Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 cze 2018, 2:09
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Luz na moście
Post: 16 paź 2013, 16:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Posty: 149
Auto: Toyota BJ40, HDJ80
Czy któryś z kolegów śmigających w temacie mostów udzieli mi odpowiedzi na pytanie - jaki powinien być luz na flanszy w moście tylnym oraz w przednim ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2013, 22:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Posty: 149
Auto: Toyota BJ40, HDJ80
anybody ... ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 21:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2013, 0:08
Posty: 27
Lokalizacja: Wałcz
Auto: HDJ80 z 1992r.
Tutaj ostatnio straszna cisza, same pytania i brak odpowiedzi :)

Ja u siebie na tylnej flanszy mam minimalny luz, a na przedniej trochę większy i też się zastanawiam czy mieści sie on w normie :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Posty: 149
Auto: Toyota BJ40, HDJ80
Ja ostatnio mało się swoimi furami zajmuję i z racji tego mało tu zaglądam ale nie wiedziałem, że inni też ... na rajdy4x4 trzeba uderzyć.

Z tego co się dowiedziałem w międzyczasie, to luz na flanszy powinien być ok. 0,5 cm na obrocie. Ale najpewniej to trzeba by wyjąć główkę mostu, czyli wyeliminować luz na zabierakach, przegubach i wieloklinach półosi i wtedy sprawdzić - to tak na moją logikę ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 21:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14847
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Luz to się mierzy czujnikiem zegarowym nie na oko i obroty :mrgreen: 0.18-0.22


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 22:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14847
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
W sensie luzu międzyzębnego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 22:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Posty: 149
Auto: Toyota BJ40, HDJ80
Jasne ze się mierzy czujnikiem zegarowym, ale to trochę więcej zachodu, trzeba mieć wszystko wybebeszone. Chodziło mi o pomiar luzu w terenie, mniej-więcej.

Więc, jakbyś mógł Kylon - czy potwierdzasz te 5mm ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 22:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5526
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Pół cm na krawędzi flanszy to ma przekładnia po nalocie miliona i spiłowaniu zębów do połowy ... :mrgreen:

Luz się ustala tak jak Kylon napisał - czujnik zegarowy na wieńcu. Natomiast kontrolnie sprawdza się na flanszy - ale trochę wprawy trzeba, żeby odróżnić w ten sposób luz na przekładni od luzu na mechaniźmie różnicowym i frezach półosi. Bo dla trwałości przekładni istotny jest ten pierwszy. Pozostałe dwa są drugorzędne. I faktycznie luz całościowy na poziomie 5 mm dla tylnego mostu to wynik dobry - tyle że jak nie jesteś w stanie ocenić ile z tego to sama przekładnia - to i tak jajo :wink:

ps. Luz w wartościach jak serwisówka przewiduje ustawia się dla przekładni nowej. Przy używanych - szczególnie z dużym nalotem - nie zawsze da się ustawić przekładnie w tych wartościach. Dla używanej przekładni ważniejsze jest, jak zostawia ślady współpracy na markerze, w obu kierunkach rotacji oczywiście. Ciut wprawy do tego potrzeba, więc nie polecam tej czynności do samodzielnej zabawy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 22:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14847
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jak pisze przedmówca. Luz i ślad można zawsze ustawić ino czasem podkładkami trzeba się bawić pod wałkiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 22:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5526
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
No ja już miałem na stole takie przekładnie, które się nie dało. Za długo jeździły źle ustawione, i się nierówno zużyły. Albo ktoś wcześniej grzebał i zapodał atak i tależ nie od pary - tego się już nie dało stwierdzić. Dawało się ustawić tylko w jednym kierunku na ślad , ale przy dowolnym luzie (i zachowaniu poprawnego śladu w jednym kierunku) w tym drugim przekładnia chodziła jak stara betoniarka ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 22:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Posty: 149
Auto: Toyota BJ40, HDJ80
Do kogo z tym uderzyć we Wrocławiu ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 22:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14847
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ja jestem w tym zakresie asertywny i nie składam jeśli się nie da. Nowy ring&pinion niestety.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2013, 22:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5526
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Też tej przekładni nie poskładałem - zanabyłem wtedy używkę, z rozbitka z którego foty sugerowały że auto widywało teren na fotach może - ustawiła się za pierwszym podejściem ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 cze 2018, 1:10 
Offline

Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
Posty: 23
Auto: KZJ95L
Jakimi momentami dokręcać poszczególne połączenia gwintowe przy składaniu przekładni?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group