HZJ70 Reaktywacja

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cruiser »

W końcu tylny zderzak bangla. Brak jeszcze oświetlenia roboczego ale to nie znaczy, że skoro pojawiło się błotko to nie można wokół komina pojeździć...
Załączniki
IMG_0127 (640x478).jpg
IMG_0118 (640x478).jpg
IMG_0098 (640x478).jpg

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cruiser »

I jeszcze dwie fotki.
Załączniki
IMG_0112 (478x640).jpg
IMG_0129 (478x640).jpg

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: sebastian44 »

Urwiesz tego hi-lifta na najbliższej górce. Ja swojego trzymam za siedzeniami tam jest takie zagłębienie, i tak używa się go raz na ruski rok.Ale auto niezłe, podziwiam :D

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cruiser »

W zeszla sobote udalo sie zrobic chrzest bojowy prawie wszystkich wszystkich gadzetow dolepionych do auta. :lol:
Uzycia nie znalazly jednak hi-lift ani wyciagarka. :| Zderzak przedni jest tak pancerny, ze bliski kontakt z jakims betonowym klocem zakopanym w ziemi podczas zjazdu w dziure nie wywarl na nim zadnego wrazenia.
Nierowna walka z natura odslonila jednak kilka innych niedociagniec:
- sprawne wycieraczki to podstawa. Na szczescie do wymiany sa tylko piora.
- oswietlenie glowne zaczyna mnie powoli denerwowac. Zarowki podaja jak muchy jedna po drugiej. Za kazdym razem odlawiam potluczona banke z reflektora. :evil:
- auto na resorach jest jak zelazko na hopkach. Zazdroscilem niektorym jazdy na sprezynach.

Ogolnie test przeszedl pozytywnie. Zadnej wklejki, przepychanie blota i jazda w koleinach z gracja czolgu. :P Biorac pod uwage to jak auto zachowywalo sie na BFG MT, nie chce nawet myslec jak byloby na bardziej agresywnych gumach. Niewykluczone, ze jednak kiedys takowe zapodam ale wowczas juz w rozmiarze 35.

@ sebastian44
hi-lift oczywiscie wyladowal za siedzeniami. Jego miejsce zajela seksowna saperka. :wink:
Załączniki
foto_083.jpg
imgp8599-85.jpg
DSC_0658.JPG

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cruiser »

I jeszcze kilka zdjec.
Załączniki
DSC_0854.JPG
DSC_0855.JPG
DSC_0856.JPG

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cruiser »

Pod który akumulator macie podpięte wyciągarki?
Mi dzisiaj podczas wyciągania zabrakło prądu mimo tego, że silnik pracował. :evil: Oczywiście wyjechałem ale przy zwijaniu aż przygasały światła. :shock:
I jeszcze jedno pytanie: czy jak auto odpala przy -10 za pierwszym razem, potem się krztusi i gaśnie, przy okazji bardzo kopci, to jest sens wymienić świece żarowe? Za drugim, góra trzecim razem zaczyna równomiernie terkotać i potem nic nie jest w stanie go powstrzymać. Przestaje też kopcić. :twisted: Zastanawiam się tylko czy może jest sens wymienić świece, czy może po tygodniowym postoju jest to normalne? A może słaby akumulator ma na to wpływ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: kylon »

Sprawdź najpierw filtr paliwa czy Ci paliwo nie przymarza. Wyciągarka powinna być podpięta pod główny akumulator.

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Wiktor »

Laki główny akumulator? Hzj ma jest na 24v, oba akumulatory są równorzędne. Ja mam wyciągarke 24v podpiętą pod oba aku.

Swiece masz dobre, jak silnik po chwili pracuje równo i nietraci mocy to filtr też jest ok. ale możesz go profilaktycznie wymienić. Wszystkie diesle jakie miałem po dopaleniu miały takie obiawy jak opisujesz.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: kylon »

Nie wiem jaki kolega ma samochod ale HZJ po 99 roku są na 12V :wink:. A jak ma 24V to pytanie o który akumulator jest bez zasadne bo musi byc podłączona pod dwa. W jednym plus a w drugim minus.
Na jakiej podstawie twierdzisz ze ma swiece dobre jak po rozgrzaniu chodzi rowno :?: przeciez to diesel czyli silnik z zapłonem samoczynnym a swiece służą do odpalania sinika i podgrzewania w pierwszej fazie pracy.

