skrzynia biegów
Moderator: luk4s7
Re: skrzynia biegów
Różnią się, prawda.
Więc zapytywuję co jest w tej wielkiej obudowie flanszy zdawczej na tył?
I podpowiedzcie, czy rozpoczynanie roboty ma w ogóle sens, czy te reduktory są zamienne? Został mi niecały miesiąc do wyprawy i muszę coś zdecydować, bo mój reduktor ma luzy jak diabli i hałasuje, a ten nowszy jest całkiem dobry.
Więc zapytywuję co jest w tej wielkiej obudowie flanszy zdawczej na tył?
I podpowiedzcie, czy rozpoczynanie roboty ma w ogóle sens, czy te reduktory są zamienne? Został mi niecały miesiąc do wyprawy i muszę coś zdecydować, bo mój reduktor ma luzy jak diabli i hałasuje, a ten nowszy jest całkiem dobry.
Re: skrzynia biegów
Nie napisałem Ci że różnicowy jest zaraz za flanszą tylko że są trzy rodzaje reduktorów i wymieniłem je. Otwierasz wujka googlani możesz sobie dokładnie oglądać bebechy bez rozbierania. Są jeszcze reduktory z wyjściem na PTO ale tego też ze świecą szukać. Dwa z nich w wolnej chwili obfotografuję i wrzucę dla potomnych.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2016, 11:19 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: skrzynia biegów
Wiem jakie są typy reduktorów, siedzę w tym od nastu lat. Chodziło mi o konkretny model, z wielką obudową flanszy, jak na załączonym zdjęciu. Google i książki jakie mam przepatrzyłem i nic nie znalazłem, może jestem niecierpliwy. Zaraz uruchomię EPC, może tam co jest.
Reduktor z wyjściem na PTO, z klapką, też mam, ale w kiepskim stanie. Poza tym na co mi mechanik. Potrzebuję sprawnego reduktora.
Reduktor z wyjściem na PTO, z klapką, też mam, ale w kiepskim stanie. Poza tym na co mi mechanik. Potrzebuję sprawnego reduktora.
Re: skrzynia biegów
Górny bez wiskozy.
Dolny z wiskozą. Czyli reasumując w tej bani masz sprzęgło wiskotyczne.
Dolny z wiskozą. Czyli reasumując w tej bani masz sprzęgło wiskotyczne.
Re: skrzynia biegów
Dzięki
Powiedz tylko czy są wymienne te reduktory, czy jeden zastąpić można drugim i przestanę cię męczyć pytaniami.
Powiedz tylko czy są wymienne te reduktory, czy jeden zastąpić można drugim i przestanę cię męczyć pytaniami.
Re: skrzynia biegów
Moim zdaniem można ale nie wiem czy pomiędzy skrzyniami H150F a H151F.
Re: skrzynia biegów
Mariusz.....czy ten reduktor co go chcesz wsadzić pochodzi ze zdobycznych gratów z wiadomego nam garażu...? Jest opcja bo nigdy do końca nie było wiadomo , że ta cała buda którą zdobyłeś była od benzyny , więc i reduktor może być inny.
Re: skrzynia biegów
Reduktor pochodzi od Stefana, ale skrzynia ma wałek 14 zębów.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów
Reduktory są są współzamienne, nawet ze skrzynek A343F, czyli z FZJ80 amerykańskich czy UZJ100 europejskich. Jest jakaś różnica jedynie dlla skrzynki R151F z HZJ105 - epc podaje inny numer dla wałka wejściowego reduktora - ale na razie nie udało się mi tego obmacać w realu, więc nie wiem w czym jest różnica - bo wałek zdawczy dla tej skrzynki też jest inny niż typowo dla skrzynek R150/151.
Wiskoza spina przedni i tylny napęd, generując zwiększone tarcie między tymi elementami (mimo otwartego mechanizmu różnicowego). Stąd niwelacja efektu wagonowego (za który jest zwykle odpowiedzialny wyluzowany przedni napęd).
Zapodając reduktor z wiskozą masz oczywiście do skrócenia tylny wał. Przedni zostaje bez zmian.
A - i co do synchronizatorów - to nie jest jakaś kosmetyczna różnica - to jest około 80% większa siła tarcia, w tej wersji podwójnej.
