Spalone sprzęgło

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: BOCIAN »

Czy mam rozumiec, ze to bedzie komplet sprzegla, jak do j61, j80?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

Możliwe że jak do J6 - ale na pewno nie do J8. j8 ma inny wielowypust wałka sprzęgła - 14z, HJ61 ma 10z (sprawdziłem dokładniej - poprzednio z pamięci pisałem ... :oops: )

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Heniu »

tak na szybko:

1)
TOYOTA LANDCRUISER PRADO DSL HZJ70 4.2L 5-speed (4.2L 6-cyl Diesel)(5-Speed 4WD)(3/1991-9/1992)
TOYOTA LANDCRUISER PRADO DSL HZJ73 4.2L 5-speed (4.2L 6-cyl Diesel)(5-Speed 4WD)(3/1990-12/1999)
TOYOTA LANDCRUISER PRADO DSL HZJ75 4.2L 5-speed (4.2L 6-cyl Diesel)(5-Speed 4WD)(3/1990-12/1999)

Sprzęgło :
Średnica(mm): 275
Ilość zębów: 21
Średnica wałka(mm): 29

2)
TOYOTA LANDCRUISER HJ60R HJ60 11/1980~04/1990 4 Door Wagon 4.0 litre, DIESEL, 2H I6 12v OHV
Diesel Inj {76KW} 6406

Sprzęgło :
Średnica(mm): 275
Ilość zębów: 10
Średnica wałka(mm): 28

3)
TOYOTA LANDCRUISER HDJ80R HDJ80 01/1995~02/1998 4 Door Wagon 4.2 litre, DIESEL, 1HDFT I6 24v SOHC Turbo Diesel Inj {118KW}

Sprzęgło :
Średnica(mm): 300
Ilość zębów: 14
Średnica wałka(mm): 32.4

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: finger »

BOCIAN pisze:A mnie zastanawia, czemu mu sie te sprzegla tak pokojnie koncza i czy tam nie ma jakiej zmoty na tarczy 225 mm ....
Jak "konczą"? :D pierwsze dopiero zajechałem. byłą już końcówka. Miało prawo się skończyć 8)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

Radził bym jednak fizycznie sprawdzić wielowypust - bo nie dał bym sobie ręki obciąć za te 21z.

Może to być po prostu powielany w katalogach błąd - wynikający z tego - że gdzieś od roczników '00 (nie pamiętam dokładnie) HZJ7x dostała skrzynkę R151F - i do tych skrzynek idzie faktycznie taki wielowypust. Ale wcześniej w tym modelu była montowana H55 - i tam wałek 21z szedł jedynie w wersji "długiej", czyli z silnikami serii B.

Nie upieram się - bo fizycznie nie otwierałem sprzęgieł HZJ po '90. Natomiast w rocznikach do '90 w tym modelu idzie na 100% wałek 10z.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: kpeugeot »

wójek a automat od lj78 jak zniesie twoje modyfikacje?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

A normalnie całkiem. A343f znosi moment od 1KD-FTV, i nie protestuje ... :wink:

Tyle - że to był by eksperyment. Nieco. Nie wiem jak się zachowa sterowanie skrzynki, jak komp pozbędzie sie pompy na końcu wiązki. Teoretycznie - u Mirmla nie wywalał błędu jak był zapięty czujnik obrotów - ale tam manual jest, więc reszta sterowania została zlana.

Bedę robił pewnie tuz po Nowym Roku taki projekcik w LJ78 Piotra z Kraka - tam ma automat. To zeznam co i jak. :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: kpeugeot »

no walcz walcz - bo to ciekawa opcja a automatu bym wolał nie zmieniać - przyjemny jest :)

jusuf
Posty: 4
Rejestracja: 09 sie 2015, 22:09

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: jusuf »

Nu cóż u mnie też sprzęgło po ostatniej pojazdzce zaczelo ślizgać się , na 1, 2, 3, biegu jeszcze jedzie ale na 4 to tylko rosną obroty ale samohód nie przyspiesza.
Toyota Land Cruiser 73 , 88 rok 2l-t silnik.
Byłem w sklepie sprawdzić czy mają sprzęgło , sprzedawca dał odpowiedź że w 88 roku były 2 typy łożysk sprzęgła.
Teraz pytanie jakie łożysko sprzęgła zależy od skrzyni biegów g52 lub r151f , czy skrzynka r151f miała różne łożyska sprzęgła ?
Jaka u mnie skrzynia biegów ? U Rosjanów wyczytałem że g52 skrzynka ma kanał spustowy naprawiony w dół a r151f w prawo , u mnie jakby w prawo :)

Jeszcze pytanie Rokfor32 w jednej z tem pisał że na r151f z silnikiem 2l-t można zamątować docisk z 5VZ-FE i tarcza 250mm , czy można kupić cały komplekt od 5VZ-FE , sprzęgło , docisk , łożysko , i czy taki komplekt wstanie bolt on ?
Załączniki
421336610_6086_16621117893201661870.jpg

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Spalone sprzęgło

Post autor: Rokfor32 »

Można zapodać z 5VZ-FE, spasi bolt on - ale po pierwsze trzeba mieć koło zamachowe z młodszego silnika (po '90, fabrycznie pod sprzęgło 235mm), po drugie koniecznie z LC (z hila czy 4R niby to samo - ale nie to samo - jest inna ilość śrub mocujących do wału korbowego. LC mają 6, hile 8 ). I po trzecie koło zamachowe trzeba minimalnie stoczyć - powierzchnia robocza delikatnie wystaje nad powierzchnie mocowania docisku. Około 0,5 mm - i o tyle właśnie koło trzeba stoczyć - robiąc nową powierzchnię roboczą na 250mm.

Koło zamachowe ze starszej wersji też można przerobić pod tarczę i docisk 250 - ale to już wymaga wykonania na nowo zabazowania docisku - rozstaw śrub mocujących docisk 225 jest zupełnie inny.

Typ skrzynki masz podany na tabliczce znamionowej. A co do łożyska - to nie zależy od skrzynki - przy R151F też sa stosowane dwa typy, wczesne R miały takie samo łożysko jak G52. Przy czym można bez problemu stosować je zamiennie - ino w komplecie z widełką. Dany typ łożyska - to dany typ widełki.

Zdekoduj sobie po vin w epc numer tego łozyska, i będzie dokładnie wiadomo jakie ma być.

ODPOWIEDZ