KZJ - oponki na extrem

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
potrzeba
Posty: 591
Rejestracja: 05 paź 2007, 11:41
Auto: 80'tka by?a przefajna... co by tu teraz...
Yamaha Grizzly 700 EPS :-)
Kontakt:

KZJ - oponki na extrem

Post autor: potrzeba »

Wiem że było o dużych oponach ale teraz trochę inaczej.
Zakładając, że mam MT 33x12,5x15...
jakie opony mogę rozważać jako extremalny komplet taki tylko na rajdy co to w przyczepce lub na dachu tam zawiozę i przed startem podmienię?

Chodzi mi o to jakie dadzą dużo lepsza trakcję w extremalnych warunkach a przy okazji nie poukręcają półosi i nie będą zbytnio ocierać o nadkola :twisted:

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Post autor: Boryś »

Oho! Kubuś sie dozbraja :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Ja mam Maxxisy i sobie chwalę. Simex i Silverstone też będzie ok ale bardziej kopia w dół.

Awatar użytkownika
potrzeba
Posty: 591
Rejestracja: 05 paź 2007, 11:41
Auto: 80'tka by?a przefajna... co by tu teraz...
Yamaha Grizzly 700 EPS :-)
Kontakt:

Post autor: potrzeba »

a czy takie np. MAXXIS MUDZILLA 33x13,5 czyli trochę szersze nie będa obcierać jak są szersze?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Jeśli już Maxxis to Creapy Crowler lub Trepador ale wtedy 33 cale odpadają.
Pozostają Silverstony. MaxLux Ci powie jak się na nich jeździ.

Awatar użytkownika
potrzeba
Posty: 591
Rejestracja: 05 paź 2007, 11:41
Auto: 80'tka by?a przefajna... co by tu teraz...
Yamaha Grizzly 700 EPS :-)
Kontakt:

Post autor: potrzeba »

z niewiedzy zapytam. dlaczego nie MUDZILLA? skoro są w 33?
jedynie trepador wyglądają lekko poważniej niż BF MT

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

TYLKO silverstone 33" x 10,5 tylko zaloz je na felge 7" - widzialem juz tanio gosc ma to w polsce w oponymax.pl

robia fajnie i wcale sie nie zakpuja jak kierownik kumaty :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Cena taka sama jak wszędzie

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

nie bierz Mudzilii, jeździłem na nich
robią tylko w błocie na wprost (ale i tak bez rewelacji), są fatalne na trawersach, kiepsko wychodzą z kolein

odpowiedź jest jedna - Simex 35x10,50 :)

Maxlux - mierzyłeś wysokość tych silverstonów? Podobno po założeniu 33 ma średnicę 31,5...

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

Damian pisze:nie bierz Mudzilii, jeździłem na nich
robią tylko w błocie na wprost (ale i tak bez rewelacji), są fatalne na trawersach, kiepsko wychodzą z kolein

odpowiedź jest jedna - Simex 35x10,50 :)

Maxlux - mierzyłeś wysokość tych silverstonów? Podobno po założeniu 33 ma średnicę 31,5...
mierzylem, nawet zapodalem gdzies fotke porownawcza - na feldze 8" ma dokladnie 32" wysokosci.

Dobry gumiarz zas twierdzi, ze zalecenia producenta co do idealnego rozmiaru felgi mijaja se z rzeczywistoscia - opona jest strasznie chuda, a najlepiej wyglada i robi jak jest na feldze 7 - 7,5"

p.s. co ciekawe to silvestony 35" maja tak naprawde ... 33,8" :) ale i tak nie chca w takich wpuszczac na PP w klasie ADV

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

MaxLux pisze:Dobry gumiarz zas twierdzi, ze zalecenia producenta co do idealnego rozmiaru felgi mijaja se z rzeczywistoscia - opona jest strasznie chuda, a najlepiej wyglada i robi jak jest na feldze 7 - 7,5"
Ano
Te tabele producentów są lekko mówiąc z dupu wzięte. 33x12,50 dobrze pracuje na 8 calach (producent każe zapodawać 10 cali), a 33x10,5 na 7 calach
za szeroka felga powoduje złe układanie się opony, zwłaszcza przy niskim ciśnieniu, a do tego nie osłania ona rantu felgi


MaxLux pisze: p.s. co ciekawe to silvestony 35" maja tak naprawde ... 33,8" :) ale i tak nie chca w takich wpuszczac na PP w klasie ADV
muchos sennos informaciones, gracias seńor
a więc 35x10,5 silverstone będzie dla mnie jak znalazł, na imprezy i tak nie jeżdżę, wolę lejzi stajla jakeśmy przez tel rozmawiali :)

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

Damian pisze:
muchos sennos informaciones, gracias seńor
a więc 35x10,5 silverstone będzie dla mnie jak znalazł, na imprezy i tak nie jeżdżę, wolę lejzi stajla jakeśmy przez tel rozmawiali :)
Tylko jeden problem z rozmiarami 33" i wieksze - przy dystansach 3 cm i feldze ET-30 strasznie obciera przod i tyl na wybojach ... przod juz mniej bo pankowcy podcieli, ale tyl trzeba operowac ...

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

obciera na zewnętrznej części nadkoli, czy wewnętrznej?
u mnie będzie jeszcze bodylift, tak sobie umyśliłem - max jakieś 1,5cm

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

Tyl zewnetrzny rant na srodku u gory (trzeba to zaokraglic jak nadkole)

przod tradycyjnie - kolo chlapacza najwiecej (tytaj nawet bym przycial jeszcze troche) i dalej po calym obwodzie ...

body lifta bym nie robil bo juz i tak masakrycznie wysokie to auto

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

Nu, i wywrotne bydle
Ale ja dlatego chcę budylifta, bo on bardzo mało podnosi środek ciężkości
tujtujowa buda jest bardzo lekka

ODPOWIEDZ