Grzeje się ?
Moderator: luk4s7
Grzeje się ?
Witam, moja KZJ-a ostatnio ma dziwne objawy;
wskaźnik temperatury rośnie aż do czerwonego i nie pomaga nawet włączenie ogrzewania,wiem ,że to powinny być objawy walniętej uszczelki pod głowicą lub głowicy ale ....
chłodnica nie gotuje sie ,nie ubywa płynu a ostatnio jak ścisnąłem węża od chłodnicy do momentalnie wskaźnik wrócił na połowę skali i nie specjalnie miał ochotę się podnosić. Może to jakiś czujnik? Ma ktoś jakieś pomysły?
wskaźnik temperatury rośnie aż do czerwonego i nie pomaga nawet włączenie ogrzewania,wiem ,że to powinny być objawy walniętej uszczelki pod głowicą lub głowicy ale ....
chłodnica nie gotuje sie ,nie ubywa płynu a ostatnio jak ścisnąłem węża od chłodnicy do momentalnie wskaźnik wrócił na połowę skali i nie specjalnie miał ochotę się podnosić. Może to jakiś czujnik? Ma ktoś jakieś pomysły?
Re: Grzeje się ?
Możesz mieć zwarcie najlepiej sprawdź jak termostat otwiera.
Re: Grzeje się ?
Onaszku,a może po prostu układ jest zapowietrzony .
Re: Grzeje się ?
Sprawdz czy na zimnym masz zalany cały układ i pozostaje jeszcze trochę płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Ja chyba dołożę u siebie jakiś dodatkowy wzkaźnik temperatury cieczy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Grzeje się ?
Bardzo często jest w takich przypadkach prozaiczna rzecz - sparciałe uszczelki na korku chłodnicy. Nowy korek, nawet w ASO, kosztuje niewiele.
A dlaczemu tak? A dlatemu, że na korku jest magiczna cyferka 0,9 do 1,1, które oznacza ciśnienie otwarcia. A przy ciśnieniu rzędu 1 bar woda zaczyna wrzeć dopiero w okolicach 130 stopni. I jeżeli ten korek nie trzyma, to nawet niewielkie miejscowe przegrzanie (a o takie w tym silniku łatwo ) powoduje wrzenie płynu i zapowietrzanie sie układu.
Na 95% masz ten korek do wymiany, i ja bym od tego właśnie zaczął.
A dlaczemu tak? A dlatemu, że na korku jest magiczna cyferka 0,9 do 1,1, które oznacza ciśnienie otwarcia. A przy ciśnieniu rzędu 1 bar woda zaczyna wrzeć dopiero w okolicach 130 stopni. I jeżeli ten korek nie trzyma, to nawet niewielkie miejscowe przegrzanie (a o takie w tym silniku łatwo ) powoduje wrzenie płynu i zapowietrzanie sie układu.
Na 95% masz ten korek do wymiany, i ja bym od tego właśnie zaczął.
Re: Grzeje się ?
Przy walniętym korku płyn powinien być wywalony do zbiorniczka z którego i tak powróci do układu,chyba że tak się zagotuje że wywali częśc płynu na zewnatrz.
Re: Grzeje się ?
Przypuszczam ze wskazniki w KZJocie są takie same jak w LJocie. A w Ljotach czesto sa z nimi problemy. Mnie osobiscie skakała temperatura w dziwnych momentach. Znam przynajmniej kilka LJotow gdzie tez to sie zdarzało, choc czestow w rozny sposob sie to objawiało. W HZJocie tez mnie to trafiło ostatnio - wymienilem czujnik temperatury i od tamtego czasu jest OK. Ja bym raczej na twoim miejscu zaczal od sprawdzenia tego watku...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Grzeje się ?
Tak sie dzieje bez względu na to czy korek sprawny czy nie - chodzi o to, że przy uszkodzonym temperatura wrzenia chłodziwa jest znacznie niższa.carinus pisze:Przy walniętym korku płyn powinien być wywalony do zbiorniczka z którego i tak powróci do układu,chyba że tak się zagotuje że wywali częśc płynu na zewnatrz.
Re: Grzeje się ?
Pany, a o co chodzi z tym chlodziwem co nie zawiera wody ? - wczoraj na "Fani 4 kolek" pokazywali ze jak sie wleje jakis drozszy srodek (bez wody) to praktycznie w ogole sie nie rozszerza ze nigdy nie wywali plynu przez korek (o ile silnik sprawny) cos wspominali ze kosztuje kilka razy wiecej niz normalny plyn
Re: Grzeje się ?
Rokfor, korek jak i chłodnica jest prawie nowy- 2lata.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Grzeje się ?
Więc zacznij jako koledzy pisali - od sprawdzenia czujnika.
A w kwestii korka nie sugeruj się wiekiem, tylko zwyczajnie dokładnie obejrzyj uszczelki
A w kwestii korka nie sugeruj się wiekiem, tylko zwyczajnie dokładnie obejrzyj uszczelki