silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
1HD-T toyoty - zapodany do patrola - ma tez dosyć poważną wadę: "niezajebliwe" mosty patrola ... przestają już być takie niezajebliwe ...
I nie dlatego - że silnik za mocny - a za ciężki. W sensie - bardzo duży moment bezwładności elementów wirujących - i sprzęgło 300 mm, które się nie ślizgnie jak by co ...
A - bo zapomniałem wcześniej: silnik toyoty oczywiście wymaga również skrzyni toyoty (też nietaniej) - ta patrolowa parówka nie pozwala na zapodanie wystarczającego sprzęgła. Nie mówiąc o jej wytrzymałości - to co Kamil wyżej napisał.
I nie dlatego - że silnik za mocny - a za ciężki. W sensie - bardzo duży moment bezwładności elementów wirujących - i sprzęgło 300 mm, które się nie ślizgnie jak by co ...
A - bo zapomniałem wcześniej: silnik toyoty oczywiście wymaga również skrzyni toyoty (też nietaniej) - ta patrolowa parówka nie pozwala na zapodanie wystarczającego sprzęgła. Nie mówiąc o jej wytrzymałości - to co Kamil wyżej napisał.
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
Moje doświadczenie w Patrolach to jak na razie: 1HD-T, 1HD-FT,1KZ-T, TB42E, TD42+T,VH45DE, RD28T BigTurbo, M57,M60, OM606, 1UZ, LS1- każdy ma zalety i wady
Ostatnio zmieniony 15 gru 2015, 20:31 przez proto, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
Wybuchy skrzyni powyżej 500Nm dotyczą "małej skrzyni" FS5R30A łączonej seryjnie z 2,8TD.Rokfor32 pisze:A - bo zapomniałem wcześniej: silnik toyoty oczywiście wymaga również skrzyni toyoty (też nietaniej) - ta patrolowa parówka nie pozwala na zapodanie wystarczającego sprzęgła. Nie mówiąc o jej wytrzymałości - to co Kamil wyżej napisał.
"Duża skrzynia' z Patrola FS5R50B wytrzymuje ponad 800Nm i jest do niej wiele opracowanych przejściówek na silniki GM, Toyota,Mercedes. BMW...
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
i decyzja zapadła 1HD-T kupiony jeździłem szału nie ma ale jest ok. po nowym roku zakładam... mam nadzieje ze będę tylko lać do niego
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
Nikt nie wspomniał o silniku RB25DET z Nissan Skayline który pasuje plug&play ze skrzynią od RD28.
Wyjął 2.8 i wsadził 2.5 turbo (250km) jedynie co trzeba to alternator na drugą stronę przerzucić.
Za 15 tyś można całe auto z Anglii sprowadzić.
Wyjął 2.8 i wsadził 2.5 turbo (250km) jedynie co trzeba to alternator na drugą stronę przerzucić.
Za 15 tyś można całe auto z Anglii sprowadzić.
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
wszystko fajnie mozna corvette wsadzic, bmw,nissana i uj wi co jeszcze ale odbiegamy od tematu i to doc poważnie.... miały być opinie na temat danego silnika a nie milion innych opcji.. )
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
No to generalnie - w miarę bezawaryjne jednostki do około 400 tysi przebiegu (typowego, w warunkach mieszanych). potem zaczynają się tematy z uszczelniaczami zaworowymi, pompą wtryskową, wtryskiwaczami, pierścienie zwykle tez już mają dosyć, często pompa oleju też już nie trzyma parametrów. Turbina oczywiście też jest już historią.
Ogólnie - to dobry i niezajebliwy silnik - ale wieku się oszukać nie udaje.
Ogólnie - to dobry i niezajebliwy silnik - ale wieku się oszukać nie udaje.
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
jesli do ok. 400tys to jeszcze trochę spokoju będę mieć.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
A pewien tego przebiegu jesteś?
Re: silnik 1HD-T opinie, kilka slów o nim
pewny to moge być ze zaraz nowy rok a tak to zostaje tylko ufanie