lozyska zwrotnic

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: lozyska zwrotnic

Post autor: Gladzio »

Miałem dziś w ręku obydwa łożyska: 90366-17001 i 90366-17007.
90366-17001 ma stożek nachylony pod mniejszym kątem (względem podstawy stożka) co sprawia że rolki są dłuższe. Oznaczenia na samych łożyskach są też różne - 90366-17001 - TR0305A a 90366-17007 TR0305C-9

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: lozyska zwrotnic

Post autor: stopa »

No juz po robocie...
Lozysko ktore kupilem - Koyo 30303 ma mniej walkow i minimalnie inny kat nachylenia-bardziej ostry. Ogolnie lozysko ktore wyjalem - TR0305C9 wyglada na solidniejsze - grubsza bieznia, wiecej walkow. Wymiary zewnetrzne sa identyczne.
Nie wiem czemu byly problemy z TR0... w katalogach w kazdym razie nastepnym razem nie dam sie spławic :?
pozdro

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: lozyska zwrotnic

Post autor: Rokfor32 »

Bo katalogi zawierają zazwyczaj łożyska zgodne ze standardem ISO. Koyo robi łożyska niełapiące sie w tym standardzie, temu większość katalogów ich nie przewiduje, nie mają też zamienników innych firm.

Udało Ci się dobrać łożysko o takich samych wymiarach, ale to nie jest zamiennik - to łożysko do innych warunków pracy (kąty i wartości obciążeń).

Podobnie jest z łożyskami np. TIMKEN - ta firma robi łożyska precyzyjne do wysokoobrotowych obrabiarek. Część tych łożysk ma odpowiedniki wymiarowe w łożyskach ISO. Ale do obrabiarek się one nie nadają.

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: lozyska zwrotnic

Post autor: stopa »

A jeszcze wracajac na chwile do tematu... Jak sie prawidlowo ustala grubosc blaszek regulujacych przy wymianie lozysk czy kasowaniu luzow. Ja to zrobilem metoda prob i bledow i narazie jest oki ale pewnie jakis fachowy patent na to jest! :oops:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: lozyska zwrotnic

Post autor: Rokfor32 »

Ano jest. I wymaga zastosowania specjalnego przyrządu do do wyosiowania zwrotnicy i rury mostu. Dlatemu najczęściej się tych podkładek nie tyka - przy wymianie łożysk na nowe (są one wystarczająco dokładnie wykonane, łożyska znaczy) całość powinna wrócić do nastaw fabrycznych.

Całość procedury jest dokładnie opisana w manualu fabrycznym. Nie mam co prawda takowego do J7, mam do 4R pierwszej generacji. A przedmiotowe zagadnienie jest identyczne w oby modelach.

Musze pomęczyć kompa, coby dokument w .pdf przerobić na .jpg, to zamieszczę interesujące fragmenty na forum.

Awatar użytkownika
harlem
Posty: 44
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:56
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: lozyska zwrotnic

Post autor: harlem »

Rokfor, ubiegnę Cię i wsadzam 2 kartki z manualu traktujące o regulacji blaszanych podkładek ustalających. Właściwie to są dwie grubości tych blaszek by precyzyjnie to ustalić.
Załączniki
ustalanie podkładek łożysk zwrotnicy 2.JPG
ustalanie podkładek łożysk zwrotnicy 1.JPG

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: lozyska zwrotnic

Post autor: piter69A »

Moze sie jednak okazac, ze poprzedni uzytkownik chcac skasowac luz wymontowal juz kilka podkladek i bedzie problem z nowymi lozyskami vs ilością podkładek.
Ważne, aby na dole i górze była taka sama grubość podkładek. Zwykle przy każdym łożysku jest 1 gruba i 2-3 cienkie.

ODPOWIEDZ