J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
RS_Auto_Czesci
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:27
Auto: LJ70, 63 2L-T, 1986
Kontakt:

J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: RS_Auto_Czesci »

Witam
Mam kilka pytań
J7 , mosty Volvo c303 tzw. Laplander, felgi c303 + simex 36", wyciągarka mechaniczna + elektryk, napęd HDJ80 4.2 TD 12V w automacie, klatka zew jak w załączniku, 2 akumulatory 95Ah + 60Ah, 65m. liny stalowej fi12 łącznie przód + tył. Zderzaki stalowe + osłona przód, siedzenia kubełki, hamulce tarczowe (8 zacisków)

Dlaczego to waży 2700 kg ?
Jak to odchudzić ?
Ile waży 4.2TD + automat ?
Ile waży 3.0TD + skrzynia + reduktor ? Np. od Land Cruisera 90

Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, 09:40 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT. Dodałem tagi.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: LEX »

No waży tyle ile ma ważyć i odchudzanie będzie drogo kosztowało, bo za bardzo nie ma z czego zejść...

Na silniku zaoszczędzisz faktycznie dużo, ale poprzez 'dużo' mam na myśli 100kg albo z lekka więcej. Jednak uważam, że 4.2 trochę lepiej mieli w bagnach niż 3.0. Więc odchudzisz i stracisz. Trochę wagi zaoszczędzisz zmieniając linę na kewlarową, ale to pomijalne i może stanowić jedynie element jakiejś większej akcji odchudzania.

Jedyne duże i natychmiastowe zyski otrzymasz poprzez zmianę silnika, skrzyni, mostów, kół i opon na inne, ale wtedy będzie to już samochód o innych właściwościach.

Druga opcja to rzeźba droga i mało skuteczna: maska z włókna szklanego, karbonu czy innego tworzywa, szyby z poliwęglanu, klatka z hartowanych rur aluminiowych itd... Obniżysz wagę pewnie o 100kg, ale co z tego skoro wydasz na to 20tys i nadal nie będzie miało to znaczenia w terenie. To nie F1, gdzie liczą się gramy. Łudzisz się pewnie, że jakby mniej ważył, to by tak szybko nie szedł w grunt i jest to prawda, ale musiałbyś gdzieś zgubić tonę, a jest to nierealne.

Reasumując... Kup Vitarę albo Samuraia.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: kpeugeot »

wywal całe nawozie i rozbuduj klatkę - wtedy zyskasz trochę

daj komuś mądremu do sprawdzenia klatkę czy nie jest przewymiarowana

może lepiej silnik benzynowy - zawsze to ładne parę kilo mniej

jeszcze opcja opon pomyśl o jakiś szerszych bo simex przy takiej masie kopie mocno w dół

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: Addams »

Ten silnik ze skrzynią waży...700 kg
Nadwozie też bedzie z 300
Felgi laplanderowe- ciężkie
Mechanik- pewnie star- 80 kg

Zmień opony na 16,5 calowe boggery, od razu bedzie lepiej. Żeby zrobić z tego poważne auto do przeprawy Poszukaj wątku Koyota w "mojej toyocie".
Oczywiście 3,0td bedzie lżejsze ale stracisz moc i moment, chyba że założysz set Myersa ale to jakieś 7 tys zł. I tak w kółko, grząski i kosztowny temat :wink:

Kameleon

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: Kameleon »

RS_Auto_Czesci pisze:Witam .Mam kilka pytań
Wszyscy dobrze doradzają, ale nikt nie zapytał do czego ma służyć to auto?
Przeprawówka,maratony.... tu leży odpowiedź jak modyfikować auto pod konkretne potrzeby :wink:

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: jezus »

Jak fajnie ogladać to autko.... 8)
Robione było kiedyś w warsztacie Expedycja...tzw. Landcrowa...miałem przyjemność nim sie kulnąć ..super sprawa...silnik i automatyczna skrzynia od 80-ki jak najbardziej na miejscu...oczywiście mosty też.
Z tego co pamiętam zwolnice były w super stanie do czasu gdy właściciel nie zapragna rywalizacji ciągnik kontra auto...szło dobrze do czasu rozerwania zwolnic lub zwolnicy... :mrgreen:

PS..nic nie odchudzaj ..wystarczy umyc z błota...waga w tym zestawie nie robi różnicy....to juz nie jest konstrukcja do bicia rekordów w extremalno/szybkościowych rajdach...ale do zmot czy innych błotno/ciągnących imprez i owszem...auto jest niezajebliwe..... :roll:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: Addams »

Ja to myślę, że kolega myśli o jakiejś rywalizacji... A z tą wagą będzie ciężko :wink:

kemping
Posty: 210
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:17
Auto: land cruiser lj 70
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: kemping »

przenosiłem ostatnio drzwi j7 mało nie ważą, myślę że przy tym układzie to raczej modyfikacja budy która wcale nie waży 300 kg :!: tylko sporo więcej

