J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: piter69A »

Minimalne zużycie 8,6l wyszło mi podczas trasy do RO kiedy kolumna jechała z prędkością ok. 70km/h.
Wcześniej przy trasie do Żagania (cały czas A4), kiedy kolumna jechała z prędkością ok. 80 km/h zużycie wyszło 9,3l
W obu przypadkach auto bylo załadowane ok.250kg + koła 33x12,5 MT.
Normalnie przy jeździe codziennej do pracy 15km (kilka km 110km/h + kilka km miasta)
i kołach 33x10,5 BFG-AT stale wychodzi ok.11l (+/- 0,5l).
Na tych kołach na pusto na autostradzie pojedzie 155-160 km/h
Na wczesniejszych 235/85-16 BFG AT moja HZJ-a jechała 165-170 km/h.

Poprzednia LJ73 (2LT) paliła mi przy jeździe codziennej 12,5-13l
Ważne jest przy przeliczeniach branie błędu licznika przebiegu, który przy kołach 33" zaniża wartość o do ok.10% !!
Prędkościomierz o ok. 5%
Sprawdzone z GPS :wink:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Gałka »

piter69A pisze: Normalnie przy jeździe codziennej do pracy 15km (kilka km 110km/h + kilka km miasta)
i kołach 33x10,5 BFG-AT stale wychodzi ok.11l (+/- 0,5l).
no to mnie uspokoiłeś.


Na wczesniejszych 235/85-16 BFG AT moja HZJ-a jechała 165-170 km/h.
no to mnie zdenerwowałeś ! :D Wydawało mi się, że prędkość maksymalna tego samochodu to jakieś 145 km/h.

Poprzednia LJ73 (2LT) paliła mi przy jeździe codziennej 12,5-13l,
moja ok. 10.5.

Ważne jest przy przeliczeniach branie błędu licznika przebiegu, który przy kołach 33" zaniża wartość o do ok.10% !!
Prędkościomierz o ok. 5%
Sprawdzone z GPS

przy 235/85-16 BFG AT błąd do gps-a wychodzi mi 7%
:wink:

mjet
Posty: 12
Rejestracja: 04 lip 2007, 15:21
Auto: L200->HZJ73->HDJ74

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: mjet »

u mnie było podobnie 11-12l przy codziennej jeździe teraz jest trochę więcej..
jaki macie zasięg gdy wskazówka wjedzie na rezerwe?

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: stopa »

rezerwa mi sie zapala jak mam 15l w zbiorniku

Przy moich 35" do predkosci ok 60km/h pokazuje wlasciwa predkosc a potem czym szybciej jade tym ten blad jest wiekszy - maksymalnie siega ponad 12%

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: finger »

No to pierwszy testy spalania mam za sobą.

400km z czego 75% trasa, reszta lekki teren. Spalanie po uwzględnieniu poprawek na rozmiar kół wyniosło 10,78 litra/100 km co traktuję jako satysfakcjonujący mnie wynik.

Ogólne wrażenia są pozytywne. Trochę taczki i na koleinach i innych tarkach rzuca, ale na przyzwoitym asfalcie jedzie się dość komfortowo. Po szutrach można "lecieć" i jest komfortowo. Z tym, że zawias mam OME. Skrzypi wszystko co może skrzypieć, ale ma to swój urok. Koła 255/85/16.

Komfortowa prędkość podróżna to 90km/h. Przy wyższych autko nie jest już tak stabilne i słychać szum powietrza na budzie. Poczatkowo miałem mieszane uczucia co do komfortu ale szybko się przyzwyczaiłem.

Awatar użytkownika
Ruff1979
Posty: 62
Rejestracja: 12 lut 2018, 18:43
Auto: HZJ70
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Ruff1979 »

Witam!
Ja też mam 35 cali ale jeszcze po remoncie pompy i końcówek wtryskiwaczy nie testowałem spalania.
Wiem jedno że jeździ się o niebo lepiej niż przed operacją.
p.s.
Po zakupie powrót do domu na 31cali AT na trasie przy prędkości 85-90km/h spalanie wyszło 10,05l/100km.
PZDR Michał.

