HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Moderator: luk4s7
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Witam , jak kolega jeszcze chętny to mam na zapasie sprawną pompę i mogę pożyczyć 604 384 740 .
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Szkoda że to nie taka pompa, ale jeszcze raz dziekuje za pomoc
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Pompa wróciła od pompiarza, no i niestety, po wszystkich próbach jej reanimacji jestem w punkcie wyjścia, no może bogatszy o wiedzę z zakresu układu paliwowego. Pompa jest niesprawna, dlatego też jeśli ktoś z Was ma lub zna kogoś kto ma Pompę Wtryskową i mógłby ją sprzedać to proszę o kontakt. 606 126 326
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Pamiętasz/wiesz - jaki tam jest tłoczek i skok fali?
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Rokforku, głowiczka jest 12mm , skoku fali nie znam
W zeszłym roku za remont pompy z wymianą głowiczki ( fala była dobra) zapłaciłem 1750zł
W przyszłym tygodniu będę u pompiarza by zawieść mu do zrobienia pompki do Patrola 200+ i OM606 na większych sekcjach to mogę podpytać o regenerację lub zrobienie dobrze działającego składaka do HDJ
Pavulon, co jest zepsute w tej pompie ? Głowiczka , fala, korpus , pompka wstępna....
W zeszłym roku za remont pompy z wymianą głowiczki ( fala była dobra) zapłaciłem 1750zł
W przyszłym tygodniu będę u pompiarza by zawieść mu do zrobienia pompki do Patrola 200+ i OM606 na większych sekcjach to mogę podpytać o regenerację lub zrobienie dobrze działającego składaka do HDJ
Pavulon, co jest zepsute w tej pompie ? Głowiczka , fala, korpus , pompka wstępna....
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Z objawów jak opisał to wychodzi że wypiździany totalnie tłoczek lub głowica. Na tyle, żeby zdołało podciągać paliwo po ściance przy zamkniętym elektrozaworze odcinającym, i na tyle, żeby ciśnienie robocze pakowało w więcej niż jeden kanał ...
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Gdyby ktoś potrzebował to mam używaną sekcję tłoczącą pompy z 1HZ.
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Moja pompa jest całkowicie zniszczona, i nie nadaje się do regeneracji, trafiona jest głowiczka i pompa wstępna, ciśnienie jest bardzo słabe. Powodem takiego spustoszenia była między innymi sprężyna dociskająca falę, która pękła w trzech miejscach i porysowała wszystko co mogła, łącznie z korpusem pompy. Próbowałem mimo wszystko reanimować tą pompę, ale niestety nie udało się.proto pisze:Pavulon, co jest zepsute w tej pompie ? Głowiczka , fala, korpus , pompka wstępna....
Toyka stoi od długiego czasu i już wystarczy, chcę trochę nią pojeździć dlatego szukam nowej pompy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Korpus i bebechy (wszystkie poza układem tłoczenia) możesz pozyskać z dowolnej innej pompy rotacyjnej - są po prostu takie same. dawcę kupisz więc za najdalej dwie stówki - byle to był korpus na dwie łapki.
To - co naprawdę jest konieczne dokładnie jak trzeba - to głowica sześciowyjściowa z tłoczkiem minimum 11 mm, i fala ze skokiem jakieś 2,4 (dla tłoczka 11 - przy 12 pewnie wystarczy nawet niższa fala dla tego silnika). I tu jest problem - bo czy patrol 2,8, czy HZJ - to zdaje się głowiczka max 10 mm.
Kupę już tego przewaliłem, tyle że do czterocylindrowych silników. Bosch, denso, zexel, delphi ... bez znaczenia. Prawie całkowicie współzamienne, logami na korpusach się to różni jedynie Przy swapie turbin przerabiam też pompy, i do korpusu densowskiego pakuje takie graty - jakie akurat potrzebuję. Jest oczywiście pare szczególików, na które trzeba zwracać uwagę (jak rzeczona sprężynka - nie z każdym typem zabieraka ona przychodzi - i przy niektórych typach fali jej nie może być, nawet jeżeli wcześniej była w danym korpusie).
ps. Na głowicy 10 też silnik oczywiście będzie pracował - tyle że może nie osiągać pełnej mocy. Ale jak chcesz jeździć - to taka opcja też jest możliwa - teraz wyskładać pompę z sekcją 10, i jeździć, a w międzyczasie polować na oryginał.
To - co naprawdę jest konieczne dokładnie jak trzeba - to głowica sześciowyjściowa z tłoczkiem minimum 11 mm, i fala ze skokiem jakieś 2,4 (dla tłoczka 11 - przy 12 pewnie wystarczy nawet niższa fala dla tego silnika). I tu jest problem - bo czy patrol 2,8, czy HZJ - to zdaje się głowiczka max 10 mm.
Kupę już tego przewaliłem, tyle że do czterocylindrowych silników. Bosch, denso, zexel, delphi ... bez znaczenia. Prawie całkowicie współzamienne, logami na korpusach się to różni jedynie Przy swapie turbin przerabiam też pompy, i do korpusu densowskiego pakuje takie graty - jakie akurat potrzebuję. Jest oczywiście pare szczególików, na które trzeba zwracać uwagę (jak rzeczona sprężynka - nie z każdym typem zabieraka ona przychodzi - i przy niektórych typach fali jej nie może być, nawet jeżeli wcześniej była w danym korpusie).
ps. Na głowicy 10 też silnik oczywiście będzie pracował - tyle że może nie osiągać pełnej mocy. Ale jak chcesz jeździć - to taka opcja też jest możliwa - teraz wyskładać pompę z sekcją 10, i jeździć, a w międzyczasie polować na oryginał.
