Witam
Poszukuję schematu blokady tylnego mostu do HDJ80 z 93r. 4.2TD. Problem wygląda tak że magnesy się odkleiły i nie wiemy jak ustawić bieguny. Ewentualnie poszukuję kogoś kto się podejmie naprawy
Blokada tylnego mostu
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego mostu
Szanse na taki schemat masz mniejsze niż wygrana w totka tym bardziej, że magnesy nie sa oznakowane.
Metoda prób i błędów chyba pozostaje ...
Metoda prób i błędów chyba pozostaje ...
Re: Blokada tylnego mostu
Łał...mnie jak się odkleiły to je po prostu przykleiłem i blokada działa jak ta lala..to fart jakiś czy przypadek...nie miałem pojęcia że trzeba mieć schemat do tego...
Obecnie w kolejnym silniczku jak dostał oderwaną sprężyną tez się magnesy odkleiły ( wgniotła się obudowa silniczka).... zobaczę czy kolejność ma znaczenie...
Obecnie w kolejnym silniczku jak dostał oderwaną sprężyną tez się magnesy odkleiły ( wgniotła się obudowa silniczka).... zobaczę czy kolejność ma znaczenie...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego mostu
Nie ma problema, jak masz odklejone do trzech magnesów - (czwatry trzyma pozostałe w szyku), i przyklejasz po kolei jak były.
Jednak, jeżeli odklejonbe są wszystkie - i sie poprzemieszczały, a potem ktoś je radośnie wydłubie - bez oznakowania przynajmniej w jakim szyku były ....
Czasem da się dopasowac po śladach kleju. Ale nie zawsze.
Jednak, jeżeli odklejonbe są wszystkie - i sie poprzemieszczały, a potem ktoś je radośnie wydłubie - bez oznakowania przynajmniej w jakim szyku były ....
Czasem da się dopasowac po śladach kleju. Ale nie zawsze.
Re: Blokada tylnego mostu
Panowie magnesy są cztery dwa przyciągają a następne dwa odpychają należy je tylko przykleić na przemian i silniczek będzie działał.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego mostu
Primo - wszystkie magnesy "się przyciągają" do blachy. Bez względu na polaryzację. Odpychają się lub przyciągaja jedynie między soba.
Owszem - układa się je na przemian - tyle że istotne jest również ułożenie konkretnych biegunów pod konkretnym kontem względem szczotek silnika - czyli w konsekwencji względem uzwojeń wirnika.
Drugie owszem - pozostają zwykle ślady kleju na obudowie, więc położenie magnesów można w miarę sensownie ustalić (względem wirnika). Ale postwię flachę temu - kto powie jak metoda domową odróżnić magnes N od S? Bo owszem, silniczek zadziała, jak tylko szyk magnesów i kąt będzie zachowany, ale to czy będzie sie kręcił w dobrą stronę - to 50% szans ...
Owszem - układa się je na przemian - tyle że istotne jest również ułożenie konkretnych biegunów pod konkretnym kontem względem szczotek silnika - czyli w konsekwencji względem uzwojeń wirnika.
Drugie owszem - pozostają zwykle ślady kleju na obudowie, więc położenie magnesów można w miarę sensownie ustalić (względem wirnika). Ale postwię flachę temu - kto powie jak metoda domową odróżnić magnes N od S? Bo owszem, silniczek zadziała, jak tylko szyk magnesów i kąt będzie zachowany, ale to czy będzie sie kręcił w dobrą stronę - to 50% szans ...