Wtryski

Moderator: luk4s7

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

aha i jeszcze jedno one leżą tak w oleju już dobre 15 lat facet mówi że olej delikatnie zmienił swoja barwę na ciemniejszą ale to nie powinno mieć znaczenia ani wpływu na pracę końcówki? jak uważasz?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: kylon »

Zejdę zaraz :mrgreen:

http://www.toyodiy.com/parts/xref?v=E_1 ... 2362059015" onclick="window.open(this.href);return false;

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

czyli będą one pasowały :) bo tak mi wychodziło z toyodiy:) to fajnie:)

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Dla wszystkich którym się to może przydać którzy czytali ten post problem z kopceniem rozwiązałem a mianowicie nic nie trzeba było robić tylko trochę dłużej przytrzymać świece by grzały z reguły odpalałem auto po ok 4 sek i wtedy mocno kopcił na siwo szaro gryzący dym jak teraz były te mrozy trzymałem go znacznie dłużej ok 5-6 sek i ani grama dymu a skąd wiem że to właśnie od grzania świec bo wczoraj przejechałem kawałek i zgasiłem go przy ponownym odpaleniu grzałem świece ok 4 sek i z tłumika chmura dymu akurat wszedł w nią facet co wychodził z mięsnego i się dusić zaczął;] ale pomijając ten fakt po zgaszeniu i odczekaniu chwili grzałem świece ok 6 sek i po problemie ani grama dymu:) tak więc jak grzać świece to porządnie:) dodam że świece mam prawie nowe bo roczne ale nie są to denso więc może dlatego trzeba je dłużej grzać:)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8401
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Rokfor32 »

W zdrowym aucie czas grzania świec jest dobierany automatycznie przez specjalny moduł elektroniczny. Nie da się grzać dłużej. Można zapodawać grzanie "na 2 razy", ale jest to główna przyczyna przedwczesnego padania świec.

Świece muszą być po prostu zgodne ze specyfikacją - wtedy grzeją jak trzeba.

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

nie wiem jak to sie dokładnie odbywa ale wiem że jak odpalam po ok 6 sek to odpala bez kopcenia a po ok 4 z kopceniem to nie wiem jak mam to rozumieć:) świece mam nieoryginalne ale o parametrach oryginału tj 6V myślę jednak że denso były by lepsze

dziadek333
Posty: 41
Rejestracja: 22 maja 2013, 06:00

Re: Wtryski

Post autor: dziadek333 »

pod Opolem gosc dobrze i dosyc tanio regeneruje wtryski - ja do swojej 73 2lt placilem za diagnoze + wymiana koncowki denso 95zl /sztuka (koncowka w cenie sie rozumie) - jak rozebral moje wtrychy to sie drapal po głowie jak to jeszcze jezdzilo :) - poprzedni wlasciciel jezdzil na czym sie da ...
http://www.pompowtryskiwacze.hoshi.pl/p ... yskiwacze/" onclick="window.open(this.href);return false;

rafallll
Posty: 169
Rejestracja: 05 gru 2014, 20:02

Re: Wtryski

Post autor: rafallll »

Witam, odświeżę trochę temat.
Jakiś czas temu nagle padła mi pompa wtryskowa w 2lt2 90 PS , podczas jazdy obrotomierz spadł na 0 a silnik się rozpędził do maximum albo i jeszcze dalej w skutek czego pozapychało wtryskiwacze i popękały 4 tłoki. silnik został zrobiony dostał wtryski z silnika EFI i pompę wtryskową(mechaniczną) używana gdzie zapewniali mnie ze jest super, przy jej montażu zauważyłem ze była regenerowana. Niestety dalej mam problem, przy uruchomieniu silnika odpala super na dotyk po przejechaniu około 5 km gdy auto pracuje na biegu jałowym silnik dostaje wyższych obrotów do 1000 i nie równo pracuje z wydechu wydobywa się dziwne strzelanie (nie wiem jak to nazwać,postarać się nagrać jakiś film) po prze gazowaniu leci czarny a później niebieskawy dym chwile jest ok na 800 obrotów i po paru sekundach znowu to samo, jak się przejadę np. około 20 km autostrada gdy auto mocno nagrzane nie ma tej nierównej pracy silnika ale obroty są miedzy 900-1000 , przy probie prze gazowania przy około 2500 jest lekkie szarpniecie, zaznaczę jeszcze ze pali jakieś 6-7 litrów za duzo. Może ktoś miał coś podobnego albo ma jakieś logiczne wytłumaczenie tego problemu.
pozdrawiam Rafał

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8401
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Rokfor32 »

Żle ustawione wyprzedzenie wtrysku. O ile tylko to, bo może być coś jeszcze w pompie. Ale na początek kąt wtrysku.

rafallll
Posty: 169
Rejestracja: 05 gru 2014, 20:02

Re: Wtryski

Post autor: rafallll »

czyli spróbować ustawić na zegar, jeśli dalej będzie bez zmian rozglądać się za pompą wtryskową?

rafallll
Posty: 169
Rejestracja: 05 gru 2014, 20:02

Re: Wtryski

Post autor: rafallll »

troche nie wyrazny, najbardziej widac przy ponownym uruchomieniu silnika, zastanawia mnie ten niebieskawy dymek
https://www.youtube.com/watch?v=1bX0VeG ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8401
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Rokfor32 »

Na zegar - albo dynamicznie. Dla niemal wszystkich silników tego typu kąt mierzony stroboskopem mieścić się powinien między 4 a 6 stopni przed górnym położeniem tłoka. Przy czym - mierzy się na ciepłym silniku - albo trzeba zablokować korekcję kąta od temperatury - na zimno kąt wtrysku jest przyspieszony o kilka dodatkowych stopni.

rafallll
Posty: 169
Rejestracja: 05 gru 2014, 20:02

Re: Wtryski

Post autor: rafallll »

Dynamicznie czyli ze na tzw. oko ? :oops: te objawy co przedstawiłem na filmiku najbardziej widać od 24 sekundy to będą objawy z pompa wtryskową?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8401
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Rokfor32 »

Dynamicznie - czyli lampą stroboskopową w czasie pracy silnika. I - faktycznie "na oko" - bo pierwsze patrzysz się właśnie okiem - a po drugie klekoty nie mają na kole pasowym nacięć innych niz tylko skrajne położenie tłoka. W praktyce - wyprzedzenie na lampie powinno być około 0,5 - 1 cm przed znakiem.

rafallll
Posty: 169
Rejestracja: 05 gru 2014, 20:02

Re: Wtryski

Post autor: rafallll »

A czy taka praca silnika może być spowodowana czymś innym np. wtryskami czy tez źle poskładanym silnikiem ?

ODPOWIEDZ