Strona 1 z 1

Japan vs korea vs niemcy

: 14 sie 2016, 11:29
autor: tourism
Dzień Dobry Szanowne Panie i Panowie
Kilka słów o autach moich
Tico - 450tyś - 350tyśLPG, ostatnie 200tyś tylko LPG - uszczelki membrany zjadła ukraińska benzyna.
Audi 80 przy zakupie 200tyś (powiedzmy :lol: ) teraz - 650tyś 450tyś przezemnie - tylko ropa ukraińska.
Naprawy bieżące klocki, rozrządy, smary, opony itd. Wszystko kupowane NOWE ale i NAJTAŃSZE made in china lub tańsze. Wymieniane te części nie oginalne dawały radę moim skromnym zdaniem bo wymieniałem tak jak koledzy wymieniali firmowe.

Proszę o opinie
czy LC 80 HDJ da rade jak wyżej?
Oczywiście zanim rozpocznę przygotuję ją
pozdrawiam

Re: Japan vs korea vs niemcy

: 14 sie 2016, 12:10
autor: kpeugeot
nie da bo jak kupisz to już będzie miała taki przebieg lub większy

Re: Japan vs korea vs niemcy

: 14 sie 2016, 13:15
autor: tourism
Ok ciekawe spostrzeżenie dzięki wielkie

Re: Japan vs korea vs niemcy

: 14 sie 2016, 17:26
autor: tourism
Tak czy inaczej most przód leży wymieniłem 4 łożyska zwrotnicy koszt 40 zł 2 uszczelniacze półosi 30zl 2 przeguby 124 złote i jakieś tam uszczelki i olej 3 litry 75 złotych na moje oko ma byc. A troszkę inne pytanie co sprawdzić w silniku podcieka klawiatura i zawór troszkę jakby słychać jakie są luzy land Cruiser hdj80 rok 1991
Pozdrawiam

Re: Japan vs korea vs niemcy

: 14 sie 2016, 19:29
autor: Rokfor32
Przy takim podejściu bardzo szybko zaczniesz narzekać na to auto. Poważnie. Bo toyoty - tak ogólnie - nie tolerują gównolitu.

Nie chodzi o toi, żeby kupować od razu wszystko w ASO. Chodzi o to, ż to, co wkładasz ma być wysokiej (a raczej po prostu normalnej) jakości. Łożyska KOYO, NACHI albo TIMKEN, tak dla przykładu. Inaczej do tych zwrotnic będziesz zaglądał co roku, zamiast raz na 15 lat. A oszczedzasz raptem ... 30 zeta na łożysku - bo koyo (do zwrotnic) kupowane w hurtowni kosztują koło 70 zeta. Przeguby - ta sama historia. To jest wózek full time 4x4 - więc przód obciążony jest stale. Chińskie gówno (przeguby za 120 zeta) wytrzymują ze 20 tysi km. Czasem mniej, jeżeli auto wtacza się w cięższy teren. Nie ma musu kupować oryginałów (NTN) - bo są nieproporcjonalnie drogie. Ale są dostępne np. URW - porównywalna półka jakościowa z genuinami - kosztują około 500 zeta/ sztuka. Te zakładasz raz, i zapominasz o temacie na kolejne 20 lat.

Itd, itp. Przykładów mogę mnożyć. Wiesz czemu toyota słynie z trwałości? - bo przez długi czas nie było wcale gównianych zamienników, i nie dało się auta skundlić. Teraz się to pozmieniało, i podstawowe tajle można dostać od chinoli. I często, bardzo często tak sa "naprawiane" auta przed sprzedażą. Temu zazwyczaj J8 to mega kumulacja problemów - dla tych, co planują ten model na długi czas użytkowania ... :wink:

Re: Japan vs korea vs niemcy

: 14 sie 2016, 20:04
autor: Zbowid
Janusz, pozwól koledze nabrać doświadczenia. Ci którym nie chce się "szukać" powinni sami dochodzić do prawd już odkrytych. Sam wiesz, że na skróty pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyć.

Re: Japan vs korea vs niemcy

: 18 sie 2016, 14:02
autor: tourism
Proszę o pomoc

przód ok doszedłem do skrzyni i niestety przy większych prędkościach się jakoś dziwnie grzeje ? co moze byc powodem

pozdrawiam

Re: Japan vs korea vs niemcy

: 26 sie 2016, 08:54
autor: Zbowid
Powodem może być brak przeglądu u ogarniętego mechanika!