bez blokady (3,72) vs. główki przednie z J7.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2017, 15:19 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1189
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
@Kylon, poszedł mail do sklepu..... i nic. Wiem że może pomotałem w opisie ale nie dam linków ze sklepu bo nie ma na stronie wszystkiego.
Czekam na odpowiedz...nawet w stylu nie ma i uj. :-) Ostatnio nie dostałem odpowiedzi... :-(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group