Spalone sprzęgło

Moderator: luk4s7

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: finger »

skolko?

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Heniu »

poszło na PW

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

Tak ogólnie - wzmacniane sprzęgła, a dokładniej ze sprężyna wymagającą większej siły do wysprzęglenia - mają przy okazji pewien efekt uboczny - silniej obciążają panewki wzdłużne wału korbowego.

Temat znany z driftów, gdzie dociski pod spieki są na mega silnych sprężynach - się takich aut nie odpala z wciśniętym sprzęgłem ... :wink: bo panewki się zacierają, zanim olej do nich dotrze :wink:

Outback to jeszcze nie ta liga, więc spokojnie. niemniej - warto chyba wiedzieć, że przy tej zabawie są też i ograniczenia techniczne konstrukcji :wink:

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: finger »

Raczej normalne sprzęgło. Auto szykuję do wypraw a nie upalania. Jeszcze zastanawiam się co z mt'kami zrobić ale nawet nie zaczynam tego tematu 8)

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Heniu »

Rokfor32 pisze:Tak ogólnie - wzmacniane sprzęgła, a dokładniej ze sprężyna wymagającą większej siły do wysprzęglenia - mają przy okazji pewien efekt uboczny - silniej obciążają panewki wzdłużne wału korbowego.

Temat znany z driftów, gdzie dociski pod spieki są na mega silnych sprężynach - się takich aut nie odpala z wciśniętym sprzęgłem ... :wink: bo panewki się zacierają, zanim olej do nich dotrze :wink:

Outback to jeszcze nie ta liga, więc spokojnie. niemniej - warto chyba wiedzieć, że przy tej zabawie są też i ograniczenia techniczne konstrukcji :wink:
Dokładnie ,tylko że seria Outback jest przeznaczona dla normalnych użytkowników wymagających większej sprawności tego układu od OEM . Do tzw sportu przeznaczona jest zupełnie inna linia , która w zdecydowanej większości dotyczy jednak aut płaskich.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

Heniu - a masz tam w katalogach jaką solidną tarczę 250mm? w sensie że samą, a nie w zestawie - dociski nie są tematem, ale z tarczami tego rozmiaru mam problem.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Heniu »

Organiczna?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

Tak.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: finger »

Czy do HZJ73 jest takie samo sprzęgło jak do HDJ80? :D

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: BOCIAN »

Nie jest takie samo
j70 225mm srednica lub 236mm a w silniku 4,2?????
j80 275mm lub 300mm jak w j100 koniec produkcji

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

HZJ70 ma albo 265, albo 275.

Zależy też która skrzynka - przy H55 był inny wielowypust, niż w np. BJ70 czy KZJ - i inny niż dla HDJ80. Przy skrzynkach R151F może być standard 21z - ale nie jestem pewien.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: finger »

Jak to można sprawdzić?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

Miarką ... :mrgreen:

Można też przegrzebać katalogi - ale bywaja błędy. Miarką jest pewne na 100% :wink:

Pierwsze z brzegu serwisy netowe pokazują dla Twojego modelu tarczę 275 - ale z frezem 21z. o ile średnica pewnie ta - to wielowypust ... sie bym nie zakładał ... :wink:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: BOCIAN »

A mnie zastanawia, czemu mu sie te sprzegla tak pokojnie koncza i czy tam nie ma jakiej zmoty na tarczy 225 mm ....

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

225 przychodziło tylko do najmniejszych silników - 2,4 (diesel i bena). Na koło zamachowe z 1HZ nawet nie ma jak takiej małej tarczy założyć - otwór w środku jest większy, niż wewnętrzna średnica okładzin tarczy 225 ... :wink:

Dodatkowo - przy skrzynce H55 powinien być wałek sprzęgła z frezem 16z. A z takim frezem kojarzę tylko dwie średnice tarcz - 265 (do 2F) - i 275 (do 2H).

ODPOWIEDZ