Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 lis 2018, 7:24
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 05 lis 2011, 1:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2010, 1:09
Posty: 16
Lokalizacja: szczecin
Auto: Lj 70
Witam koledzy!! w mojej lj 70 93 rok zapala się czerwona(pomarańczowa) kontrolka na obrotomierzu po prawej stronie napisu TURBO. zapala się tylko wtedy gdy jadąc na biegu mocno wcisnę gaz i obroty wzrosną. natomiast gdy jadąc dam luz i obroty wbijają się na 4 - 5 tyś i ponad, nie świeci się? może ktoś wie od czego ta kontrolka? i co moze być powodem?
pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2011, 8:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Posty: 1033
Lokalizacja: Kielce
Auto: LJ70 '86
Powinna się zapalać zielona od 2 tyś wzwyż ... poczytaj forum było już chyba o tym.
Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika od turbosprężarek ale jak po za tym objawem nie ma innych w stylu dym, wycieki , ubytki oleju.. to coś z "elektroniką" :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2011, 9:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Jeśli przy przegazowaniu na luzie nie zapala się lampka, a zapala się podczas jazdy pod obciążeniem, moim zdaniem masz za wysokie ciśnie nie doładowania. Ja bym stawiał na coś, co reguluje ciśnienie doładowania. Jest tam chyba jakiś zawór.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2011, 20:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Pierwsza czynność - kontrola wężyka zasilającego zawór upustowy. Jak sie rozpadł, to turbina jest stale załączona, i przeładowuje.

A to, że pod obciążeniem, a nie na luzie - na luzie te same obroty silnik osiąga przy mniejszym wciśnięciu pedału gazu. A turbina napędzana jest ciepłem spalania, a nie samym powietrzem. Im więcej paliwa, tym więcej ciepła, i tym szybciej sie turbina kręci.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lis 2011, 13:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2010, 1:09
Posty: 16
Lokalizacja: szczecin
Auto: Lj 70
czyli ta kontrolka jest od doładowania? zielona zapala się jak zawsze około 2 tyś.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lis 2011, 14:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2008, 18:56
Posty: 44
Lokalizacja: Mosina
Auto: LJ70
mniej więcej przy zapaleniu się zielonej kontrolki powinieneś poczuć doładowanie z turbiny, to właśnie zapalenie się informuje, że turbina doładowuje kompresje spalania. A czerwona to znak, że turbina osiąga maksymalne obroty i w tym stanie lepiej jej nie utrzymywać. Jeśli robisz to nie świadomie to wiedz, że na dłuższą metę możesz dokonać jej (turbinie) eutanazji. 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lis 2011, 17:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2010, 1:09
Posty: 16
Lokalizacja: szczecin
Auto: Lj 70
no dobrze czyli jak się zapala ta czerwona to jest coś źle!! bo wcześniej nigdy się nie zapalała.... nie robię tego świadomie poprostu gdy jadę i chce dać gazu to jak oborty urosną mniejwięciej do 3.5tyś to się zapala


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lis 2011, 22:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2008, 18:56
Posty: 44
Lokalizacja: Mosina
Auto: LJ70
Myslę, że jeżdżąc przy 3,5k obrotów na minutę to przyczyniasz się do uśmiercenia turbiny a i silniki w naszych tojkach nie musi kręcić się na takich obrotach. To są dość wolnoobrotowe silniki a maksymalne momenty obrotowe uzyskują już chyba w okolicach 2,4k obr/m jeśli się nie mylę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lis 2011, 9:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2010, 1:09
Posty: 16
Lokalizacja: szczecin
Auto: Lj 70
szczerze mówiąc nie zgodzę się z tym... po to ma turbinę ten silnik żeby na wyższych obrotach pracować. bo dopiero moc kiedy turbina się rozkręci. no nie jeźdzę tym autem od wczoraj. nigdy się coś podobnego nie zdarzyło. a tymbardziej skoro nic innego się nie dzieje poza tą kontrolką. nie ma nic. żadnego dymu to może coś z elektryką tam powinien być jakiś czujnik prawda??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lis 2011, 11:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ta kontrolka to nie kontrolka obrotów turbiny, ino sygnał zbyt dużego ciśnienia doładowania. Już to pisałem, ale napiszę jeszcze raz - sprawdź zawór upustowy i jego sterowanie. Prawie na 100% masz uwalony wężyk do siłownika zaworu upustowego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lis 2011, 17:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2008, 11:49
Posty: 4307
Lokalizacja: Warszawa, Białobrzegi Rad.
Auto: TOYOTA LJ70 Pick-up
u mnie te kontorolki fiksowały jak były problemy z ładowanie i z regulatoerm napięcia. potem sie wyrównało i wróciło do normy :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lis 2011, 18:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2009, 22:04
Posty: 903
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: Toyota Land Cruiser Recovery Vehicle
Kwiatec pisze:
u mnie te kontorolki FIKSOWAŁY jak były problemy z ładowanie i z regulatoerm napięcia. potem sie wyrównało i wróciło do normy :)


Kwiatek przywołuję Cię do porządku. Nie używaj "imienia" tego na daremno. :mrgreen:

Przepraszam za OT.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lis 2011, 20:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2010, 1:09
Posty: 16
Lokalizacja: szczecin
Auto: Lj 70
dzięki Panowie posprawdzam i dam znac co i jak.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lis 2011, 22:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2008, 11:49
Posty: 4307
Lokalizacja: Warszawa, Białobrzegi Rad.
Auto: TOYOTA LJ70 Pick-up
FIX pisze:
Kwiatec pisze:
u mnie te kontorolki FIKSOWAŁY jak były problemy z ładowanie i z regulatoerm napięcia. potem sie wyrównało i wróciło do normy :)


Kwiatek przywołuję Cię do porządku. Nie używaj "imienia" tego na daremno. :mrgreen:

Przepraszam za OT.

też od razu jak to pomyślałem grochówka stanęła mi przed oczyma mymi :)))


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2011, 16:33 
Offline

Rejestracja: 07 mar 2011, 18:02
Posty: 18
Lokalizacja: Horyniec-Zdrój
Auto: LJ73
hmm... też miałem podobnie jak kwiatek pisze. po tym jak szperałem przy regulatorze napięcia, kilka razy zapaliła mi się pomarańczowa lampka przy obrotościomierzu.
a gdzie się szuka tego zaworu upustowego ciśnienia, warto sprawdzić czy tam wszystko w porządku jest.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group