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
HZJ 10mm, Patrol Y60 9mmRokfor32 pisze:To - co naprawdę jest konieczne dokładnie jak trzeba - to głowica sześciowyjściowa . I tu jest problem - bo czy patrol 2,8, czy HZJ - to zdaje się głowiczka max 10 mm.
Nowa głowiczka 11mm to tysiak, a 12mm jeszcze drożej
Jak mi pokażesz taką pasującą pompę Delphi to dostaniesz 2 paczki czekoladowych Jeżyków do kawyRokfor32 pisze:delphi ... bez znaczenia....
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Za ciastka szukła specjalnie nie będe. Ale jestem prawie pewien, że przy którychś tam poszukiwaniach i ta firma sie przewinęła
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
OK, stawiam zatem 5 twoich ulubionych browarów i czekam na to DelphiRokfor32 pisze:Za ciastka szukać specjalnie nie będe.
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Proto, tanio chcesz zdobyć wiedzę
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Chciał bym, wszystkim bardzo podziękować, nie spodziewałem się aż takiej fali pomocy.
Nie zabieram głosu w sprawie elementów i ich dostępności, bo moja wiedza ogranicza się do tego co usłyszę od pompiarzy i wyczytam gdzieś w necie.
Na razie leci do mnie wór części do pompy, które mam nadzieje wykorzystać do złożenia, jakiejś jednej działającej.
Nadal szukam Jakiejś pompy do kupienia.
Posiłkuję się częściami od pomp denso z innych pojazdów, ale pełen spis podam jak już to wszystko zadziała.
Gdyby ktoś miał wiedzę z jakich Samochodów można by wykorzystać jakieś bebech do mojej pompy, też chętnie poznam, tyle że raczej dawcą też musi być pompa denso, podobno ma to znaczenie.
Nadal czekam na jakieś info odnośnie pompy.
JEŚLI MASZ LUB ZNASZ KOGOŚ KTO MA NA SPRZEDAŻ, POMPĘ WTRYSKOWĄ DO HDJ 4.2 24 GWIZDKI ROCZNIK 95 DZWOŃ 606 126 326 PAWEŁ
Nie zabieram głosu w sprawie elementów i ich dostępności, bo moja wiedza ogranicza się do tego co usłyszę od pompiarzy i wyczytam gdzieś w necie.
Na razie leci do mnie wór części do pompy, które mam nadzieje wykorzystać do złożenia, jakiejś jednej działającej.
Nadal szukam Jakiejś pompy do kupienia.
Posiłkuję się częściami od pomp denso z innych pojazdów, ale pełen spis podam jak już to wszystko zadziała.
Gdyby ktoś miał wiedzę z jakich Samochodów można by wykorzystać jakieś bebech do mojej pompy, też chętnie poznam, tyle że raczej dawcą też musi być pompa denso, podobno ma to znaczenie.
Nadal czekam na jakieś info odnośnie pompy.
JEŚLI MASZ LUB ZNASZ KOGOŚ KTO MA NA SPRZEDAŻ, POMPĘ WTRYSKOWĄ DO HDJ 4.2 24 GWIZDKI ROCZNIK 95 DZWOŃ 606 126 326 PAWEŁ
Re: HDJ 80 nie gaśnie i nie pracuje na wszystkich cylindrach
Udało się uruchomić toykę, dzięki pomocy kolegi z forum który wspomógł mi prawie kompletną pompom w częściach i pompiarzowi który chciał się trochę pobawić.
Co do samej awarii to główną przyczyną był korpus, ale nie tylko, bo też pompka transferowa, zawór ciśnienia wewnętrznego, opiłki itd.
Na początku próbowałem szukać części zastępczych, np z iveco euroCARGO, ale tego typu zabawy można uprawiać tylko jeśli ma się na stałe stół mierniczy do pomp, w rezultacie nic z tego nie wyszło. Po otrzymaniu części od forumowicza i dostarczenie wszystkich tych smakołyków do pompiarza razem z moją doskonałą pompą, już po dwóch miesiącach działa.
Samochód zepsuł się w sierpniu naprawiony w lutym, pół roku smutku, złości, krwi i potu, trochę się to odbiło na moich kontaktach z toyką, mam nadzieje że nasze relacje są do odbudowania.
Nadal poszukuję pompy wtryskowej na ewentualny zapas, więc gdyby ktoś coś to proszę o kontakt 606126326
Co do samej awarii to główną przyczyną był korpus, ale nie tylko, bo też pompka transferowa, zawór ciśnienia wewnętrznego, opiłki itd.
Na początku próbowałem szukać części zastępczych, np z iveco euroCARGO, ale tego typu zabawy można uprawiać tylko jeśli ma się na stałe stół mierniczy do pomp, w rezultacie nic z tego nie wyszło. Po otrzymaniu części od forumowicza i dostarczenie wszystkich tych smakołyków do pompiarza razem z moją doskonałą pompą, już po dwóch miesiącach działa.
Samochód zepsuł się w sierpniu naprawiony w lutym, pół roku smutku, złości, krwi i potu, trochę się to odbiło na moich kontaktach z toyką, mam nadzieje że nasze relacje są do odbudowania.
Nadal poszukuję pompy wtryskowej na ewentualny zapas, więc gdyby ktoś coś to proszę o kontakt 606126326