Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 9:45
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 lis 2011, 22:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5802
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tam gdzie zwykle przy małych turbinach - na jej korpusie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2013, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2012, 18:48
Posty: 24
Lokalizacja: Chociwel
Auto: LJ70
Witam, czy zielona kontrolka zapala sie na nie rozgrzanym silniku? zauwazylem niedawno ( z godzinke temu ) ze po przejechaniu 2 km kontolka sie wgl nie zapala nawet przy 3,5tys obrotow rano bylo wszystko ok kontrolka zapalila sie przy 2tys. A i jeszcze jedno czy duza roznica jest gdy zapali sie zielona kontrolka ? chodzi mi o przyspieszenie auta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2013, 21:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1882
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
tak czuć różnice gdy zacznie dmuchac turbina


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2013, 21:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5802
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kontrolka turbiny - jak sama nazwa wskazuje - pokazuje działanie turbiny - a nie temperaturę silnika ... :wink:

Ta kontrolka załącza się jak doładowanie podniesie ponad 0,1 bar, czy można powiedzieć - pokazuje moment rozpoczęcia doładowania (bo nominalne ciśnienie turbo dla tego modelu to 0,5 bara). Jak się nie zaświeca - znaczy że turbina już wogule nie żyje. Albo szczezł czujnik ciśnienia ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2013, 5:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2012, 18:48
Posty: 24
Lokalizacja: Chociwel
Auto: LJ70
hmm wiec teraz pytanie czy oplaca sie regenerowac, czy moze szukac innej... wczesniej gdy kontrolka zapalala sie normalnie rowniez niebylo czuc zbyt duzej roznicy gdy zaczela dmuchac..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2013, 7:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5802
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
O temacie "regenerecji" turbin się wypowiadałem chyba setki już razy. Szkoda kasy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2013, 8:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1882
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
ale może sprawdź czy fizycznie dmucha turbina czy nie - przecież to nie jest trudne, a potem się zastanawiaj co robic z turbiną


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2013, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2012, 18:48
Posty: 24
Lokalizacja: Chociwel
Auto: LJ70
a czy da rade samemu to sprawdzic? czy lepiej dac mechanikowi?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2013, 15:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5802
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Zamiast tego czujnika od kontrolki trza wpiąć zwyczajny manometr. To - czy dasz radę - czy nie - musisz ocenić sam ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2013, 18:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2012, 18:48
Posty: 24
Lokalizacja: Chociwel
Auto: LJ70
mysle ze dalbym rade;p tylko musi ktos powiedziec w ktorym miejscu znajduje sie ten czujnik? gdzies na wierzchu? czy moze jest bardziej schowany?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2013, 21:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5802
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
W komorze silnika, na lewym nadkolu,, przy grodzi. Po prostu znajdź wężyk wychodzący z kolektora doltowego - w zasadzie którykolwiek, bo manometr można podpiąć równie dobrze do przewodu kompensacji dawki paliwa na pompie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2013, 11:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2012, 13:51
Posty: 22
Lokalizacja: Dolina Baryczy
Auto: LJ73
Podepnę się do tematu. Od jakiegoś czasu przestała świecić zielona kontrolka, czerwona nigdy się nie zaświeciła. Gdy załączam zapłon zaświecają się obie, po odpaleniu zero, nadmienię że nie wiem kiedy przestały działać, nie odczuwam także spadku mocy, Toyotę mam od FIXa, a sam nigdy jej nie katowałem. Proszę o wskazówki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2013, 13:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5802
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Bo spadek mocy z mikro doładowania na zero ciężko wyczuć? :mrgreen:

Podepnij sobie zwykły manometr, i skontroluj ciśnienie turbo. Da to pojecie, czy turbina skończona, czy tylko przetworniki lecą w kulki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2013, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
jezeli moge cos doradzic - do kontroli nie kupujcie takiego manometru ze sklepu "madafaka TUNING" za setki zlotych, bo i drogi, i jego wyskalowanie jest do dupy ;)

proponuje udac sie do zwyklego sklepu z pneumatyką techniczną i kupic taki manometr o duzym blacie i wyskalowany do 1 atm... bedzie kosztował paredziesiąt złotych a jego wskazania okażą sie bardzo precyzyjne i CZYTELNE (co najwyżej może być potrzebna jakaś redukcja, aby wężyk o małym fi podpiąć)

jednak takie manometry mają mankament - jeżelibyście chcieli wozić go podpiętego "na stałe" -
mianowicie wskazówka pod ciśnieniem ma tendencję do drgania, taki "flatter" cisnieniowy :mrgreen:

oczywiście można coś kombinować z akumulatorem ciśnienia który zmniejszy te drgania, ale to juz wymaga trochę kombinacji


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwie 2013, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 18:18
Posty: 77
Lokalizacja: Bielsk
Auto: LJ70 po 90 roku
Drganiom wskazówki można zapobiec kupując manometr z gliceryną.... :) podobno działa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group