LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Post autor: Mirekk »

Rokfor32 pisze:Formalnie jest to nierozbieralny element.
:D To już wiem, bo przejrzałem cały internet za częścią 23380-67170 do 1KZ-TE i jej ew. wariantami.
Zastanawiam się, czy mimo wszystko da się to rozebrac. Aktualnie jestem świeżo po wymianie filtra i nie będę tego rozbierał wiec sam się nie dowiem. Chociaż jak wezmę się za wymianę przewodów, to może rozbiore mimo to...

Może da się przeszczepić membrany z pompki np. od KIA albo czegoś podobnego, co kosztuje jedynie 10x mniej niz oryginał z Toyoty. Jakoś nie mogę uwierzyć, że nie próbowałes ;)
Ja mam wersję z podgrzewaniem i chciałbym, żeby tak pozostało. Więc nie bardzo chcę mocować pomke z innego modelu, bez podgrzewania.
23380-67170 mozna kupić za 80 dołków + przesyłka (cca. 100 USD) w Amayama To chyba najtaniej jak znalazłem. Niestety w sklepach krajowych nawet nie udało mi się wyguglić, że ktoś ma w ofercie, a do ASO aż się boję dzwonić.

Na razie wymienię sobie przewody gumowe na nowe, bo im się to należy.
kpeugeot pisze:Ja juz w każdym dieslu nań zwykłą ręczna pompek taka ściskaną.
Dużo pomaga np przy diagnozie czemu nie pali. Tak wiec polecam
Zamówiłem, właśnie w celu diagnozy. Jest tania, a ewentualnie może potem leżeć, jako narzędzie awaryjne. (albo można ściagać paliwo z TIRów na postojach ;) )

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Post autor: Rokfor32 »

Nie dłubie z tą ręczna pompką - bo po pierwsze swojego jedynego klekota dopiero dwa dni temu ożywiłem do poziomu możliwej jazdy :mrgreen: , a po drugie - do odpowietrzania układów, jak robię swapy turbin czy pomp wtryskowych, i tak używam pompy próżniowej, bo w dziewięciu przypadkach na 10 aut, które do mnie trafiają ręczna pompka im nie działa ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Post autor: oradek »

Uszczelnienie układu paliwa przez wymianę przewodów to wydatek poniżej 400 zł. Przewody gumowe 3m średnica wewn 8mm 24 zł, 3m średnica wewnętrzna 6mm 18 zł, 4 chybanty 4 zł, podstawa filtra z pompką 320 zł
http://www.wyprawa4x4.pl/podstawa-filtra-paliwa.html

Na mnie było narzekanie, że rury za 1000 zł nie chcę nowej kupować tylko kombinuję a tu kolega jeszcze bardziej przekombinowuje :) Obrazek

Rokfor32 - ja mam sprawną pompkę, odpowietrzałem I napełniałem cały układ dzisiaj po wymianie zbiornika :) 10 minut pompowania ale udało się. Genialny wynalazek, szkoda, że tak rzadko już stosowany :)

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Post autor: Rokfor32 »

Nie jest tak fajnie, niestety. A problem jest banalny: NIE MA sensownych wężyków gumowych na rynku.

Oryginalne wytrzymywały po 20 lat. Jakiś fagumit, semperit, goodyer (a przynajmniej taki napis) - szmelc po roku. Od ropy robią się twarde jak z plastiku, od beny pękają, na tyle że są po prostu niebezpieczne na układach ciśnieniowych.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Post autor: Mirekk »

Na elektrodzie jest wątek, w którym strasznie narzekają na fagumit. Ale twierdzą, że Parker jest godny zaufania. A co ty polecasz, Rokforze?

Oradek, nie wiem czy wąż 8 mm, 3 m za 24 PLN to jest coś co warto kupić. Jakoś mi się to nie sztymuje.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Post autor: oradek »

Mogę sprzedać ci za 150 zł jeśli 18 to za mało :) Obrazek Mam zaprzyjaźniony sklep, w którym kupuję dość dużo rzeczy do paliw oraz łożyska i gumy. Mam tam dobre ceny, ale sam sklep też jest tani.

Znam się też na wężach gumowych do paliw bo zajmuję się serwisem cystern i stacji :)

Guma się nie zmieniła.
Paliwa się zmieniły.
Są też nowe rodzaje gumy do nowych paliw, ale głównie wykonywane są z nich węże i uszczelki o dużej średnicy - przemysłowe.
Kiedyś nie było dodatku bioestrów do diesla (dziś 7%) ani alkoholi w benzynie.
Estry (dodatki do nich) bardzo zmiękczają a czasem wręcz rozpuszczają zwykłe gumy olejoodporne. Alkohol też osłabia i powoduje pękanie ale nie rozpuszcza.
Kilka lat temu gdy do sprzedaży weszły czyste bioestry to było sporo przypadków awarii zaworów dennych w cysternach, bo estry rozpuszczały gumowe uszczelki w tych zaworach. Niektóre zawory miały uszczelki 10-20 lat I nic się z nimi nigdy nie działo, gruba, solidna guma a wystarczyło kilka dni wożenia tego syfu zwanego bioestrami I zaczynały przeciekać, wyglądały, jak po 200 latach ciężkiej pracy. W końcu udało się znaleźć specjalne gumy i problem został rozwiązany, ale w autach kierowcy nie wiedzą, że kupują syf, który powoli rozpuszcza im gumowe elementy układu paliwowego.

Dlatego też uszczelki gumowe we wtryskach padają teraz częściej. W instrukcji większości aut jest napisane, że jako paliwa nie wolno stosować bioestrów. Niestety 90% paliw jest z estrami I etanolem, również wszystkie paliwa premium.

Co do cen rurek a ich jakości - przykład znajomego - znalazłem mu w tym sklepie łożysko do Harleya, skf za 60 zł.
Powiedział: "e tam, to moje bezpieczeństwo, łożysko kierownicy, takie tanie, czytałem, że to musi być dużo droższe, jak tanie to badziew będzie na pewno, rzadko zmieniam to wezmę oryginał z serwisu".
Zamówił w serwisie.
Zapłacił 600 zł.
Czekał 10 dni.
Przyszła paczka.
Po odpakowaniu zobaczył co?
Łożysko SKF, dokładnie takie samo, jak mu znalazłem za 60 zł.

Cena to nie wszytko. Rzeczy dzielą się na dobre i na złe. Dobre może być tanie. Drogie nie musi być dobre. Skończyły się czasy gdy cena szła w parze z jakością.



Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Post autor: Mirekk »

No dobrze.
To proszę o namiar do tego sklepu i informacje jaki wąż gumiwy 8, 10 i 4 mm do diesla kupić.
Kumple, co w USA jeżdżą na "trokach" muwio (pisownia oryginalna), że "jeszcze Parker zdaje relację".

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ78 chyba potrzebna pomoc.

Post autor: Rokfor32 »

Się nie zgodzę, że guma się nie zmieniła.

Oryginalne węże zdejmowane z dwudziestoletnich toytoyów są nadal miękkie, a przecie jeżdżą na obecnych paliwach. I nic im nie jest, nie rozpuszczają się, nie pękają czy twardnieją.

Ponoć kluczem jest, że dawniejsza guma była ... po prostu z gumy ... :mrgreen: A dokładniej - z dużym udziałem kauczuku naturalnego. Obecne tego składnika się nie stosuje praktycznie wcale - a tworzywa, jak NBR, popularnie stosowany na węże, i nazywany "gumą" - nie ma z gumą wiele wspólnego.

Co do konkretnego producenta - nie mam wyrobionej opinii.

ODPOWIEDZ