Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 paź 2018, 13:25
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27 lis 2015, 0:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ80
Przyszła zima nieco, nie? Ano właśnie... ;)

No i mi klekot zaczął czynić wstręty i nie palić na dotyk jak miał w zwyczaju. Przejrzałem forum, jest parę wpisów na temat swiec żarowych, ale żaden o silniku 1HZ. Dlatego ośmielam się zapytać:

Jakie powinno być napięcie grzania świec żarowych na listwie w tym silniku? U mnie jest jakieś 6V zaraz po przekręceniu kluczyka - czy w tym silniku jest podonie jak w którymś z opisywanycvh 2L-T, że wystarczy jedna walnieta świeca, aby sterownik zgłupiał i dawał na listę 6V miast 12? Może to było by i u mnie przyczyną, że napięcie na świecach niskie, a auto nie chce palić.

Czy jeżeli na listwie przez parę sekund ma być własnie 12V (potem wiem, że jest dogrzewanie przez kilka minut mniejszym napięciem) - to mógłbym awaryjnie zagrzać świece kabelkiem z plus 12V akumulatora na listwę (coby wogóle odpalić i gdzieś podjechać :D)?
Czy owa ewentualnie zwalona świeca nie zrobi wówczas zwarcia (bo w sumie nie wiem, czy zwalona świeca to rozwarta czy własnie zwarta - ot, taka ma ignorancja... :D)

Pzdr
L.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lis 2015, 8:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tak - działa to w ten sam sposób. Walnięta świeca to zmiana rezystancji układu - a na podstawie rezystancji sterownik oblicza czas grzania świec.

Nie kombinuj - ino namierz uszkodzoną, i wymień.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lis 2015, 9:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ80
Tylko że właśnie dziś jestem umówiony do Rajmunda na całą operację spa&wellness po powrocie z wyprawy. Nazbierało się na afrykańskich wybojach nieco uwag i niedomagań, więc do mechanika jechać i tak muszę. A tu zonk - się mi kiosk oflagował i nie chce palić. Myślę, że mógłbym spokojnie dorzucić do listy jeszcze jedną pozycję ze świecami żarowymi (lista ma dwie strony, więc nikt - łącznie z moim portfelem - się nie zorientuje, jak coś dodam), warunkiem jest jednak, bym jednak dowlókł się pod Gliwice. Ponowie więc pytanie:
Czy można awaryjnie raz, dziś, zagrzać świece kabelkiem, bezpośrednio z accu na listwę?

Albo jakieś inne patenta (ciepłe szmaty? ognisko pod miską? tajne gusła i ofiara krwi z hipopotamowego noworodka?), które pozwolą mi dziś odpalić, raz (potem na ciepło już pali) i udać się w niezadaleką podróż na Śląsk?

Pzdr
L.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lis 2015, 10:18 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2007, 3:24
Posty: 970
Lokalizacja: Kobyłka
Auto: HDJ 100
dmuchnij przy kręceniu plakiem w dolot, nie żałuj . bezpieczna metoda, zapach dowolny ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lis 2015, 10:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2012, 16:50
Posty: 757
Lokalizacja: Zabrze / Katowice
Auto: "Czarna Mamba" LS1
lecchu pisze:
Czy można awaryjnie raz, dziś, zagrzać świece kabelkiem, bezpośrednio z accu na listwę?

Można Lechu 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lis 2015, 12:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Starcza też, jak się świecom pozwoli pogrzać troche dłużej na drugim stopniu. Czyli czekasz ze 30 sekund - i powinien zagadać na te cylindry - co świece grzeją.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sie 2018, 4:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ80
Chopy, pomocy. Gdzie sie znajduje i jak wyglada w hzj80 ów moduł grzania świec żarowych (foto lub link do foto pliz). Wygląda na to że po trzech latach mam znow podobny problem (wtedy modul byl naprawiony i byl spokój przez trzy lata, teraz ewidentnie znow padl). Po zimnej nocy odpalam tylko po recznym grzaniu kabelkiem.

Pzdr
L. (zwykle Krk, ale obecnie Pamir, wiec krucho tu z samodzielnym grzebaniem po necie; dlatego pozwolilem sobie na tę prośbę :/)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sie 2018, 7:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Powinien być dostępny po wyjęciu schowka - albo wtłoczony obok wiatraka, albo obok kieszeni radia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group