Blokady FZJ80

Moderator: luk4s7

kecaj
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:59
Auto: FZJ80
Kontakt:

Blokady FZJ80

Post autor: kecaj »

z racji ze jestem nowy na tym forum chciełbym zadac pytanie techniczne dotyczace blokad mostów. Jakie blokady radzicie założyć do FZJ80 z śilnikiem 350konnym. Nie jest to typowa wersja auta. Kupiłem go z IFOR. Ma blokady ale nie da sie ich załączać pojedynczo, albo obie naraz albo rzadna? Do przepraw to rozwiazanie nie zdaje egzaminu?? Myślałem nad ARB ale co poniektórzy odemnie z miasta offroaderzy odradzają.???

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Blokady FZJ80

Post autor: MaxLux »

Jak masz orginalne blokady to ZOSTAW !!!

musisz zdiagnozowac uszkodzenia -> poczytaj w innych tematach dotyczacych blokad, z Twojego opisu wynika ze silniczki dzialaja tylko sterowanie, badz zalaczanie cos nie teges ...

jakby sie okazalo finalnie ze to silniczki to mozna przerobic na silowniki pneumatyczne jak w ARB -> nasz Arek z Krakowa ma to opanowane i kosztuje to grosze 8)

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Blokady FZJ80

Post autor: LEX »

Generalnie jest taka opinia, że oryginalne blokady są najlepsze i najbardziej niezawodne. Jakbym miał wydać około 10,000 na ARBa to bym wolał za tę cenę kupić dwa mosty z oryginalnymi blokadami. No ale to takie teoretyzowanie bo blokady już masz...

Nie bardzo wiem dlaczego włączają się obydwie. Powinna być najpierw możliwość włączania tyłu a w kolejnej pozycji przełącznika tył+przód.

Poza tym być może za często je włączasz? Używa się ich naprawdę w ostateczności.

kecaj
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:59
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: Blokady FZJ80

Post autor: kecaj »

Nie da się rozłaczyc blokad poniewaz moj wynalazek nie jest wersja seryjna. To jest samochod kupiony z IFOR (wojskowe sily stabilizacyjne w Bosnii) Jak go kupowalem miał zamontowana w tylnej części suwnice obrotowa do ciężkiego karabinu maszynowego, ma haka od ciezarowek o dopuszczalnym uciągu 6000kg, itd. Takze blokady ma rozwiazane w sposob prymitywny ale podobno bezawaryjny i skuteczny. Ale to wszystko w warunkach bojowych a ja komandosem kurde nie jestem i chce go uzywac jako przeprawówki.
Na marginesie dodam ze z typowego w tej wersji silnika 4,5L tez zostalo nie wiele, moj ma poj 5,7L i dosc duzy apetyt na paliwo, ale za to podobno ponad 300KM. Na pewno jest to jedyny taki wózeczek w naszym kraju.

jezus
Posty: 1816
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Blokady FZJ80

Post autor: jezus »

A ten wózek nie był przez jekiś czas wystawiony na allegro...biały taki...za jakies 30kpl.
a co do blokad...jedz do elektryka...dwa pstryczki i kilka kabelków i po kłopocie....bo faktycznie przy tej mocy uzywać zbyt często przedniej blokady to poraszka :|

kecaj
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:59
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: Blokady FZJ80

Post autor: kecaj »

Nie na allegro to on nigdy nie był. Kupowałem go osobiście w bazie wojsk IFOR w Pn. Włoszech. A co do montażu guzików to już przerabiałem. Niewykonalne, podobno.. Tak się opowiedziano w trzech różnych podobno specjalistycznych zakładach. Zresztą serwis Toyoty w też się poddał.
Pytam kolegów jeszcze raz o opinię ARB. Słyszałem różne dlatego zadaję to pytanie. Co poniektóży twierdzą że blokady ARB "przepuszczają" tzn. nie trzymają dobrze.. cokolwiek to nie znaczyłoby...??

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Blokady FZJ80

Post autor: fobos »

Moim zdaniem nie może być to awykonalne, bo każda z blokad fizycznie jest osobnym mechanizmem. Chcesz załączać tylko tył, to po prostu odłącz wiązkę idącą do przedniej blokady ( nawet przy dyfrze ) i będziesz miał blokadę tylko na tył.
Zresztą co tu gadać. Dzwoń do Kylona, umów się na termin, chłopaki Ci wszystko obejrzą i będziesz wiedział co masz i co możesz z tym zrobić.
No i jak to taka nietypowa wersja, to sobie przy okazji Kylon pomlaszcze, pociamka, popodziwia i pewnie zdjęcia porobi :wink: :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Blokady FZJ80

Post autor: kylon »

LX450 pisze:Generalnie jest taka opinia, że oryginalne blokady są najlepsze i najbardziej niezawodne.
Nie do końca tak jest. W wielu miejscach na świecie możesz przeczytać - masz wybór, kup auto bez oryginalnych blokad i zamontuj Arby. Nawet w Rosji są wyznawcy tej tezy. Ta opinia jest głównie podyktowana cholernymi silniczkami i problemami jakie z nimi są związane. Wybierając HZJ105 dla Pawła również poszliśmy tym tropem. W trzyletnim aucie kolegi już zaczyna się taniec z silniczkami :shock: . Loteria z włączaniem i wyłączaniem. ARB- są bardzo dobre. Sam mam od wielu lat i używam. Jak to działa kilka osób ostatnio miało okazje zobaczyć w Żelaznej. Jeśli używa się ich bez głowy to oczywiście są do dupy :mrgreen: i mogą być nie polecane. Zamontowaliśmy ogromną ich ilość i nie miałem ani jednej reklamacji :!: oprócz jednego wadliwego uszczelniacza. Proste działanie, mała awaryjność, dobre wykonanie itp. - polecam. Polecam w przypadku kiedy ich nie ma. Jeśli mamy już oryginały warto z nimi troszkę powalczyć :wink:. Niestety nie zawsze się udaje. Jeśli masz blokady sterowane elektrycznie to jest kwestia tylko elektryki aby działały poprawnie.

Możesz wkleić fotkę włącznika :?: - jestem ciekaw pewnej kwestii.

ODPOWIEDZ