Skrzynia się pier......

Moderator: luk4s7

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: jezus »

@Rakfor..... masz może w swoich przepastnych magazynach taką płytę, skrzynie z płytą....
Na allegro widzę taką skrzynię za 1200 zł . Z wyglądu taką samą ale czy to ta sama..?
Czy płyta sterująca z 442 i 440 jest taka sama...?
Pytam przed ponownym rozbiorem skrzyni.. znaczy na razie samej miski... ale wolałbym mieć dawce w ręku by trzeci raz nie rozbierać.
Prawdopodobnie jak nie znajdę części pojawie się 80-ką na Campie , bo takie mam plany i może tam sobie utniemy rozmowę...... 8)

PS.... jak ktoś ma owe części z owej skrzyni do pchnięcia ...poproszę na maila... jezu4x4@tlen.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: Rokfor32 »

Nie handluje częściami - czasem się coś trafia jako pozostałość z projektów - ale nieczęsto ... :wink:

Płyta z A442F jest zupełnie inna niż z A440F - i nie jest to kosmetyka - to zupełnie inny styl sterowania.

Zawsze to powtarzam - i tym razem też: nie nakręcaj się niepotrzebnie. Najpierw solidna weryfikacja. Potem szukanie gratów :wink:

Na marginesie - A440F była też stosowana w J6 - szczególnie w FJ62. Zerknij na ebay, czy nie pojawiają się tajle, w tym odbudowane :wink:

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: jezus »

Więc jak co niedziela .... :mrgreen: ...poleżałem pod Stefanką.
No i się wyjaśniło. Wpierw sam organoleptycznie sprawdziłem działanie krzywki w skrzyni...miodzio , chodzi lekko jak pszółeczka. Kolejne podejście do linki, lekko się zacinała, więc ciach i wyciągam z pancerza, a tam w połowie dwa wyszarpania w odległości około 4 cm od siebie czyli tyle ile się posuwa w te i we wte. Zmiana linki na nową ( nowa linka z oryginalną końcówką od strony skrzyni po małych modyfikacjach by ładnie w krzywkę wchodziła ... no i zonk, lekko się zacina w starym pancerzu. Decyzja dajemy nowy pancerz. Wszystko ładnie pięknie tylko że małe żółte ryżo jady tak przymocowały pancerz że ni hu hu go bez obniżenia skrzyni nie można odkręcić. Więc stary pancerz zostaje i dodajemy nowy obok. Od strony pompy z gwoździa ładne zakończenie i zaraz pod nim zdublowane zabezpieczenie rodem z hamulca rowerowego ( przewiercona śrubka, podkładka i nakrętka). Testy ....skrzynia działa jak nowa.......pedał gazu wciska się delikatnie jak nigdy. te dęęęę... 8)
Z czasem nowy pancerz rodem z kosiarki wyjmę i wsadzę tak jak oryginał w dodatkową osłonę.

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: nixon »

Podepnę się z moim problemem ze skrzynią..
FJ80 '97....do przodu wszystko ok, natomiast po zapięciu R muszę chwilę odczekać z nogą na hamulcu. Zwalniając od razu pedał hamulca i dodająć gazu mam spore "łupnięcie" w napęd...Rokfor!.. wypowiesz się co to za dolegliwość?? Przebieg krówki to 350 tysi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: Rokfor32 »

Znany powszechnie userom aut z 4x4 full time "efekt wagonowy". Za duże luzy sumaryczne w napędzie.

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: nixon »

Dzię ki za diagnozę. Podpowiesz jak te wagony pogonić w diabły???

ichmis
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2009, 01:39
Auto: HDJ 80 1990 650 ty?

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: ichmis »

Ps Co do modelu skrzyni biegów szukasz jej na tabliczce znamionowej auta tam na podszybiu gdzie masz Vin Ja mam 80 z 90 roku i byłem przekonany że jest tam 440F ale po tabliczce okazało się że jest 442F i ma biegi jak w hydraulicznej skrzyni wiec 442F jest też sterowana hydraulicznie .
Udało mi się kupić drugą skrzynię ale miałem możliwość obejrzeć u kumpla ją i porównać wtyczki i całą skrzynkę .
Na niebieskiej tabliczce jest napisany model ale to jest symbol firmy w Japonii i w jakimś fabrycznym manualu może byś doszedł .
Co do linki przepustnicy to jest przykrecona na samej górze skrzyni i jeszcze na wysokości rozrusznika ,
Trzeba opuścić skrzynię odkrecając mocowanie belki reduktora i na podnośniku wsadzisz tam ręce :-)
W razie czego mam 442F :-) i reduktor .

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: jezus »

W sumie do tej pory nie wiem jaką mam skrzynię. Po wymianie linki na linkę od KOSIARKI po przeróbkach końcówki co by pasowała na przepustnice w skrzyni .... zapomniałem o temacie. Możliwe że za czas jakiś zmuszę się i zakupię org linkę i ją wymienię. Skrzynia bardzo pięknie działa więc jej nie przeszkadzam..... :-)

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: jezus »

W razie czego mam 442F :-) i reduktor .
Reduktor masz z wyjściem pto ?

ichmis
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2009, 01:39
Auto: HDJ 80 1990 650 ty?

Re: Skrzynia się pier......

Post autor: ichmis »

Reduktor bez PTO

ODPOWIEDZ