Sztrum zanika LC 80

Moderator: luk4s7

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Sztrum zanika LC 80

Post autor: jezus »

TLC 80 4.2 TD 90r.
Taka ciekawostka.....
Sobotni dzionek córka lat.... małolata straszna jeszcze więc nie napisze bo się mandatu można nabawić jeszcze, dostała mój fotel i prowadziła toykę przez jakieś 10 km. Spokojnie do 40 km/h . Po czym zatrzymała się na poboczu i w trakcie gdy Ja ( bo ona jeszcze nie kmini) zapodałem lewarek na pozycję Parking... toyka zgasła.... :shock: . Znikną sztrum. Zgasły zegary, kontrolki, nawiew. Zostały światła i brzęczek od świateł :roll: . Kręcenie kluczykiem nic nie dawało. Po około dwóch minutach tak nagle jak znikną sztrum gasząc silnik tak samo nagle się pojawił i wszystko było okay. Autko odpaliłem i wio...
Wszystko ładnie piknie do momentu gdy już w mieście na skrzyżowaniu wrzucam z Neutrala na Drajwa ruszam na zielonym świetle i .... gaśnie silnik i wszystkie kontrolki. Zapodałem awaryjne ( działały) i nic nie robiąc czekam..... jakiś czas... dwie minuty ( zostawiłem kluczyk przekręcony co by wiedzieć że sztrum wraca) ... pojawiły się kontrolki i znowu odpalam i wio.......

Teraz moje wcześniejsze spostrzeżenie już takie mające ze dwa lata.... 8)
Po odpaleniu silnika na chwilę gasną kontrolki...jak przystało na sprawne autko ... a po ułamku sekundy niektóre się zapalają na nowo. Dopiero jak zapodam pedałem gazu na obroty około 1800 kontrolki gasną i już się nie pojawiają. Moje myśli kieruje ku jakiemuś przekaźnikowi ... ale to wszystko z mojej strony. Jakieś podpowiedzi od gawiedzi...... :?:
Ładowanie na zegarach pokazuje w normie ale o dziwo już na podłączonej na stałe explonie pokazuje od 11,9 do 12,00 V...w trakcie jazdy..... takie spostrzeżenie .

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: Rokfor32 »

Dwa punkty do skontrolowania - alternator (i normalnym miernikiem - bo te wartości co podajesz są za niskie - ale przede wszystkim nie wzbudza się od razu, dopiero po przegaowaniu (czyli te niegasnące kontrolki).

A dwa - to przekaźnik zmieniający napięcie rozruchu. On na moment odłącza praktycznie całą instalację - ale jego działanie (jak jest sprawny) jest właściwie niezauważalne. niemniej - praktyka pokazuje, że lubi sie kaszanić.

Opcja rozwiązująca temat na zawsze to wywalenie w kosmos tego przekaźnika - wraz z rozrusznikiem 24V. I zapodanie rozrusznika z J100 na 12V, a aku spiete na sałe równolegle.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: BOCIAN »

Co to jest "sztrum"?

Na światłach zrzucasz skrzynię na neutral?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: MariuszS »

BOCIAN pisze:Co to jest "sztrum"?

też się chwile zastanawiałem, ale z kontekstu wynika, że winno być raczej "sztrom" (jeśli już w takiej poetyce), z niem. der Strom - czyli prąd.

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: jezus »

BOCIAN pisze:Co to jest "sztrum"?

Na światłach zrzucasz skrzynię na neutral?
Jak wiem że postoję całe światełka to tak.. daje na N .... czasami nawet jak hamuję w mieście np. do światełek to już kilka metrów przed światłami daję na N i auto lepiej reaguje na moje polecenie ... stop. :mrgreen: .... niestety przy 35 cala trzeba sobie radzić w dziczy zwanej miastem.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: BOCIAN »

Słyszałem opinie, choć nie umiem sie do niej odnieść, ze ten stary taksowkarski nawyk zrzucania na neutral, to zabójca automatycznych skrzyń biegów ...

Jakby ktos znał sie w materii automatów - moze by oświecił?

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: jezus »

Tu nie chodzi o stary taksówkarski jak to Piszesz zwyczaj...
Przy manualnych skrzyniach w innych moich autach staram się hamować do końca na biegu, a zwłaszcza w LT-ku którym zasuwam codziennie do roboty .... w nim stopniowo hamuje biegami hamując pedałem dopiero przy końcu.
W Toyce spuszczam kilka metrów przed światłami na Neutral by w ogóle wyhamować.... :mrgreen:
Spróbuj .. zobaczysz jak dęba staniesz przy depnięciu na pedał i kilka metrów przed zatrzymaniem dasz N.... 8)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: Rokfor32 »

Do 35" kapci i zwiększonej masy zaleca się zapodawać hample z ostatnich roczników J8, te do 16" felg. Jest spora różnica w ich skuteczności względem wcześniejszych ... :wink:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: BOCIAN »

Mam j100 na oponie 35 cali, ale w tym modelu nie ma problemu z wyhamowaniem takiej opony ....

Swoją droga, automatem też możesz hamować, równie skutecznie, jak manualem, zamiast zrzucać na neutral wbij 3 albo 2 ...

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: jezus »

Rokfor32 pisze:Do 35" kapci i zwiększonej masy zaleca się zapodawać hample z ostatnich roczników J8, te do 16" felg. Jest spora różnica w ich skuteczności względem wcześniejszych ... :wink:
Zauważyłem to...
Miałem kilka lat FZJ 80 z 97r. na 35 cala i hamowanie było powiedzmy normalne... teraz w HDJ-cie na 35 cala... nowych tarczach, nowych tłoczkach, hamowanie .....jak wyżej opisane....Da się.... ale w mieście gdzie światła zmieniają się zawsze nie w porę.. :mrgreen: trzeba sobie radzić.

Czekam do wigilii co by za tym znikającym sztrumem się rozejrzeć....

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: jezus »

PS @Bocian... 10 stycznia robisz przypadkiem imprezę na Pomorzu...

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: BOCIAN »

jezus pisze:PS @Bocian... 10 stycznia robisz przypadkiem imprezę na Pomorzu...
Jestem uziemiony do wiosny niestety.
Na wiosnę jajeczko w Twierdzy na Mazowszu i Karpacki Bobik na długi weekend

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: jezus »

BOCIAN pisze:
jezus pisze:PS @Bocian... 10 stycznia robisz przypadkiem imprezę na Pomorzu...
Jestem uziemiony do wiosny niestety.
Na wiosnę jajeczko w Twierdzy na Mazowszu i Karpacki Bobik na długi weekend
Cholipa.... już chciałem na znajomości się powołać przy zamkniętej liście... :mrgreen:

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Sztrum zanika LC 80

Post autor: jezus »

Po dzisiejszej przejażdżce zaczynam podejrzewać winnego... pozycjometr bądź coś od niego pochodnego.....
Dlaczego.....?
Po odpaleniu sobie pyrkał, dałem z P na R i zgasł.....ale zaraz kontrolki się pojawiły na nowo więc odpaliłem i wio.....
Po kilku km stanąłem na poboczu by sobie popatrzeć pod maskę... dając na P zgasł... i znowu po kilku sekundach prąd się pojawił.....
Pojeździłem kilkanaście km i chwilowo nic.....
Zaraz zajrzę pod pudło i poruszam kabelkami .. popsikam...może pomoże.. :roll:

ODPOWIEDZ