Spalone sprzęgło
Moderator: luk4s7
Re: Spalone sprzęgło
skolko?
Re: Spalone sprzęgło
poszło na PW
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Spalone sprzęgło
Tak ogólnie - wzmacniane sprzęgła, a dokładniej ze sprężyna wymagającą większej siły do wysprzęglenia - mają przy okazji pewien efekt uboczny - silniej obciążają panewki wzdłużne wału korbowego.
Temat znany z driftów, gdzie dociski pod spieki są na mega silnych sprężynach - się takich aut nie odpala z wciśniętym sprzęgłem ... bo panewki się zacierają, zanim olej do nich dotrze
Outback to jeszcze nie ta liga, więc spokojnie. niemniej - warto chyba wiedzieć, że przy tej zabawie są też i ograniczenia techniczne konstrukcji
Temat znany z driftów, gdzie dociski pod spieki są na mega silnych sprężynach - się takich aut nie odpala z wciśniętym sprzęgłem ... bo panewki się zacierają, zanim olej do nich dotrze
Outback to jeszcze nie ta liga, więc spokojnie. niemniej - warto chyba wiedzieć, że przy tej zabawie są też i ograniczenia techniczne konstrukcji
Re: Spalone sprzęgło
Raczej normalne sprzęgło. Auto szykuję do wypraw a nie upalania. Jeszcze zastanawiam się co z mt'kami zrobić ale nawet nie zaczynam tego tematu
Re: Spalone sprzęgło
Dokładnie ,tylko że seria Outback jest przeznaczona dla normalnych użytkowników wymagających większej sprawności tego układu od OEM . Do tzw sportu przeznaczona jest zupełnie inna linia , która w zdecydowanej większości dotyczy jednak aut płaskich.Rokfor32 pisze:Tak ogólnie - wzmacniane sprzęgła, a dokładniej ze sprężyna wymagającą większej siły do wysprzęglenia - mają przy okazji pewien efekt uboczny - silniej obciążają panewki wzdłużne wału korbowego.
Temat znany z driftów, gdzie dociski pod spieki są na mega silnych sprężynach - się takich aut nie odpala z wciśniętym sprzęgłem ... bo panewki się zacierają, zanim olej do nich dotrze
Outback to jeszcze nie ta liga, więc spokojnie. niemniej - warto chyba wiedzieć, że przy tej zabawie są też i ograniczenia techniczne konstrukcji
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Spalone sprzęgło
Heniu - a masz tam w katalogach jaką solidną tarczę 250mm? w sensie że samą, a nie w zestawie - dociski nie są tematem, ale z tarczami tego rozmiaru mam problem.
Re: Spalone sprzęgło
Organiczna?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Spalone sprzęgło
Tak.
Re: Spalone sprzęgło
Czy do HZJ73 jest takie samo sprzęgło jak do HDJ80?
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Spalone sprzęgło
Nie jest takie samo
j70 225mm srednica lub 236mm a w silniku 4,2?????
j80 275mm lub 300mm jak w j100 koniec produkcji
j70 225mm srednica lub 236mm a w silniku 4,2?????
j80 275mm lub 300mm jak w j100 koniec produkcji
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Spalone sprzęgło
HZJ70 ma albo 265, albo 275.
Zależy też która skrzynka - przy H55 był inny wielowypust, niż w np. BJ70 czy KZJ - i inny niż dla HDJ80. Przy skrzynkach R151F może być standard 21z - ale nie jestem pewien.
Zależy też która skrzynka - przy H55 był inny wielowypust, niż w np. BJ70 czy KZJ - i inny niż dla HDJ80. Przy skrzynkach R151F może być standard 21z - ale nie jestem pewien.
Re: Spalone sprzęgło
Jak to można sprawdzić?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Spalone sprzęgło
Miarką ...
Można też przegrzebać katalogi - ale bywaja błędy. Miarką jest pewne na 100%
Pierwsze z brzegu serwisy netowe pokazują dla Twojego modelu tarczę 275 - ale z frezem 21z. o ile średnica pewnie ta - to wielowypust ... sie bym nie zakładał ...
Można też przegrzebać katalogi - ale bywaja błędy. Miarką jest pewne na 100%
Pierwsze z brzegu serwisy netowe pokazują dla Twojego modelu tarczę 275 - ale z frezem 21z. o ile średnica pewnie ta - to wielowypust ... sie bym nie zakładał ...
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Spalone sprzęgło
A mnie zastanawia, czemu mu sie te sprzegla tak pokojnie koncza i czy tam nie ma jakiej zmoty na tarczy 225 mm ....
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Spalone sprzęgło
225 przychodziło tylko do najmniejszych silników - 2,4 (diesel i bena). Na koło zamachowe z 1HZ nawet nie ma jak takiej małej tarczy założyć - otwór w środku jest większy, niż wewnętrzna średnica okładzin tarczy 225 ...
Dodatkowo - przy skrzynce H55 powinien być wałek sprzęgła z frezem 16z. A z takim frezem kojarzę tylko dwie średnice tarcz - 265 (do 2F) - i 275 (do 2H).
Dodatkowo - przy skrzynce H55 powinien być wałek sprzęgła z frezem 16z. A z takim frezem kojarzę tylko dwie średnice tarcz - 265 (do 2F) - i 275 (do 2H).