Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
RS_Auto_Czesci
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:27
Auto: LJ70, 63 2L-T, 1986
Kontakt:

Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

Post autor: RS_Auto_Czesci »

1. Witam, szukam warsztatu znającego silnik 2L-T i mającego dostęp do danych regulacyjnych turbosprężarki i pompy wtryskowej. Rozkręciła się śruba rzymska na zaworze od turbiny, a przy okazji chciałbym sprawdzić dawkę paliwa na pompie. Podobno turbina była podkręcana i chciałbym powrócić do ustawienia fabrycznego.

2. Przy okazji chciałbym zapytać do czego służą diody na desce od turbiny. (zielona , czerwona)
Dość szybko włącza się czerwona. Przy 2500 obr. (przy normalnym przyspieszaniu). Zbyt duże ciśnienie = czerwona ?

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

Post autor: fobos »

U mnie czerwona nigdy się nie zapaliła ( a jeżdżę już prawie od 5-ciu lat ). Zielona zapala się powyżej 2000 obr. W zależności od obciążenia czami trochę wcześniej, a czasami później.

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

Post autor: JaroFix »

Zielona to się świeci jeżeli turbo osiąga właściwe doładowanie. Czerwona mi się również nigdy nie zapaliła, ale sądzę, że sygnalizuje przegrzanie turbo lub zbyt wysokie doładowanie.

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

Post autor: hashid »

w Ołtarzewie jest dobry specu od pomp - znajdziesz w necie. robił mi regenerację pompy 2 lata temu - super robota. dobrze wszystko zestroił. turbo pewnie też ogarnie ale zapytaj.

Awatar użytkownika
RS_Auto_Czesci
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:27
Auto: LJ70, 63 2L-T, 1986
Kontakt:

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

Post autor: RS_Auto_Czesci »

Dla upewnienia.
Czy miałeś na myśli ?

Auto Eska sp. z o.o.
Kontakt
05-850 Ołtarzew, ul. Poznańska 398 a

I z góry dzięki wszystkim za pomoc

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

Post autor: Rokfor32 »

Czerwona to zbyt wysokie ciśnienie turbo. Te lampki nie mają nic wspólnego z temperaturą - są spięte z czujnikami ciśnienia po prostu.

Jeżeli turbina ma normalnie ustawiony zawór upustowy, to czerwona nie ma prawa się zapalać, chyba że ten zawór zardzewiał i się nie otwiera. Można też zapodać sobie manometr pokazujący faktyczne nadciśnienie doładowania - nie ma wtedy wątpliwości co i jak.

Inna sprawa, że ważne jest zestrojenie pompy i turbo - i nie chodzi o samo pdkręcenie dawki, ale też o wyregulowanie układu korygującego (tego grzybka nad pompą), coby silnik nie dymił jak się go obciąży na małych obrotach.

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2014, 20:25
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T

Post autor: dudek »

Panowie a co jest przyczyną ciągłego palenia się zielonej kontrolki nawet na wolnych obrotach? Czujnik?

ODPOWIEDZ