Na marginesie - skrzynka H55 w porównaniu z H151F to ... zabawka Poważnie piszę. H55 wytrzymałościowo odpowiada mniej więcej skrzynkom R150 - natomiast jakościowo - nie odpowiada niczemu nowszemu Ciężka, hałaśliwa, kiepsko działająca, delikatna, i mega upierdliwa w serwisowaniu.
Wiskoza spina przedni i tylny napęd, generując zwiększone tarcie między tymi elementami (mimo otwartego mechanizmu różnicowego). Stąd niwelacja efektu wagonowego (za który jest zwykle odpowiedzialny wyluzowany przedni napęd).
Zapodając reduktor z wiskozą masz oczywiście do skrócenia tylny wał. Przedni zostaje bez zmian.
A - i co do synchronizatorów - to nie jest jakaś kosmetyczna różnica - to jest około 80% większa siła tarcia, w tej wersji podwójnej.
Na marginesie - skrzynka H55 w porównaniu z H151F to ... zabawka Poważnie piszę. H55 wytrzymałościowo odpowiada mniej więcej skrzynkom R150 - natomiast jakościowo - nie odpowiada niczemu nowszemu Ciężka, hałaśliwa, kiepsko działająca, delikatna, i mega upierdliwa w serwisowaniu.
Re: skrzynia biegów
Krótszy, tylni wał mam, więc jutro biorę się do roboty. Na oko nie powinno być jej dużo.
A jaki olej zalać do tego reduktora z wiskozą? Do normalnego reduktora lałem zawsze 75W90.
A jaki olej zalać do tego reduktora z wiskozą? Do normalnego reduktora lałem zawsze 75W90.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów
Taki sam. Wiskoza to zamknięty podzespół, napełniony na stałe spec olejem.
Re: skrzynia biegów
Wziąłem się za temat dziś od rana i reduktor zamieniony, a Toyota chodzi jak nowa. Pojąłem też co to jest efekt wagonowy, czyli jak wagony stukają o siebie odbojami, bo mają luzy na połączeniach.
Wkładanie reduktora w pojedynkę z kanału to sztuka dla siłacza, albo inżyniera od kombinowania. Ja użyłem dwóch taśm do ładunku i dwóch podnośników.
Na testach przy okazji sprawdziłem nowe amortyzatory. Te OME Nitrocharger to wspaniale chodzą na szybkich szutrach. Doskonale wyciszają skoki, nawet takim klocem powyżej 3t jak mój. Ale w podróży są do kitu, za twarde. Wolałem Dobinsonsy. Były miękkie, do szybkich szutrów kiepskie, ale dobre na spokojną jazdę i na tarkę.
Wkładanie reduktora w pojedynkę z kanału to sztuka dla siłacza, albo inżyniera od kombinowania. Ja użyłem dwóch taśm do ładunku i dwóch podnośników.
Na testach przy okazji sprawdziłem nowe amortyzatory. Te OME Nitrocharger to wspaniale chodzą na szybkich szutrach. Doskonale wyciszają skoki, nawet takim klocem powyżej 3t jak mój. Ale w podróży są do kitu, za twarde. Wolałem Dobinsonsy. Były miękkie, do szybkich szutrów kiepskie, ale dobre na spokojną jazdę i na tarkę.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: skrzynia biegów
a w tych nitro to nie ma ustawień/regulacji?
Re: skrzynia biegów
Nie ma.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
- Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
- Kontakt:
skrzynia biegów
Witam
mam pytanie odnośnie przełożeń:
co jest bardziej opłacalne czasowo i koszty, wymiana skrzyni biegów na szybszą (jak istnieje)czy zmiana przełożeń w mostach
mam hdj80 z Japonii z part time bez blokad w mostach i strasznie wolna jest na 33'' oponach nie wiem jaką mam skrzynię i przełożenia
proszę o podpowiedź
mam pytanie odnośnie przełożeń:
co jest bardziej opłacalne czasowo i koszty, wymiana skrzyni biegów na szybszą (jak istnieje)czy zmiana przełożeń w mostach
mam hdj80 z Japonii z part time bez blokad w mostach i strasznie wolna jest na 33'' oponach nie wiem jaką mam skrzynię i przełożenia
proszę o podpowiedź