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cooder »

Cruiser pisze:Obrazek
Na twoim miejscu mocno bym sobie przemyślał ten sposób mocowania hi-lifta. Kiedyś przy schodzeniu z górki wyrwiesz sobie całe to ustrojstwo z korzeniami...

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cruiser »

Hmmmm. Nie znam się zupełnie na elektryce, zwłaszcza w instalacjach samochodowych 24 Volt. Wiem tylko, że jeżeli są 2 akumulatory po 12 Volt, powinny być połączone szeregowo a nie równolegle. Tak chyba też jest zrobione bo widzę kabel idący od minusa w prawym do plusa w lewym. Wyciągarka ma też jeden kabel podpięty do masy w lewym a plus do plusa w prawym. Znaczy wszystko powinno być ok, tylko jeden z aku może faktycznie być wyssany.
Miałem wcześniej złodzieja prądu ale teraz powinno być ok.
Po podładowaniu lewego aku wszystko dzisiaj odpaliło przy -10 bez problemu. Trochę się krztusił jak zwykle ale odpowiednim dozowaniem gazu doszedł do siebie.
Filtr paliwa sprawdzę jak zrobi się cieplej. W sumie chyba rok temu był wstawiony nowy. Od tamtej pory przepuścił góra 5 baków paliwa.
Ale skoro odpala to ze świecami nic nie kombinować?

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cruiser »

@ Cooder
:lol: kilka postów wyżej jest napisane co zajęło jego miejsce. Nie chciało mi się przerabiać tego uchwytu przez grubą oponę. :wink:

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Wiktor »

kylon pisze:Nie wiem jaki kolega ma samochod ale HZJ po 99 roku są na 12V :wink:. A jak ma 24V to pytanie o który akumulator jest bez zasadne bo musi byc podłączona pod dwa. W jednym plus a w drugim minus.
Na jakiej podstawie twierdzisz ze ma swiece dobre jak po rozgrzaniu chodzi rowno :?: przeciez to diesel czyli silnik z zapłonem samoczynnym a swiece służą do odpalania sinika i podgrzewania w pierwszej fazie pracy.

Kolega ma rocznik coś koło 1993 lub 1991. Pamiętam jak był na sprzedaż bo też się nim interesowałem. Więc instalacja 24v. Jak wciągarka jest na 12v to nie może być podpięta pod oba i niewiem co z tym fantem zrobić.

Wnioskuje że świece są dobre bo żaden diesel przy -10 bez świec niezapali. Mój hzj przy -10 pali dobrze i przacuje równo, ale dzisiaj przu - 20 też się krztusił i trząsł.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: kylon »

Dwunasto voltowa wyciągarka w przypadku instalacji 24 to niestety błąd i wieczne problemy.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ70 Reaktywacja

Post autor: Cruiser »

Wyciągarka jest na 24 Volt. Dobrze, że zwróciłem na to uwagę przed tym jak chłopaki ją zamówili bo faktycznie byłby zonk. Czyżby w Land Roverach nie było 24 Volt? A moje auto to chyba rocznik 92. :oops: Sam nie pamiętam. :roll: Pełnoletnia w każdym razie jest..... :mrgreen:
Żeby było śmiesznie, to pierwszy użytek z wyciągarki zrobiłem nie w piaskowni albo na poligonie tylko na zwykłej drodze leśnej prowadzącej do piaskowni którą przejeżdżałem już dziesiątki razy i to w najgorsze błoto. Błąd bo chciałem wolno przejechać przez zamarznięte bajorko które głębokością nawet nie dochodziło do połowy koła. Lód się załamał i auto tak niefortunnie wpadło, że jedno tylne koło tylko się ślizgało po lodzie. Blokada tyłu pewnie załatwiłaby temat ale niestety jest to jedyna rzecz której mi w tym aucie jeszcze brakuje. :|

ODPOWIEDZ