J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
maws
Posty: 189
Rejestracja: 05 sie 2010, 09:47
Auto: HZJ73
Kontakt:

Max info o HZJ73

Post autor: maws »

Koledzy niedawno zanabyłem HZJ73 rocznik 97 z Holandi, przebieg 240tkm :-). Jeszcze nie dotarła do RP ale w tym tygodniu już napewno :-). Co by ją godnie przyjąć (świadome macierzyństwo) muszę się doszkolić stąd moja prośba o namiary, linki na manuale, itp., może Ktoś dysponuje zeskanowanymi materiałami. Proszę o pomoc. Pozdrawiam maws

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Gałka »

poczytaj sobie najpierw forum w dziale J7. Masz tam opisy i przekierowania. Zanim skończysz to samochód dojedzie :D . A później pytaj o konkrety to pomożemy w miarę możliwości. Z manualem tyż.

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Wiktor »

To i ja coś napisze.
Hzj 73. Rocznik 1998. Auto w bardzo dobrym stanie, rama bez ok. bez śladów rdzy podzespoły sprawne. Niedługo będzie trzeba wymienić uszczelniacze kul. Blacharka zrobiona przez poprzedniego wlaściciela, mam nadzieje że dobrze.
Auto kupiłem niemal seryjne, jedyne co bylo zmienione to lift 2" i tylny zderzak. Opony bfg at 31/11.50
Tera coś o użytkowaniu.
Komfort mimo resorów, tu się miło zaskoczyłem na+
Silnik: bardzo elastyczny można ruszać z 2. w praktyce można używać 2>3>5. Reduktor to chyba w jakiś extrem. Na trasie jedzie się najprzyjemniej koło 90km/h. Silnik dynamiką nie powala, przy wyprzedzaniy nie ma co redukować biegów bo to nic nie daje. Trzeba docisnąc gaz i czekać. W sumie silnik na +
Spalanie w trasie jak narazie około 10l/100 zaliczn to na +
Spalanie na miejscu przejazdy po pare km i dogrzewanie auta na postojach droga 50/lekki teren 50 13-14l/100. na +
Auto w środku dośc przestronne a jednocześnie nie za duże w teren. Dla mnie na +
Tą wersję wybrałem ze wzgledu na dużą prostotę. Na +
Żeby nie było wszystko na + to zdarzyło mi sie już utknąć przejeżdzając pod kątem 40 stopni przez stosunkowo płytki rów. Auto zawisło na kołach po przekątnej.
Wiec na - wykrzyż
(Teraz rowy przejeżdzam pod kąten 90 stopni i jest lepiej)
Podsumowanie 6 na+ do 1na -

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: stopa »

Wiktor pisze:To i ja coś napisze.
Hzj 73. Rocznik 1998. Auto w bardzo dobrym stanie, rama bez ok. bez śladów rdzy podzespoły sprawne.
Żeby nie było wszystko na + to zdarzyło mi sie już utknąć przejeżdzając pod kątem 40 stopni przez stosunkowo płytki rów. Auto zawisło na kołach po przekątnej.
Wiec na - wykrzyż
(Teraz rowy przejeżdzam pod kąten 90 stopni i jest lepiej)
Podsumowanie 6 na+ do 1na -
Aaa byłem widziałem macałem - rzeczywiscie fajne autko! A co do (-) to trzeba było znalezc takie z blokada mostów i byłyby same +++ 8)

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Pyrka »

Heavy duty J7 okiem użytkowników z Australii

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Wiktor »

Przyszedł czas aby napisać coś jeszcze o moim hzj-cie. Otóż po wyprawie do Rumunii (wyprawa to dużo powiedziane, niech będzie że była to wycieczka) mogę powiedzieć że nadal bardzo lubię to auto ale, pomimo że na początku bardzo mnie zaskoczyło komfortem na tych resorach musze stwierdzić że po dłuższej podróży kiepskimi drogami lub poza nimi daje to w kość. Jednak zawieszenie hzj-ta uważam za udane. Auto służyło nam również za spanie, tu zastosowałem podobny patent jaki wymyślił Gałka, tyle że ja wykonałem to z płyty MDF. Miejsca wystarczało i komfort przyzwoity, niemniej na dłuższą wyprawę nie polecam, po tygodniu tęskni się za łóżkiem. Auto spisywało się znakomicie, w górach przydaje się elastyczność silnika. Można zapomnieć o zmianie biegów i podziwiać krajobrazy. Na przelotowych trasach przydaje się ręczny gaz który pełnił funkcje tępomatu, do pełni szczęścia brakowało szóstego biegu. W sumie przejechałem ponad 2 tys. km. GPS pokazał o ponad 100 więcej pokazywał też większą prędkość niż licznik, to wynikało z rozmiaru opon. Auto jechało na bfg mt2 w rozmiarze 33/10.5/15. Teraz rzecz która mnie najmilej zaskoczyła, mianowicie spalanie. Wynik który jest jedno cyfrowy przy takiej masie auta i tej pojemności należy uznać za bardzo dobry. Spalanie jakie mi wyszło z kilometrów licznikowych to 9.8l/100 natomiast z kilometrów GPS-owych 9.6l powtarzam 9.6l.dodam że rzadko przekraczałem 100km/h a średnia prędkość wyszła mi 52 km/h. ale jazda cały czas w górach. Jeśli ktoś szuka auta tego typu to ten model mogę śmiało polecić

