Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 kwie 2019, 20:35
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 mar 2019, 21:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2017, 16:00
Posty: 9
Lokalizacja: Zamość
Auto: FZJ80R, HDJ80
Witam,cieknie mi przekładnia kierownicza i jęczy przy kręceniu kierownica(na postoju kiedy nie dotykam kierownicy ten dżwięk jest przerywany).
Czy może to być uszkodzony zawór na przekładni?
Dodam ze wspomaganie działa prawidłowo i olej jest w zbiorniczku przebieg auta to 170kmil.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2019, 22:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2017, 16:00
Posty: 9
Lokalizacja: Zamość
Auto: FZJ80R, HDJ80
Czy przekładnia z fzj80 bedzie pasowac do hdj80?
Wygladają podobnie ,ale w fzj jest chyba bez zaworu ciśnienia!?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 mar 2019, 12:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 480
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
z dwóch możesz złozyć jedną. Ale może po prostu wymień oringi. Wygląda na to, ze po prostu się zapowietrza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 mar 2019, 19:19 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6093
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To jest część układu PPS. Można użyć przekładni bez tego systemu. Po prostu nie będzie redukcji siły wspomagania od pewnej prędkości wzwyż.

Co do uszczelnienia - to nie są "oringi" - choć są w zestawie :wink: może ciec od strony wałka kierownicy - tam idzie zwykły simering, acz w nietypowych rozmiarach, i niespecjalnie udaje się go zanabyć poza aso (za tym simeringiem jest obszar przelewu płynu, więc bez ciśnienia). Natomiast dół, od strony wąsa - to uszczelnienie wysokociśnieniowe, oparte na takim spec ringu teflonowym. Po tej stronie przekładni jest ciśnienie do 100 bar. Żeby to sensownie naprawić - wałek nie może mieć wżerów korozyjnych. W aso kosztuje to coś koło 6 stów - można też zanabyć taki zestaw naprawczy (tej części przekładni) z Emiratów (genuin), za połowę mniej więcej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 mar 2019, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 480
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Mi ciekło od góry, oring kosztował 3 złote. Złożona z dwóch - czyli FZJ i angielskiej HDJ. Objaw był podobny ( zapowietrzanie i wyciek).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 mar 2019, 20:22 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6093
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Oringi od góry sa jedynie w przystawce PPS. Stosując wersję bez tej nakładki nic tam więcej nie ma (chyba że mowa o całej głowicy sterującej, instalowanej w korpusie), jedynie taka spec podkładka/uszczelka do śruby kasującej luz na wałku głównym.

Generalnie - są cale zestawy uszczelnień przewidziane w epc - i można na tym zabazować - ale nie sa to tajle tanie. Pojedyncze oringi oczywiście że nie ma sensu kupować w aso - ale żeby stwierdzić co ma sens - to trzeba porządnie temat zdiagnozować, bo może się okazać, że za kilka miesięcy pocieknie w innym miejscu, a wyciąganie tej przekładni aż takie łatwe nie jest, żeby trenować to co chwila :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 mar 2019, 20:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 480
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
No i to jest znany problem z tym pps. I mam wrażenie, ze u mnie to było wymieniane bez wyciągania. W czasie mniejszym niż 1 godzina.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 mar 2019, 20:50 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6093
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Sam układ pps. Się da - ale to jest nie tyle kwestia dostępu - co zachowania sensownego poziomu czystości przy montowaniu ponownie. Na aucie jest z to dosyć problematyczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2019, 7:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2017, 16:00
Posty: 9
Lokalizacja: Zamość
Auto: FZJ80R, HDJ80
Witam,
zamontowałem druga przekładnie i jest ok.Przestała wyć pompa ,zupełnie ucichła-wygląda na to ,że się zapowietrzała gdyż ciekło od góry.
Jak sprawdzić czy działa zawór pps,wydaje mi się ze jadąc z większa prędkością wspomaganie działa z taka sama silą jak przy wolnej jeżdzie?

Dziękuje za pomoc!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Rokfor32 i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group