róznice między 2L a 2LII

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

róznice między 2L a 2LII

Post autor: kpeugeot »

hejka

mam pomysła żeby przerzucić głowicę z turbina od silnika 2LII z taro rocznik 1994 do silnika 2Lt w lj 70 rocznik 1986

da radę czy one nie pasują do siebie

mój silnik 2LT kiepsko się czuję i tak sobie kminie bo stoi w garażu 2LII - czy może nie zrobić jakiegoś machniom

a może dać główny blok 2LII i dołożyć do niego osprzęt z pompa paliwa od 2lt, oraz turbinę od 2 lt

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: JaroFix »

Nie jestem specjalistą w tym temacie, ale wydaje mi się, że dół silnika 2LT i 2LT2 nie różni się od siebie za wiele. Różnica powstaje dopiero w głowicy. Więc konstruowanie czegoś z dołem od 2LT2 a z gratami od 2LT nie wiele Ci da. Dokładniejszych informacji podadzą pewnie bardziej obeznani w temacie. Np Rokfor.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: Heniu »

Szkoda zachodu bo pewnie diabeł tkwi w szczegółach, wymień cały silnik na 2ltII lub np na taki od celiki 8)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: Rokfor32 »

Najlepsza opcja to kolektor wydechowy od 2LT II - np. z hilów do '03 czy hiace'ów albo angielskich 4R. Możliwe też, że starszy kolektor uda się dopasować do młodszej głowicy (nigdy tego nie sprawdzałem), ale zapewne do lekkiej korekty będzie wtedy kształt rury wydechowej.

Różnice między tymi silnikami są faktycznie w głowicy, ale tak na prawdę jedynie blok jest taki sam, bo caluteńki osprzęt trza zmienić, żeby zapodać głowicę z innego typu (wszystkie elementy rozrządu też nie pasują, podobnie jak inne są alternatory, pompy wspomagania, uchwyty do nich - słowem całość).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: Rokfor32 »

A - i jeszcze jedno. Efekt założenia turbiny do wolnossącego silnika jest zwykle lepszy niż oryginalny silnik uturbiony (gdzie bazą jest dokładnie ten sam silnik, jak w przypadku 2L). A to ze względu na inne nominalne stopnie sprężania - wolnossaki mają wyższe, więc po uturbieniu odczuwa się je jako mocniejsze niż orygnalne z turbiną.

Drugi koniec kijka to większa skłonność do pękania głowic, jak się taki silnik mocno obciąży. Nie bez przyczyny fabryka odpręża silniki pod turbo. Acz tragedii nie ma, jak się rozsądnie motor traktuje.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: kpeugeot »

oki jeśli dół jest taki sam to osprzęt bez problemu powinno dać się przełożyć,

narazie zrzucam głowicę w starym 2lt żeby ocenić co się dzieje - jeśli koszt naprawy np głowicy przekroczy 1000 zł to motam silnik na bazie 2LII

albo kupię jakąś uzywkę 2LT

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: Heniu »

wciąga płyn?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: Rokfor32 »

Przy adaptacji bloku non turbo musisz się liczyć, że będzie brakować paru otworków w bloku (będą przygotowane nadlewy pod nie, ale otworków nie będzie). Dotyczy to przyłącza oleju do turbiny i odpływu oleju z niej, oraz otworów pod wsporniki. Reszta powinna pasić.

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: MilitarniKris »

Robiłem ostatnio podobny eksperyment. Mianowicie zamieniałem silnik 2LTII na 2LTII Efi. Z silnika z Efi zrobiłem 2LTII, zdjąłem kolektor ssący i pompę paliwa, a założyłem z starego.
Powód zmiany był taki, że 2LTII brał za dużo oleju, nie było kłopotu z kompresją, przegrzewaniem itp. Został mi stary motor z osprzętem oraz osprzęt EFI. Gdybyś coś potrzebował chętnie się pozbędę. Muszę się zebrać porobić fotki i wystawić części w dziale giełda :)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: kpeugeot »

no to różnice

od strony pompy paliwa- pompy paliwa zamienne
wlew płynu chłodniczego rózny w 2L- mocowane na 3 śruby - w 2LII - mocowany na dwie śruby
kolektor dolotowy - mocowanie do głowicy totalnie różny i nie zamienny
przewody ciśnieniowe pompy podające paliwo na wtryski podobne - da radę rzeźbić - ale ja przełożyłem od silnika 2LII - kolektor dolotowy wymusza inne ułożenie przewodów

pytanie do znających się

pompa paliwa jest mocowana dwoma śrubami do bloku ale otwory do nich są podłużne - daję możliwość obracania pompy - czy to do czegoś służy, jakaś regulacja?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: Rokfor32 »

Oczywiście - regulacja kąta wtrysku.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: kpeugeot »

druga strona silnika

niestety jest gorzej - kolektor spalinowy nijak nie pasuje do do głowicy rozstaw otworów wydechowych od głowicy jest podobny ale otwory do zamocowanie w ogóle się nie pokrywają

mocowanie filtra oleju też do przekładki ale jest zamienny w obu silnikach

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: kpeugeot »

troszkę powalczyłem z wężykami od oleju - bo brakowało jednego króćca do powrotu oleju z turbiny

niestety pojawił się problem mam nadzieję że z regulacją kąta wtrysku pompy

czy może ktoś napisać jak się reguluje pompę (rokfor help :oops: )

efekt jest taki że auto odpala ale strasznie kopci - wg mnie nie spala paliwa - ogólny totalny brak mocy

rozrząd był ustawiony wg znaków, pompa paliwa od silnika 2lt zaś blok i głowica od silnika 2LII

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: Rokfor32 »

Zerknij sobie czy znak do ustawiania pompy w 2L jest w tym samym miejscu co 2L-T. Bo regulacja na fasolkach jest, ale nie aż tak duża żeby skorygować ewentualne przestawienie o kilka ząbków na pasku.

Dwa - jak kopci? siwo, czarno?

Kąt wtrysku ustawia się specjalnym przyrządem (a dokładniej zwykłym czujnikiem mikrometrycznym, ale potrzebny jest specjalny adapter). Wykręca się korek na czole pompy (na środku między wyjściami przewodów wysokiego ciśnienia), i wkręca tam czujnik. Wychylenie czujnika o jakąś tam wartość oznacza początek wtrysku. Jaką dokładnie wartość - trza zerknąć do serwisówki, ja nie mam danych serwisowych do diesli, ale pewnie ktoś na forum będzie miał serwisówkę do 2L-T.

ps. Powyższa metoda dotyczy wszystkich (mi znanych) pomp opartych na systemie BOSCH. Czyli jakieś 90% starych klekotów.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: róznice między 2L a 2LII

Post autor: kpeugeot »

kopci na siwo

chyba z regulacją pojadę do specjalisty,

ODPOWIEDZ