Awatar użytkownika
Ruff1979
Posty: 62
Rejestracja: 12 lut 2018, 18:43
Auto: HZJ70
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: Ruff1979 »

Witam!
Dziś zrobiłem pierwszą dłuższą trasę: Wrocław- A4 - Świeradów- A4 -Wrocław.
Nie oszczędzałem gazu na A4 110-120km/h po górach tez przyciskałem gaz....
Spalanie ................. 13,8l/100 8)
Oponki 35-tki jednak lubią się napić ! hihihi

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: tadeo »

VDJ 76. 4,5 V8, trasa 800 km, na campa i z powrotem, zabawa po lesie. Prędkość na ekspresówce między 120-160.
Spalanie 13,8 litra , koła 33 cale.
Zaczynam dojrzewać do 35.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

To całkiem dobry wynik. Ciekawe ile by wyniosło gdybyś jechał 90-100km/h.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: tadeo »

luk4s7 pisze:To całkiem dobry wynik. Ciekawe ile by wyniosło gdybyś jechał 90-100km/h.
Obawiam się, że tego się nigdy nie dowiem :mrgreen:

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: TomekW »

tadeo pisze:
26 cze 2019, 10:06
VDJ 76. 4,5 V8, trasa 800 km, na campa i z powrotem, zabawa po lesie. Prędkość na ekspresówce między 120-160.
Spalanie 13,8 litra , koła 33 cale.
Zaczynam dojrzewać do 35.
wciąż masz 33"?
ile masz rpm silnika przy 100km/h? ja mam około 2,5k rpm, a myślałem, że będzie ok 2k
właściwe pytanie jest czy masz 5tkę w skrzyni już ze zmienionym przełożeniem
:D

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: tadeo »

TomekW pisze:
23 sie 2020, 13:39
tadeo pisze:
26 cze 2019, 10:06
VDJ 76. 4,5 V8, trasa 800 km, na campa i z powrotem, zabawa po lesie. Prędkość na ekspresówce między 120-160.
Spalanie 13,8 litra , koła 33 cale.
Zaczynam dojrzewać do 35.
wciąż masz 33"?
ile masz rpm silnika przy 100km/h? ja mam około 2,5k rpm, a myślałem, że będzie ok 2k
właściwe pytanie jest czy masz 5tkę w skrzyni już ze zmienionym przełożeniem
:D
Wciąż mam, MT. Ale zaczynam się zastanawiać nad cichymi AT:)
rmp przyzwoite jest przy 80/90 km/h i tak jeżdżę.
A co piątego biegu, to oczywiście obmacałem temat, ale to koszt 5 tys plus robota.
Nie wiem, czy to warte tego "litra" na 100km:)
Że tak powiem "wisi" w zakupach gdzieś pod koniec listy.
Choruje na nowe sprzęgło ARMAX SAFARI :) jeśli już miałbym coś kupić na wczoraj.
A i tylny stalowy zderzak:)

TomekW
Posty: 304
Rejestracja: 26 wrz 2014, 01:40
Auto: VDJ76
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: TomekW »

mnie bardziej chodzi o redukcję obrotów niż tego litra :)
myślałem, że wszystkie skrzynie po 2017 roku mają już zmienioną piątkę
okazuje się, że niekoniecznie
poza tym wszystko super :)

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: tadeo »

TomekW pisze:
24 sie 2020, 19:45
mnie bardziej chodzi o redukcję obrotów niż tego litra :)
myślałem, że wszystkie skrzynie po 2017 roku mają już zmienioną piątkę
okazuje się, że niekoniecznie
poza tym wszystko super :)
My mamy Euro 3 a w Australii musieli zrobić Euro5, stąd tamta wersja ma DPF oraz przycisk do wypalania.
Maska jest bardziej wytłoczona do góry, żeby pomieścić większy intercooler.
I dla nich wstawiono tą piątkę.
Tyle różnić, no i kierownica ma się rozumieć.
Wschód ma w d..pie euro :)

gwito
Posty: 29
Rejestracja: 24 paź 2016, 13:09

Re: J7 heavy duty (HZJ, PZJ, BJ) - okiem użytkownika

Post autor: gwito »

Pytanie do znawcow serii J7 a konkretnie BJ73V z silnikiem 3.4 i hardtopem. Mam na oku egzemplarz do kompletnego odrestaurowania. Auto jest jezdzace przy czym korozja budy jest dosc zaawansowana a rame tez juz w paru miejscach zzera ale moim zdaniem nadaje sie do spawania. Co zacheca mnie do tego egzemplarza - glownie to ze jest w stanie orginalnym, harttop jest caly i wyglada lepiej niz zwykle 70tki ktorych jest zatrzesienie. Czy z Waszego puntku widzenie BJ73V to model wyrozniajacy sie na tyle zeby inwestowac w niego kilkadziesiat tysiakow? Czy silnik 3.4 jest jaks wyraznie mocniejszy niz zwykly 2.4 i czy bardziej ceniony?

ODPOWIEDZ