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Gałka »

Moja pali teraz tyle pod plandeką. Jak wstawię budę z nadstawką sypialną to przy wadze całkowitej ( gotowa do jazdy waży 2550 kg ) spalanie średnie 13,5 l/100 , maksymalne na autostradzie pod wiatr przy 100-110 km/h = 16l/100 )

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: piter69A »

Heh, to ja miałem w zeszłym roku w drodze do Rumuni podczas dojazdu wynik 8,6l !! Przy całej trasie czyli teren+ trasa wyszło średnio właśnie nie całe 10l. :wink:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Gałka »

piter69A pisze:Heh, to ja miałem w zeszłym roku w drodze do Rumuni podczas dojazdu wynik 8,6l !! Przy całej trasie czyli teren+ trasa wyszło średnio właśnie nie całe 10l. :wink:
może u mnie trzeba coś podregulować? Na pompie?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: MariuszS »

Czy jesteście pewni tych rewelacyjnych pomiarów? (8,6 , 9,6 itp.?)

Coś mi się to dziwne wydaje...
...wprawdzie to nie HZJ, ale zawsze dwa cylindry mniej (czyli trochę mniejsze opory tarcia w przeliczeniu na kubaturę)...
W mojej byłej KZJ-70 przeciętna eksploatacja to 12,0 l/100; na całych wyjazdach do Rumuni średnio 13,7.
W sześciotysięcznej trasie w Kaukaz i z powrotem, z klimą non stop, ale po asfaltach, wyszło 10,5.
Przy zaciśnięciu pośladków, jeździe ekonomicznej do max 100 km/h po czarnym, udaje się zejść do ok. 9,8 l/100.
Natomiast w moim obecnym Osiołku, wolnym (leniwym ;-)) ssaku, 2,8 l średnia eksploatacyjna to 12,5 l/100 km. :mrgreen:
Z przyczepą 15, a ze zwartymi pośladkami na czarnym 9,9 l/100 km .

Ktoś to umie racjonalnie wyjaśnić?

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Gałka »

moja Lj 73 - 86KM paliła o 1/2 litra więcej niż HZj 4.2 l tuż po kupnie.

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: stopa »

Ja tez nie wiem skad te wyniki :?: . HZJ nigdy nie spalil mi mniej niz 10-11l. Ale to bylo w czasach gdy jezdzil na AT 31". Wtedy mniej palil ale nie dalo sie nim jezdzic w terenie. Na MT praktycznie nie pali mniej niz 13. Teraz mam 35" i tak pali koło 15. Jest jeszcze kwestia stylu jazdy - ja niestety nie mam lekkiej nogi. W trasie pomiedzy predkoscia 80-90 a 100-110 jest roznica w spalaniu nawet do 3l/100 :shock: Jak kupowalem auto pojezdzilem paroma HZJotami - wg mnie kazdy z nich mial inaczej ustawiona pompe bo kazdy jezdzil inaczej. Wiekszosc byla strasznie mułowata. Wybralem jak wybralem ale przynajmniej auto jezdzi :) .... moze dlatego ze czerwona
LJ palil mi praktycznie tyle samo co HZJ - mimo ze zawsze mial mniejsze i ciensze opony od tych co mam teraz w HZJ takze ja jestem i tak zadowolony ze spalania :D

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Cruiser »

Ja niestety nie powiem ile moj HZJ pali bo sposob uzytkowania nie pozwala na miarodajne wyliczenia. Ale moge powiedziec, ze tydzien temu na A4, jadac LC150 wyprzedzil mnie zielony HZJ70 z Wrocka i leciutenko mial na budziku 150-160 km/h. :shock:
Widzialem to auto na zdjeciach w Rayo - auto na sprezynach z przodu, opony chyba 33 x 10,5. Czy uzytkownik jest tu zameldowany?

Wiktor
Posty: 31
Rejestracja: 25 lis 2010, 18:27
Auto: hzj 73
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Wiktor »

MariuszS pisze:Czy jesteście pewni tych rewelacyjnych pomiarów? (8,6 , 9,6 itp.?)
z klimą non stop, ale po asfaltach, wyszło 10,5.
Przy zaciśnięciu pośladków, jeździe ekonomicznej do max 100 km/h po czarnym, udaje się zejść do ok. 9,8 l/100.
O tym własnie pisałem. Normalnie na miejscu z wypadami w teren nigdy dokładnie tego niewyliczylem, ale wydaje mi się że bedzie to koło 15/100.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Gałka »

Wiktor pisze:
MariuszS pisze:Normalnie na miejscu z wypadami w teren nigdy dokładnie tego niewyliczylem, ale wydaje mi się że bedzie to koło 15/100.
No to wróciłeś mi sens życia ! :D

ODPOWIEDZ