krzyżaki wału

Moderator: luk4s7

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Doczytałem, że jedna źródła podaja wymiar 29x77, a inne 29x77,5
Który jest własciwy, a moze obydwa rozmiary pasują?

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Jakas merytoryczna podpowiedz pls?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: Rokfor32 »

To są krzyżaki typu IC - Internal Clips. Ważny jest więc wymiar między nacięciami na pierścienie ustalające, a nie całkowita szerokość krzyżaka.

W oryginale wymiar IC to 47. Ale sa też dostępne krzyżaki z IC 49 - przychodzą wtedy cieńsze pierścienie ustalające.

Zamiast kombinować kup po prostu oryginały - są dostępne poza aso w cenie około 2 stów/sztuka. Bo zamienniki po 40 zeta można od razu do kubła ze złomem wrzucać.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dzieki Rokfor,
nie wiesz moze czy ori krzyzak od Hila VII, nr kat 04371-0K060 pasuje do LJ 70, bo został mi po Hilu w oryginale.
Gdzies na azjatyckiej stronie (Singapur) podaja ze pasuje do 70tki 2LT, ale bardziej Tobie wierze :-), no i nie wiem jaki tem krzyzak ma IC

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: Rokfor32 »

Więc po prostu zmierz :wink:

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: Heniu »

No ja mam na zapas GMB wymiar pomiędzy nacięciami to 49 mm, całkowita 77 mm

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dzieki Heniu, w moim z Hila jest 52 mm niestety, wiec odpada.
A ktos jeżdził na krzyżaku "Toyo" z Wyprawy 4x4? Ktos wie jak ten krzyżak sie sprawuje?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: kylon »

Jest to zamiennik ale nieporównywalny z Japońskim TT czy oryginałem. Nie mniej jednak sprzedawany u nas w setkach.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dzieki Kylon, jakas opinia o wytrzymałości tych krzyżaków ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: krzyżaki wału

Post autor: Rokfor32 »

Średnia.

Przy czym - wypada doprecyzować, co ta ta "wytrzymałość". Dla Ciebie.

Bo jeżeli mowa o wytrzymałości mechanicznej - to ja jeszcze nie spotkałem żadnego, nawet najbardziej dziadowskiego zamiennika, którego by się udało ukręcić.

Co inne natomiast żywotność. I tu sa dwa tematy: za mała twardość powierzchni, i się odgniatają rolki, uszczelnienia z gównolitu, i do krzyżaka ekspresowo dostaje się syf, i go zużywa - albo obie cechy na raz.

Zamienniki miały sens, jak oryginały dostępne były wyłącznie przez aso, i po cztery stówy za sztukę. Z testów z tamtych czasów najlepiej wypadały krzyżaki firmy Matsuba. Kosztują około stówy/sztuka, ale nie zawsze sa dostępne. Wszystko inne miało którąś z wad opisanych wyżej, albo obie na raz, co przekładało się na żywotność w przedziale od miesiąca do roku.

Teraz, przy dostępności oryginałów za połowę ceny aso - szukanie zamienników ma już mało sensu.

ODPOWIEDZ