ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: czakolo »

Cześć,
Zakładał ktoś ograniczniki skoku zawieszenia do J8? Byłbym wdzięczny za podesłanie jakiś zdjęć z pomysłami jak i gdzie je zamocować... kombinuje i kombinuje i jakoś nie mogę się zdecydować.
Założyć potrzebuję na przód, ale jeśli ktoś ma na tył, to też bym poprosił o zdjątka, może pomogą :-)

Z góry dzięki i pozdrawiam.
Tomek

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: Zbowid »

Z ciekawości zapytam - z jakiego powodu? A technicznie - to sprawdzają się pasy parciane.

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: czakolo »

Powód: żeby ograniczyć skok :P żart ;) Po obniżeniu punktu mocowania wahacza mam za duży skok i sprężyna jest luźna przy pełnym skoku.
Obrazek
Obrazek

Wiem, że sprawdzają się pasy :D Proszę o porady/pomysły gdzie zamocować...
mam takie:
Ostatnio zmieniony 17 mar 2014, 08:30 przez czakolo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: kylon »

Zmień sprężyny. Montując pasy ograniczasz pracę zawieszenia chyba że Ci to nie przeszkadza. Chodzi mi o pracę w maksymalnych pochyleniach mostu. Pasy są głównie po to aby przy skoku pojazdu most nie leciał zbytnio w dół i stosuje się to raczej w sporcie. Przy pracy w trudnym terenie często wyrywają mocowania z ramy tudzież gną elementy. No chyba żeby je zamontować przy samej końcówce pracy zawieszenia ale u Ciebie to całkiem sporo brakuje.

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: czakolo »

Sprężyn na razie nie zmienię: nie chcę już podwyższać auta, więc standardowe raczej odpadają, a w zamawiane nie chcę teraz inwestować. Teraz właśnie chodzi mi o to, aby most nie leciał po skoku zbytnio w dół :-) W przyszłości pewnie pokuszę się o wahacze ze sleeoffroad i one same w sobie powinny mi ograniczyć skok, ale teraz właśnie chciałbym gdzieś zamocować te pasy... Na dole wydaje mi się że można by do śruby wahacza - trzeba by tylko dorobić jakąś metalową płytkę bo pas ma ucho z otworem 12 mm a śruba jest chyba 16. Tylko nie mam pojęcie gdzie to dać do ramy - też pewnie nie obędzie się bez jakiegoś dodatku, ale nie mam pomysłu...
Kylon, mocowałeś kiedyś to u kogoś? Może wykonałbyś, albo znasz kogoś kto by wykonał jakieś mocowania? Problem tylko taki, że trzeba to zrobić na odległość a ja muszę sobie sam zamocować, bo auto jest w Katarze :-)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: kylon »

Raczej zakładają to w połowie wahacza aby pas się nie plątał w pobliżu sprężyny. Na stronie ORC.de gdzieś jest ładna fotka.

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: czakolo »

kurcze przeszukałem stronę orc, ale jakoś nie mogłem znaleźć zdjęcia, ale dzięki za sugestię! Jak już coś wykombinuję to dam fotkę... :-)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: kylon »

http://www.orc.de/zeigebild.php?bild=/p ... 05-001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: czakolo »

o, dzięki. Właściwie to to zdjęcie widziałem :-) Niestety tu jest pas zrobiony ręcznie i dodatkowo to mocowanie u góry wygląda słabo jak na mój gust... myślisz, że coś takiego wytrzyma skoki?

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: jezus »

Bardzo ładnie i solidnie zrobione. Podwójny pas mocowany na śruby i w dodatku w połowie też są śruby by zbytnio się nie rozłaziło.....moim zdaniem wytrzyma wieeeele skoków 8) .

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: czakolo »

jezus pisze:Bardzo ładnie i solidnie zrobione. Podwójny pas mocowany na śruby i w dodatku w połowie też są śruby by zbytnio się nie rozłaziło.....moim zdaniem wytrzyma wieeeele skoków 8) .
dzięki za opinię! Muszę to przemyśleć bo już niestety kupiłem pasy które mają tylko 36 cm - w takim zastosowaniu musiały by być dłuższe... hmm

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: Heniu »

czakolo pisze:Po obniżeniu punktu mocowania wahacza mam za duży skok i sprężyna jest luźna przy pełnym skoku.
Tak z ciekawości po co to robiłeś?

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: czakolo »

Heniu pisze:Tak z ciekawości po co to robiłeś?
żeby poprawić geometrię kół (z ang. caster, nie wiem jak to się po polsku nazywa). Od razu uprzedzę kolejne pytanie ;-) że miałem mimośrodowe gumy i nie sprawdziły się - zmiana była za mała. Teraz, z perspektywy czasu, widzę, że najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wahaczy, ale wtedy połasiłem się na "tańsze" rozwiązanie :-)

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: Heniu »

Tuleje mimośrodowe są z przesunięciem do 3,5 stopnia - czyli do liftu rzędu 3-4" , po za tym jest jeszcze taki wynalazek jak Dropbox. Coś poszło nie tak z tą przeróbką u ciebie bo nawet jak się stosuje wahacze typu superflex nie ma mowy o wypadaniu sprężyny z łoża.

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8

Post autor: czakolo »

Heniu, przepraszam za późną odpowiedź.
Miałem tuleje mimośrodowe, 3.5 stopnia było za mało! Widocznie u mnie auto poszło bardziej do góry niż 3 cale. Nie słyszałem o "Dropbox" (znaczy jest taki serwis do trzymania danych ;-) ) ale zastosowałem "Dropbrackets" ;-) i jeśli chodzi o zbieżność to rozwiązało to sprawę. Zrobię zdjęcie i pokażę jak to wygląda, pewnie mówimy o tym samym ;-)
Od ostatniego czasu, trochę się pobawiłem zawieszeniem i okazuje się, że problem jest nie w obniżeniu wahaczy tylko obniżeniu drążków stabilizacyjnych, bo to też zrobiłem: z tył wydłużyłem łączniki drążka a z przodu obniżyłem mocowanie drążka do ramy. To znacznie poprawiło wykrzyż ale niestety wtedy sprężyny są za krótkie - powróciłem do standardowych łączników i sprawa została załatwiona - to właśnie one ograniczają skok. Kiedyś w przyszłości może kupię dłuższe sprężyny i obniżę drążki.

Pozdrawiam,

PS. jak ustawić powiadomienia o poście w moim wątku?

ODPOWIEDZ