oględziny HZJ80 full time

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Globerider
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2010, 01:12
Auto: by?y: HJ61,Hilux 2.4D
jest: Hilux 2.5TD 102KM
Kontakt:

oględziny HZJ80 full time

Post autor: Globerider »

Na co szczególnie zwrócić uwagę podczas oględzin HZJ 80 FullTime4x4?

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: oględziny HZJ80 full time

Post autor: lecchu »

HZJ80? Och - to na wszystko :D

To będzie auto jakieś 20- i więcej letnie. Jak poprzednicy nie dbali - to roboty będzie sporo. Ja w swojej dotknąłem już chyba wszystkiego...

Paradoksalnie najbardziej wkurzająca była u mnie elektryka - stare auto, stare kable i styki - nosz kuźwa, np mechanicznie jakiś tam system był w porządku, a przez stare kable coś ciągle szwankowało/szwankuje (zgryz, który lubię najbardziej - zacinające się okno kierowcy, osobliwe w stanie otwarym, zimą lub podczas deszczu :D).

Będzie zapewne trochę wycieków, niektóre nie do ogarnięcia bez worka szelestów (vide wyciek zimmering na wyjściu wału z silnika - jak silnik ze sporym przebiegiem, to wałek się wyrabia i już nowy zimeering za bardzo nie pomoże, ale da się z tym żyć). Wyciek spod dekla zaworów do ogarniecia, ale upewniej się, że nie jest to forma ukrycia wycieku spod uszczelki głowicy.

Zerknij oczywiście na synchornizaory skrzyni (szczególnie bieg1 i 2). Wrzuć reduktro na luz (neutral), wrzucaj poszczególne biegi (auto nie pojedzie, ale pamietaj o ręcznym) i słuchaj, czy się nie tłucze/szumi. Dodaj gazu i słuchaj dalej. Najlepiej na zimnej skrzyni (rozgrzana potrafi chodzić płynniej).

Załączenie reduktora powinno zapiąc centralną blokadę (na tablicy stosowna kontrolka, ino ma się zapalić, a nie mrygać). Blokada powinna sie odpiąć po przesunięciu wajhy spowrotem z L na H (kontrolka gaśnie). Być może nie bedzie się to działo automacztynie (tak sobie przerobiłem u mnie, ale domyślnie powinno byc automatycznie) - ale wtedy powinie być przełacznik na desce do załączania centralnej blokady. Kontrola przy złączeniu ma się palić na stałe a nie mrygać.

Przejedź sie (nie zdziw się, że auto nie przyspiesza, tylko majestatczynie nabiera prędkości), posłuchaj, czy nie wyją mosty/dyfry (w okolicy 80-90km/h) - odgłos jak w starych buasch jelcz. Wymiana główki to spora kasa...

Hamulce pewnie zawsze bedą do zrobienia (jak sa bębny z tyłu to wogóle każdy wjazd w błoto może skutkować breją w bębnach). Ręczny niemal zawsze do poprawki.

Jeżeli auto ma blokady mostów - to trzeba je sprawdzić (nieużywane potrafią skordować na amen, używane zresztą też, ino wolniej ;D). Kontrolki na tablicy mają się zapalić, a nie mrygać.

O jezu nie wiekm, co jeszcze - no wszystko :D to stare auta, trzeba o nie dbać....

Ale po za tym wdzięczna fura - zawiozła i przywiozła mnie z kilku naprawdę pieknych miejsc na naszej planecie.

Pzdr
L.

Awatar użytkownika
Globerider
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2010, 01:12
Auto: by?y: HJ61,Hilux 2.4D
jest: Hilux 2.5TD 102KM
Kontakt:

Re: oględziny HZJ80 full time

Post autor: Globerider »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

A mnie się pytają dlaczego wole szyby na korbki:)

Nie sprzedajesz swojej?
Pozdrawiam
T.

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: oględziny HZJ80 full time

Post autor: lecchu »

Nie sprzedajesz swojej?
No co Ty?!?
Smoczątko moje kochane miałbym sprzedać? I co bym w życiu robił? Grzebał w Punto? Brrr... :D

A tak na serio - na pewno jeszcze nie teraz (choć oczywiście nie jestem nieprzekupny :D). Jeszcze jest parę miejsc sensownie osiagalnych autem, w których mnie jeszcze nie było, a które szepczą ponętnie ...przyjedź... ....przyjedź....

Pzdr
L.





...przyjedź.... ....przyjedź....

ODPOWIEDZ