Strona 1 z 1

Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

: 05 mar 2011, 20:31
autor: RS_Auto_Czesci
1. Witam, szukam warsztatu znającego silnik 2L-T i mającego dostęp do danych regulacyjnych turbosprężarki i pompy wtryskowej. Rozkręciła się śruba rzymska na zaworze od turbiny, a przy okazji chciałbym sprawdzić dawkę paliwa na pompie. Podobno turbina była podkręcana i chciałbym powrócić do ustawienia fabrycznego.

2. Przy okazji chciałbym zapytać do czego służą diody na desce od turbiny. (zielona , czerwona)
Dość szybko włącza się czerwona. Przy 2500 obr. (przy normalnym przyspieszaniu). Zbyt duże ciśnienie = czerwona ?

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

: 05 mar 2011, 21:00
autor: fobos
U mnie czerwona nigdy się nie zapaliła ( a jeżdżę już prawie od 5-ciu lat ). Zielona zapala się powyżej 2000 obr. W zależności od obciążenia czami trochę wcześniej, a czasami później.

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

: 05 mar 2011, 21:07
autor: JaroFix
Zielona to się świeci jeżeli turbo osiąga właściwe doładowanie. Czerwona mi się również nigdy nie zapaliła, ale sądzę, że sygnalizuje przegrzanie turbo lub zbyt wysokie doładowanie.

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

: 06 mar 2011, 11:09
autor: hashid
w Ołtarzewie jest dobry specu od pomp - znajdziesz w necie. robił mi regenerację pompy 2 lata temu - super robota. dobrze wszystko zestroił. turbo pewnie też ogarnie ale zapytaj.

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

: 06 mar 2011, 12:05
autor: RS_Auto_Czesci
Dla upewnienia.
Czy miałeś na myśli ?

Auto Eska sp. z o.o.
Kontakt
05-850 Ołtarzew, ul. Poznańska 398 a

I z góry dzięki wszystkim za pomoc

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

: 06 mar 2011, 12:53
autor: Rokfor32
Czerwona to zbyt wysokie ciśnienie turbo. Te lampki nie mają nic wspólnego z temperaturą - są spięte z czujnikami ciśnienia po prostu.

Jeżeli turbina ma normalnie ustawiony zawór upustowy, to czerwona nie ma prawa się zapalać, chyba że ten zawór zardzewiał i się nie otwiera. Można też zapodać sobie manometr pokazujący faktyczne nadciśnienie doładowania - nie ma wtedy wątpliwości co i jak.

Inna sprawa, że ważne jest zestrojenie pompy i turbo - i nie chodzi o samo pdkręcenie dawki, ale też o wyregulowanie układu korygującego (tego grzybka nad pompą), coby silnik nie dymił jak się go obciąży na małych obrotach.

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

: 07 lut 2018, 18:10
autor: dudek
Panowie a co jest przyczyną ciągłego palenia się zielonej kontrolki nawet na wolnych obrotach? Czujnik?