Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 10:28
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19 paź 2016, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Posty: 149
Auto: Toyota BJ40, HDJ80
Nie wiem czy jest coś niepokojącego w tym, że w trakcie jazdy, w temperaturze na zewnątrz ok 20st, wnętrze auta się grzeje mocno, cały tunel i podłoga. Nie da rady jechać z zamkniętym oknem.

Po dłuższej jeździe w trasie z prędkością np 120 km/h, skrzyni biegów nie da rady dotknąć bo parzy - dla porównania główki mostów są tylko ciepłe.

Przy niższych temperaturach problem nie występuje z wiadomych względów.

Jeżdżę tak od kilku lat, dopiero tego lata sprawdziłem temperaturę obudowy skrzyni biegów. Czy jest to powód do zmartwienia, czy to normalne ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2016, 20:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Zależy ile realnie osiąga temperatury. Ręką nie wyczujesz - 45st już parzy. Dla oleju 70 - 80st nie jest niczym nienormalnym. W automacie kontrolka temperatury atf zapala się przy około 130 ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 paź 2016, 1:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
Miałem to samo wrażenie parę miesięcy temu i nawet sam się do Rokfora odzywałem. U mnie, z kolei problem był z reduktorem, który grzał się niemiłosiernie. Nie dało się do niego dotknąć. Postanowiłem olać sprawę i pomogło. Po zrobieniu Albanii i Grecji przestałem się martwić. Tak go przeciążyłem, że jeśli nie padł to już nie padnie.

Skrzynia biegów spokojnie może mieć około 70*C, bo przecież płyn jest podgrzewany przez chłodnicę, która może mieć jakieś 80-95*C. Dodatkowo skrzynia grzana jest przez silnik, przez wydech w pobliżu itd. Jeśli tylko masz płyn i biegi chodzą OK, to nie ma co się martwić.

Tunel środkowy też mam rozszczelniony. Plastiki tak gorące, że aż miękkie się robią. Po prostu trzeba go zdemontować i uszczelnić. Nawet mała dziurka spowoduje przepływ dużych mas powietrza. Zakleić co się da, położyć jakąś folię alu, na to filc poroso lub podobny i po problemie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 paź 2016, 8:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Posty: 149
Auto: Toyota BJ40, HDJ80
Zeby sprawdzić szczelność tunelu - macie jakis patent, czy po prostu ściągnąć cała tapicerkę i sie przejechać ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 paź 2016, 9:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 380
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
Wystarczy w nocy od spodu podświetlić ( przy zdjętej tapicerce ) i zobaczysz świetliste postacie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2016, 15:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2016, 16:42
Posty: 16
Auto: HDJ80
cześć
Mam chyba ten sam problem tzn auto jedzie ok ale w pewnym momencie zwłaszcza przy długiej i intensywnej jeździe 100-110km nagrzewa się skrzynia zejdę do 80 stygnie i jest zimna zauważyłem tez ze po intensywnej jeździe stanę i pod spodem Słysze terkotanie wciskam sprzęgło ze dwa razy na biegu jałowym i wszystko cichnie
pozdrawiam Tomasz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lis 2016, 11:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
1. Jeśli skrzynia automat, to sprawdzić stan oleju. Jeśli nie był wymieniany, to wymienić zgodnie z wieloma procedurami opisanymi na forum (przetaczanie lub kilka wymian pod rząd poprzez spuszczanie z miski)
2. Jeśli manual to sprawdzić czy jest jakiś olej i tyle.
3. Reduktor ma się grzać i z pewnością przekazuje to też na skrzynię.
4. Podczas jazdy gorące powietrze z silnika i kolektora wydechowego wciska się pod dużym ciśnieniem w tunel, więc jeśli tunel jest nieszczelny, to będzie sauna w nogach i jajkach. Uszczelnić.
5. Jeśli nic nie trzeszczy, nie stuka to jeździć dopóki nie zajeździmy. Potem wymiana i znowu do jazdy.

I to tyle w temacie. Tam gdzie silnik, wydech i reduktor ma być ciepło i nic na to nie poradzimy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lip 2017, 7:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2016, 16:42
Posty: 16
Auto: HDJ80
Ja miałem też ten problem i sie rozwiązał przy wymianie łozyska sprzegła tj było tak ze cały czas pracowało bo wymianie juz jest ok


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group