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: onasz »

U mnie na terenie buduje się podobne autko z tym ,że na skróconej ramie od 80-tki i nadwozie jest rurowe ale wszystko już teraz wygląda ciężko.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: piter69A »

To chyba LandKrowa No2 zbudowana 4km odemnie.
Bardzo dobre, skuteczne i bezawaryjne auto.
Próby przerobienia i odchudzenia LandKrowy No1 skończyły się jej pociecięm i wizją przebudowy i tak do dzisiaj sie wala w częściach a też była dobrym autem mimo, że na mostach od parcha.
Silnik to własnie jedna z największych zalet tego auta.

czaya
Klubowicz
Posty: 563
Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
Auto: www.ready2go.pl
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: czaya »

jezus pisze:Jak fajnie ogladać to autko.... 8)
Robione było kiedyś w warsztacie Expedycja...tzw. Landcrowa...miałem przyjemność nim sie kulnąć ..super sprawa...silnik i automatyczna skrzynia od 80-ki jak najbardziej na miejscu...oczywiście mosty też.
Z tego co pamiętam zwolnice były w super stanie do czasu gdy właściciel nie zapragna rywalizacji ciągnik kontra auto...szło dobrze do czasu rozerwania zwolnic lub zwolnicy... :mrgreen:

PS..nic nie odchudzaj ..wystarczy umyc z błota...waga w tym zestawie nie robi różnicy....to juz nie jest konstrukcja do bicia rekordów w extremalno/szybkościowych rajdach...ale do zmot czy innych błotno/ciągnących imprez i owszem...auto jest niezajebliwe..... :roll:
samochód z historią i wieloma pucharkami.
U Adama był tylko/aż remontowany, zbudowany na południu ładnych parę lat temu.
w 2006 wyglądał tak:
Obrazek
kawał żelaza sprawdzonego ale kiedyś nikt tak kg nie liczył jak dziś.

Awatar użytkownika
RS_Auto_Czesci
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:27
Auto: LJ70, 63 2L-T, 1986
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: RS_Auto_Czesci »

Dziękuję za wszelkie sugestie i opinie z których wnioskuję że nie ruszać :)
Ewentualnie zbudować coś innego pewnie będzie taniej niż przeróbki

1. Czy ktoś ma doświadczenie jak poprawić układ hamulcowy przy mostach od "laplandera" ?
Obecnie są tarcze pełne pływające z zaciskami AP Racing z2 tłoczkowe tym że od Austin Mini :) , po 2 zaciski na koło, ale jest to nie wydajne. Wielkość klocka jak od MB190 na tył.

2. Jak poprawić w wykrzyż zwracając uwagę na trwałość innych elementów (nie musi prowadzić się na czarnym jak F1)

3. Myślę że fajne ,ale ten Robur... :)
http://extrem4x4.pl/index.php/zbudowane ... ml?lang=pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: kpeugeot »

zrób fotki zawiechy jak masz teraz to może ktoś coś doradzi

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: jezus »

RS_Auto_Czesci pisze:Dziękuję za wszelkie sugestie i opinie z których wnioskuję że nie ruszać :)
Ewentualnie zbudować coś innego pewnie będzie taniej niż przeróbki

1. Czy ktoś ma doświadczenie jak poprawić układ hamulcowy przy mostach od "laplandera" ?
Obecnie są tarcze pełne pływające z zaciskami AP Racing z2 tłoczkowe tym że od Austin Mini :) , po 2 zaciski na koło, ale jest to nie wydajne. Wielkość klocka jak od MB190 na tył.

2. Jak poprawić w wykrzyż zwracając uwagę na trwałość innych elementów (nie musi prowadzić się na czarnym jak F1)

3. Myślę że fajne ,ale ten Robur... :)
http://extrem4x4.pl/index.php/zbudowane ... ml?lang=pl
Ten robur...?
To jak na doświadczenie z naszego krajowego i nie tylko podwórka najlepszy reduktor do zmot...np. M&M w swojej zmocie maja takowy...i wieeeeelu innych zmociarzy tyż....jednostka mało zajebliwa, idiotoodporny kawałek żelaza... :mrgreen: ...to tak jak z wyciągarka mech. od stara...sa od niego ..lżejsze, ładniejsze, mocniejsze, szybsze....ale ......star jest najlepszy...nie mówie przy tym że nie ma minusów...ale wiele z tych minusów tworzy plusy....

Kameleon

Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić

Post autor: Kameleon »

Czyżby nasz kolega podjął decyzję że lepiej zrobić nowe niż modyfikować stare ?

http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-l ... 57050.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