Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 13 lis 2018, 17:38
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 gru 2016, 20:07 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1187
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Kupie czujnik tylnej blokady . HDJ 80. W moim ujebał się jeden pin ( starość i weryfikacja przez badyle w lesie ) po naprawie polegającej na przylutowaniu nowego pinu nadal nie działa. Prawdopodobnie opadł styk w środku czujnika...a to mało rozbieralna rzecz. jezu4x4@tlen.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2016, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1147
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Czy ten sensor wygląda tak jak na obrazku poniżej?
Obrazek

Jeśli tak to mam używany (oddam gratis) ew. kupisz nowy w intercars za około 70zł, gdzie indziej za 50zł jako czujnik świateł cofania do Toyoty.

Referencja toyoty: 84210-12040
dla EPS: 1 860 111

http://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_ ... iatel.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2016, 11:28 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1187
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Na oko wyglądają identycznie. Może ktoś się zna, macał i się wypowie. Możliwe że to suwadełko zakończone kulką jest krótsze od tego w czujniku blokady. Skądś różnica ceny musi być ( 70zł do 350 zł), chyba że styki pozłacane...:-), aczkolwiek poszukiwany czujnik pracuje w moście i jest bardziej pancerny i olejoodporny.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2016, 11:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1147
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Też tak myślałem do 120 też taka różnica w cenie. Kupiłem ten za 70zł i działa (czujnik blokady mostu z tyłu). Jedyna różnica to o jakiś 5mm dłuższa część plastikowa, ale kable pasują idealnie. Część wkręcana jest identyczna. Jak chcesz mogę zmierzyć ile mm ma ten od 120 (oryginalny) wymieniłem, ale okazało się że czujnik był dobry przyczyna tkwiła gdzie indziej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2016, 15:11 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1187
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Dzisiaj będę miał czujnik od świateł cofania , więc sprawdzę czy faktycznie pasuje. 60 zł warto wydać za naukę.. :-) .. może nawet przyoszczędzę prawie 300zł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2016, 17:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1147
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Zadziałało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 sty 2017, 22:33 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1187
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Czujnik działa i pasuje jak ulał. Fakt że plastik od zewnętrznej jest 1 cm. dłuższy , ale to nie ma znaczenia. Dzięki za podpowiedz .
PS.... Koszt 57 zł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lip 2018, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2018, 0:29
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Auto: KZJ95
Elo

A ja ukrecilem kabel odkracajac czujnik, niestety weszlo tam bloto i kamyk, dopiero jak go odkrecilem i wydlubalem srubokretem kamyk i stwardniale bloto dala sie wtyczja odpiac niestety kable ukrecily sie przy samej wtyczce, gdzie kupie taka wtyczke numer na niej to 11250. Macie moze pomysl ?

Pozdr
truten


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lip 2018, 22:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 428
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Można wydłubać piny z wtyczki i przylutować kabelki na nowo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lip 2018, 22:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2018, 0:29
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Auto: KZJ95
z moimi zdolnosciami manualnymi cos czuje moze sie to skonczyc zle, wiadomo czy ta wtyczka ma jakies zapadki i jak wyciagnac te piny ?

pozdrawiam
truten


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lip 2018, 22:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 428
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Zawsze można zlutować kabelki, bez pośrednictwa wtyczek. Ten czujnik to zwykła zwora, taka krańcówka. Jak we właczniku, albo styczniku. Nie ma polaryzacji. Jak się zewrze (wciśnie sie tę kulke odpowiednio głeboko), to zamyka obwód i jest sygnał, że się blokada zapieł, jak się rozewrze to znaczy, że się rozpięła.
Wtyczka jest tylko po to, żeby ułatwić montaż-demontaż. Można rozgrzebac wtyczkę na rózne sposoby. Albo wydłubac piny, jeśli się da, albo obciać kawałek od strony przewodów, żeby było się do czego dolutować, jeśli nie da się wydłubac pinów. Potem można taka wtyczke odbudować klejem termicznym, albo jeszcze lepiej żywicą. Albo można połaczyc kabelki bez wtyczek, polutować i zaizolować. Można dolutować kabelki bezpośrednio do pinów we wtyczce męskiej, jeśli żeńska się urwała. Ważne, żeby potem to połaczenie zbudować odpowiednio trwale mechanicznie.
Dokładnie tak samo działa wspomniany wyżej włacznik świateł cofania w skrzyni biegów.
Najlepiej znaleźć wtyczke, żeby potem ktoś nie zarzucił "druciarstwa", albo nie cmokał "fachowiec" pt.:"kto to panu tak spierdolił!?" Bo kiedy przyjdzie do wymiany czujnika za jakis czas, wtyczka znacznie to ułatwi. Z drugiej strony, te czujniki, jesli sa dobrej jakości, psują się na prawdę dopiero po wielu latach.

Swoją drogą, jeśli ktoś deklaruje, że ma kłopoty z prostymi pracami manualnymi, to może lepiej nie grzebać a oddać to "fachowcom"? Moga byc nawet tacy cmokający, bo to naprawdę proste jest..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lip 2018, 23:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2018, 0:29
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Auto: KZJ95
hej

udalo sie, piny z wtyczki wychodza, pierw trzeba malym srubkretem podchaczyc bialy plastik i wyciagnac go na zewnatrz, wtedy widac szare zapadki, i jak sie je od dolu podchaczy malutkim srubokretem w dol i wypchnie na zewnatrz to wszystko dziala ;) Jutro tylko przylutuje kabel pod autem i bedzie gitara ;) albo dam druga wtyczke zobacze.

Zastanawiam sie czy brac sie za most w takim razie, bo czunik przeczyscilem i dziala, blokada mi sie nie zapinala, bo kontrolka migala, ale wyglada na to ze sie zapiela i teraz jezdze z nia na stale, az mi juz opony przytarlo troche .... czyli zapiela sie i nie mozna jej wylaczyc.
Co to moze byc jest sens to samemu rozbierac czy oddac mechanikom ?

Pozdrawiam
truten

Pozdr i dzieki za pomoc
truten


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2018, 0:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 428
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Zdechł ci silniczek. Jak bedziesz tak jeździł dalej to rozpirzysz dyfer. Weź do mechanika (tylko blisko i po szutrach), niech zdejmie silniczek i palcem przesunie blokadę. A silniczek albo do wymiany, albo do regeneracji, albo do olania - zależy, czy go w ogóle potrzebujesz, lub czy da się zregenerować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group