Mosty do RJ

Moderator: luk4s7

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Mosty do RJ

Post autor: Biafer »

Pewnego razu naszedl mnie pomysl zakupienia kopl.lozysk do mostow do RJ i pomysl sie spelnil,tyle ze teraz nachodza mnie pomysly wymiany mostow na dislowskie ,wolniejsze i obawiam sie ze caly milo wygladajacy kartanik wypchany lozyskami za nie zla sumke z TOYOTY ,sie nie przyda.
Czy mozliwe ze sa takie same lozyska w Rj i Kzji ,czy Hzj?
A jesli chodzi o blokady to lepiej i taniej wsadzic ARB czy poszukac mostow z blokadami toyki?
Czy od 80tki pasowaly by mosty ,czy trzeba sie duzo napocic?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

RJ i KZJ po 90 roku będzie mał te same łożyska. HZJ zupełnie inne. Moim zdaniem lepiej zapodać ARB-y. Oryginalne blokady nie są wcale rewelacyjne.

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

kurka ,ale ja mam 89',a zalezy mi na nowszych mostach bo po 90 byly lepsze chamulce na przodzie.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

Na przodzie ??

a coz to za roznica hample sprzed i po 90 ??

Co innego tylne bebny - w niektorych KZJ i LJ z Holandii zdazaly sie tarcze

ale jak interesuja cie mosty to sprzed 90 roku sa troche lzejsze (glowka) i bardziej dostepne (tansze).

Tylko powiedz po co chcesz wymieniac cale mosty jak chcesz zmienic tylko przelozenia ? rzeciez wystarczy tylko wykrecic glowke i zmienic talerz i atak

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

Ja mam troszke mniejsze tarcze i niewentylowane,pozniej byly wentylowane to glowna przyczyna ,jesli chodzi o przedni a wiem ze przerabianie mocowan zaciskow nie jest proste. A tylny masz racje jesli da rade kupic samo przelozenie to pewnie ze lepiej. Myslalem nad wlozeniem ring&pinion a to troche jest drogie (u nas bo w USA to grosze) i dlatego cos mnie korci porzezbic z dislowskimi przelozeniami.W ogole musze sie zorientowac jakie przelozenie bylo by dla mnie optymalne.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: Mosty do RJ

Post autor: Damian »

Biafer pisze:
Czy od 80tki pasowaly by mosty ,czy trzeba sie duzo napocic?
Nie potrzeba całych mostów. Blokady da się łatwo przeszczepić. Złej sławy elektryczne sterowanie tych blokad można przerobić na sterowanie cięgnami. Niestety, nigdy naocznie nie widziałem efektu takiego rozwiązania, choć wiem że w juesej takie wydumki jeżdżą.

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

Jakie przelozenie jest w KZJ ?
Na jakie problemy sie natkne przy ewentualnej wymianie mostów z KZJ ?

Co myslicie o tym ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

Biafer pisze:Jakie przelozenie jest w KZJ ?
Na jakie problemy sie natkne przy ewentualnej wymianie mostów z KZJ ?

Co myslicie o tym ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123
KZJ ma przelozenia 4,3 - jak chcesz kupowac przelozenia 4,88 to najlepiej Yucon Gear bo na pewno pasuja bez problemow do LJ i KZJ.

Cena jaka podales tez jest troche duza - poszukaj lepiej to powinenes znalesc cos okolo 180$. no i oczywiscie muszisz kupic na przod i tyl :mrgreen:

Nie wiem czy warto sie decydowac na wymiane samych przelozen - jesli zdecydowalbys sie na ARB to wtedy przy okazji tak, ale grzebac zie z tym zeby tylko miec mniejsze przelozenia to troche sie nie oplaca bo i tak musisz placic za rozebranie i zlozenie dwoch dyfrow ...

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

KZJ ma przelozenia 4,3 - jak chcesz kupowac przelozenia 4,88 to najlepiej Yucon Gear bo na pewno pasuja bez problemow do LJ i KZJ.

Bylem na ich stronkach ,ale tego jest od cholery i ciut ciut.
Czy mogl bys mi przeslac link tych przelozen ktore wedlug Ciebie na pewno pasuja do mojego RJ 89'. Jak mi wysla cos innego bede mial problem.

A jesli ARBy to RD23 na tyl i przod ? Ciezko znalezc za granica ,oni zalecaja jakies inne.
fenx.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

tu masz troche info

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?t=566

Ring and Pinion 8" 4,88 na tyl

http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=1307

Na przod 8" 4.88 (reverese)

http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4888

Odnosnie master kit to na 100% juz wiem co mozna zamowic do KZJ i 4Runnera na tyl a u ciebie to moze byc HGW... (ale w razie czego jakis komplet jeszcze mi zostal)

Blokada to RD132 no i oczywicie kup sobie "High Output compressor" - jest troszke drozszy ale dziala blyskawicznie

Niestety widze tez ze w "moim" sklepie w US troche szpej podrozal ($ tez ...) ale jak masz symbole to mozesz troche poszukac

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Post autor: Biafer »

Max Lux co myslisz o takim zestawie ,pasowalo by to do mnie?
To jest do 4ruunera ale to chyba takie same glowki ale co z przodem 4ruuner ma inne zawieszenie
Na tyl :
http://www.toyotacatalog.net/M1WebGear/ ... 99889C32CD

Na przod :
http://www.toyotacatalog.net/M1WebGear/ ... DCA9A886FA

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

Biafer pisze:Max Lux co myslisz o takim zestawie ,pasowalo by to do mnie?
To jest do 4ruunera ale to chyba takie same glowki ale co z przodem 4ruuner ma inne zawieszenie
Na tyl :
http://www.toyotacatalog.net/M1WebGear/ ... 99889C32CD

Na przod :
http://www.toyotacatalog.net/M1WebGear/ ... DCA9A886FA
Wyglada ciekawie bo masz wszystko poskladane i gotowe do montazu ale koszt przeslania calych dwoch glowek z US bedzie znacznie bardziej klopotliwy niz ARB i przelozenia...

Tyl by sie nadal ale przod to lipa bo 4Runner ma orginalnie 7,5" przod, a 70 nie wystepuje w stanach.


Nie kombinuj tylko zamow normalnie w czesciach, bo jak sie okaze ze nie trafiles to bedzie strasznie drogo to odkrecic ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Chyba, że 4 Runner ze sztywnym mostem. Z IFS nie ma klasycznej główki jak widoczna na zdjęciu.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

kurde, boje sie ze to zdjecie jest pogladowe ...

obudowa jest przeciez inna na przod i tyl a tu widac, ze sa identyczne

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Re: Mosty do RJ

Post autor: Biafer »

Max lux nie pomogl bys mi w zakupie takiego zestawu???
Sam zes taki szlak przetarl wiesz co i jak ...

ODPOWIEDZ