Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 11:37
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 lis 2014, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 19:24
Posty: 9
Lokalizacja: Międzychód
Auto: HDJ80
Witam
Przyszła pora na wymiane automatu -hdj80 12v rocznik 90 , zakupiłem od znajomego automacik z 94 roku również z modelu z 12 zaworowym silnikiem! rach ciach -skrzynia na miejscu A TU KLOPS ,NIE DZIAŁA , ZNACZY DO TYŁU JEDZIE, DO PRZODU NIE !! Coś mi się wydaje że ta skrzynia nie pasi ! :cry: Tym bardziej że po założeniu zauważyłem że ta nowa skrzynia ma nad tabliczką znamionową gniazdo do którego ja nie mam wtyczki ! Prosze o pomoc , czy coś sie da zrobić !
Pozdrawiam przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2014, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2012, 16:50
Posty: 761
W HDJ80 z twojego rocznika 1990 montowano skrzynię automatyczną sterowaną tylko hydraulicznie ale z rocznika 1994 skrzynia była już sterowana elektronicznie, więc żeby działała potrzeby jest jej sterownik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2014, 22:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale i bez sterownika powinna do przodu jechać (tryb awaryjny) - ino nie na D, chyba na 2. Oczywiście całe sterowanie wtedy nie działa - tylko ta jedna pozycja :wink:

Można albo dołożyć sterownik (acz to pewnie sam nie ogarniesz) - albo szukać właściwej skrzyni. Jeżeli opcja szukania - to zwróć se uwagę na ilość pozycji na wybieraku - skrzynki sterowane hydraulicznie miały cztery (czyli D-3-2-L), te z elektronicznym sterowaniem zwykle trzy (D-2-L), plus Overdrive zapinany przyciskiem w gałce.

Na marginesie - masz jakieś zastosowanie dla starej? bo trza mi jeden wałek z takowej, i szukam uszkodzonej ... :wink: Ale uczciwie piszę - kokosów za złom to nie zapłacę ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2014, 22:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 19:24
Posty: 9
Lokalizacja: Międzychód
Auto: HDJ80
Zgadza się Rokfor, jest tak jak mówisz! Jedzie na pozycji 2 ale nie redukuje! A co do zainstalowania to mówisz że samemu jest ciężko?! A wałeczek jak rozbebesze to dam znać!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 8:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ja robiłem taki swap - ale przy okazji przekładki anglika - znaczy sie anglik ze skrzynią elektroniczną dostał wiązki LHD ze starszej wersji, i sterowanie skrzynią trzeba było dołożyć. Ale - wszystkie komponenty były: sterownik, kable, wtyczki. I gotowa wiązka silnikowa (i skrzyni jednocześnie) z anglika - która już to miała. W Twoim przypadku Trzeba by dołożyć całość, nie mając żadnych elementów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 11:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
Dobrać sterownik chyba nie będzie tanio i łatwo. W serii J8 sterowniki były zintegrowane z komputerem samochodu a w innych modelach nie wiem jak jest, ale pewnie sporo motania kabli.

Jedyna opcja taka doraźna, to kupno sterownika a'la tip-tronic, gdzie przyciskiem czy łopatkami wybierasz sobie biegi i masz taki manual, tyle że bez sprzęgła. Pozostaje tylko ogarnięcie blokady konwertera, żeby się skrzynia za bardzo nie męczyła. Kolega Pki ma takie sterowniki o ile dobrze pamiętam.

No ale wiadomo, że najlepiej nie motać tylko wstawić odpowiednią skrzynię.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 12:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
HDJ80 ma niezależny sterownik skrzyni. Na ten przykład dlatemu - że nie ma kompa od silnika ... :mrgreen:

Z tym sterownikiem nie ma większego problemu - problem jest z wtyczkami wszystkimi potrzebnymi, żeby nie było druciarstwa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 19:24
Posty: 9
Lokalizacja: Międzychód
Auto: HDJ80
Dziękuję panowie za podpowiedź, pewnie zrobię tak że założę odpowiednią skrzynie hydrauliczna i tyle, od lat dosiadam różnych japońskich rydwanów i jedno jest pewne im mniej kabli tym lepiej!
Pozdrawiam!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 13:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 19:24
Posty: 9
Lokalizacja: Międzychód
Auto: HDJ80
Jeszcze jedno pytanko?! Bo w zasadzie to całą instalacje i sterownik kolega posiada bo poszlachtowal takową, ale czy konwerter będzie ten sam czy też trzeba go wymienić na nowszy?!
Jeżeli tak, to się poddaje i szukam 440f a jeżeli nie to zaryzykuję, drugi raz tej ciężkiej rachawy tylko po to żeby wymienić konwerter nie będę wyciągał ! Jak już to po to żeby założyć odpowiednią!
Moje niezdecydowanie co czynić uzasadniam niskim przebiegiem automatu i pewnym źródłem! Tylko dlatego się jeszcze waham!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 14:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Konwerter jest taki sam, a w każdym razie kompatybilny. O ile go nie uszkodziłeś podczas montażu - tak 9/10 userów (lub mechaników nigdy nierobiących z automatami) zakłada te skrzynki źle (czyli zostawia konwerter dokręcony do wieńca - i na to nakłada skrzynię). Efektem jest uwalenie napędu pompy oleju - bo trza mieć szczęście jak w totka, żeby tak zakładając utrafić z ustawieniem jej zabieraka.

Jak chcesz sie zabrać do przeszczepienia sterownika - to se zassaj manuala serwisowego do J8 ze schematem elektrycznym. Bez tego nie ruszysz z miejsca, albo spalisz sterownik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 19:24
Posty: 9
Lokalizacja: Międzychód
Auto: HDJ80
Widzę ze to zadanie dla kogoś z twojego avatara Rokfor! ;-) Więc panowie gdyby ktoś potrzebował automat 442f w fajnym stanie to bardzo proszę!
Pozdrawiam !


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 21:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
No do mnie masz jakieś 700 kilosów ... :wink: Z działającą dwójką - :roll: w dobe się dotoczysz ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 22:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 19:24
Posty: 9
Lokalizacja: Międzychód
Auto: HDJ80
Nawet pozycją R ;-) byle było fajnie i z przygodami! :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2014, 23:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To na pewno - jadąc żółwm tempem przez niemal cały kraj - ku..ów i innych ciepłych słów od kierowców z tyłu nałapiesz ile wlezie, a nawet więcej ... :mrgreen: A niektórzy mogą być nawet skłonni nie tylko do krytyki werbalnej ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2014, 0:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
Rokfor32 pisze:
HDJ80 ma niezależny sterownik skrzyni. Na ten przykład dlatemu - że nie ma kompa od silnika ...


LOL, ja ciągle zapominam, że na świecie są diesle :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group