Kodowanie pilota, jak się to robi?

Moderator: luk4s7

galon
Posty: 62
Rejestracja: 15 cze 2008, 13:52

Kodowanie pilota, jak się to robi?

Post autor: galon »

No i jest już pierwsza, poważna i długo wyczekiwana awaria mej hdj;) Przyczyna to niedomknięte drzwi, oraz upływ czasu (4 dni). Skutek-wyładowane do zera akumulatory, a po ponownym ich naładowaniu brak możliwości rozbrojenia alarmu pilotem (oryginał toyota) oraz brak możliwości uruchomienia zapłonu. Ponieważ nie chciałbym się tym wyczekiwanym stanem upajać w nieskończoność, proszę o pomoc;) Jak zakodować pilota, by się dogadał z centralą?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kodowanie pilota, jak się to robi?

Post autor: Rokfor32 »

Wizyta w serwisie, i komp serwisowy. Jest też procedura "samouczenia" kompa auta, ale te dane też są dostępne tylko dla pracowników ASO (procedura jest inna dla każdego modelu auta), z klauzulą "poufne" ... :wink:

A transponder stacyjki na kluczyk też nie działa? w sensie, że kluczyk w stacyjce też nie rozbraja alarmu i immo?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Kodowanie pilota, jak się to robi?

Post autor: LEX »

No to mnie zaskoczyliście... Nie wiedziałem, że w J8 montowano takie piloty i w dodatku z funkcją immo.

Bo w wersjach, które widziałem montowano najczęściej RS3000:

http://www.parksoffroad.com/tacomamods/ ... rminfo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

No i tam nie ma żadnego kasowania się pamięci czy też innych podobnych cyrków.

Jest taki myk, przynajmniej w RS3000, że jeśli pilot nie działa to rozbrajasz alarm poprzez przekręcenie stacyjki dwa razy on/off/on/off(ale tylko włączenie elektryki, bez rozrusznika). Musisz chyba wyrobić się w dwóch sekundach albo jakoś tak. SPróbuj, może pomoże.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kodowanie pilota, jak się to robi?

Post autor: Rokfor32 »

Z systemami jak opisałem spotkałem się faktycznie w modelach późniejszych. Ale na naszym rynku auta bywają w takich specyfikacjach - że nic mnie już chyba nie zdziwi ... :mrgreen:

Większość modeli z immo nie była absolutnie wrażliwa na brak prądu - w isla ekstrachowaliśmy całe systemy (czyli komop, immo stacyjka, zamki, moduł pilota, etc), i se siedziało to na regale, a po zapodaniu do auta - działało. To samo z autami na placu - praktycznie wszystkie były bez aku, czasem długie miesiące.

Ale bywały też takie przypadki, że po przełożeniu kompletnego systemu (z dnia na dzień) biorca nie współpracował. Tak było jak pamiętam z jakimś młodym avensisem - auto po zapodaniu systemu trza było "nauczyć" tego nowego układu - wyglądało to tak, że telefon do serwisu (nam udzielali takich info, momo że poufne) - i np. jedne drzwi otworzyć, w drugich okno, coś tam jeszcze, kluczykiem pomajtać w odpowiednich sekwencjach, zostawić na pół godziny bez dotykania ... :mrgreen: I auto odpalało :wink:

galon
Posty: 62
Rejestracja: 15 cze 2008, 13:52

Re: Kodowanie pilota, jak się to robi?

Post autor: galon »

Uwaga, chyba udało mi się obejść alarm i immobiliser! Niestety Wasze powyższe porady nie dały rezultatu, więc w tej rozpaczy odłączyłem klemy akumulatorów, przekręciłem kluczyk w stacyjce na pozycję ON, potem podłączyłem klemy i następnie kluczyk z pozycji ON przekręciłem na START no i maszyna zaśpiewała;) Niestety po wyłączeniu silnika immo i alarm nadal się uzbrajają i nie można odpalić w zwykły sposób. Na szczęście mogę teraz pojechać o własnych siłach do serwisu, albo założyć heble na akumulatory i nauczyć się nowej procedury odpalania ;)

galon
Posty: 62
Rejestracja: 15 cze 2008, 13:52

Re: Kodowanie pilota, jak się to robi?

Post autor: galon »

A mój pilot to RM 1340 toyota.

ODPOWIEDZ