Wymiana sprzęgła 1HDFT

Moderator: luk4s7

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: Zbowid »

Mam pytanie sondażowe :mrgreen: Nie wymieniałem, więc nie wiem, ale... Mam pytanie techniczne: mój silnik to 24v 4,2 td - czyli 1HDFT i pytanie jakie sprzęgło ma wymiary? Czy ma średnicę 300mm i wałek 14 zębów czy 275 mm i wałek 21 zębów? Gorąca prośba aby mnie ktoś oświecił... A może jakieś doświadczenia ze sprzęgłami? Z chęcią posłucham/poczytam.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: proto »

Zasadniczo to wersje turbo silnika 4,2d łączone były ze skrzynią H151F czyli wieloklin 14 na wałku sprzęgłowym. We wczesnych wersjach HDJ80 do około 93 roku spotyka się sprzęgła 275mm, potem już 300mm. Twoje auto to "składak" więc tak naprawdę nie wiadomo co tam masz :mrgreen:

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: Zbowid »

Cały układ napędowy ma z 1996 roku - to wiem na pewno... ale nie rozbierałem, więc może się wszystko okazać. Chciałem się zabezpieczyć na dłuższą podróż, a wyszło jak zwykle :mrgreen:
Dzięki za info.

Pytanie jakie macie doświadczenia z producentami sprzęgieł do mojego modelu?

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: proto »

Wiesz co cię może spotkać po wymianie sprzęgła :?:
Terrrrrrrrrrrkotanie skrzyni :mrgreen:
Kluczowym elementem jest łapa i tarcza sprzęgła - na Genuine Toyota jest cicho, Exedy też się sprawdziło.
Aisin aftermarket i inne terkotały to tyle z własnych doświadczeń :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: Rokfor32 »

Jest jeszcze jeden myk. W tym modelu dzwon sprzęgła jest tak duzy - że ... nie schodzi normalna metodą. :wink: Nie mieści sie w tunelu, żeby zwyczajnie, jak w wiekszości aut przesunąc skrzynie do tyłu, i zsunąć z koła zamachowego :wink:

Mając auto na podnośniku kolumnowym idzie poczarować, docisnąc tył silnika coby się więcej miejsca zrobiło - ale tak na trasie ... :mrgreen:

J8 które u mnie miały robione sprzeglo mają już przeprofilowany (nieco) tunel, i dzwon sprzęgła schodzi tam juz normalnie (ciagle na styk - ale już bez scen). Bo szarpanie sie z zaklinowanym klockiem 250 kila nad głową - no przyjemne nie jest :mrgreen: Przeprofilowanie polega na użyciu dużego młotka w miejscach, gdzie z dzwonu odstaje nadlew na rozrusznik, i po drugiej stronie na śruby skręcające. Nie o wiele chodzi, w środku kabiny tez to z niczym nie koliduje.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: kylon »

Kup se Pan podnośnik i zatrudnij pomocnika to nic nie będziesz Pan musiał giąć i napitalać :wink: :mrgreen:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: proto »

kylon pisze:Kup se Pan podnośnik i zatrudnij pomocnika...
RockFord twardy jest i nie idzie na łatwiznę :mrgreen:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: kpeugeot »

ale przeto on ma podnośnik, a po za tym po co ma się użerać z pracownikami

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: Addams »

Napisane jest przeca, że przeprofilowuje, a nie gnie i napitala :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła 1HDFT

Post autor: Rokfor32 »

I tylko w J8 jest ten problem (w J100 jeszcze nie zrzucałem skrzynki - to nie wiem). Chodzi o to - że koło zamachowe jest na tyle grube - a jednocześnie na tyle ciasno dopasowane do dzwonu - że około 10 cm trzeba skrzynie przesuwać równolegle do osi wału - a tunel idzie od razu skośnie i sie zwęża bokami (jak wszystko siedzi na aucie to luzu wokół skrzyni jest tak 3 - 4 cm), i brakuje miejsca własnie na nadlew na rozrusznik. Ten problem występuje jedynie przy manualnej skrzynce - przy automacie po odkręceniu konwertera blacha z wieńcem rozrusznika jest na tyle cienka, że żadnych scen nie ma.

Po tym, jak się raz z tym zmierzyłem - miałem nawet zamiar sprawdzić w manualu serwisowym - czy aby do operacji zdjęcia skrzyni fabryka nie przewiduje najpierw wydobycia silnika - albo dźwignięcia budy ... :mrgreen: Ale że po "przeprofilowaniu delikatnym" problem był znikł - to nawet się mi nie chciało grzebać w instrukcji ... :wink:

ODPOWIEDZ