Witam
Miałem okazje ostatnio 4 Runnerem z 3.0 KZJtem pojeździć i czuć w jeździe różnicę tych dodatkowych 35 KM . Widzę że J70 też były w tej wersji silnikowej . Mój LJ co prawda pięknie chodzi , ale zawsze kusi by mieć parę koników więcej Optycznie ułożenie silnika jest dość podobne więc zastanawiam się czy da radę przerzucić KZJ w miejsce LJ i z jakim nakładem prac jest to związane ? Czy trzeba całość ze skrzynią i reduktorem ( trochę sympatyczniej jest to w 4runnerze rozwiązane ) przerzucać czy pod skrzynie od LJ można podpiąć ? Pytanie due zaczęło mi coś obcierać po zabawie w błocie (metaliczny dźwięk jak hamujący pociąg ciut mniejsza skala ) , po przejechanej małej trasie ok. 30 km czuć na dotyk że grzeje się lewe tylne koło . Podejrzewam że coś się stało z zaciskiem/kami - niestety mam śruby zabezpieczające moje piękne koła przed kradzieżą + brakuje mi nasadki do tego zestawu więc muszę wpierw coś wyrzeźbić do otwierania żeby tam zerknąć
Pytanie czy można jeździć non stop ze sprzęgiełkami w kołach przełączonymi na 4x4 ale wyłączonym elektrozaworem w kabinie , tak żeby tylko w razie potrzeby włączyć tylko w kabinie przycisk 4x4 i zapiąć przednią oś ? Czy poza większym spalanie grozi zużycie się czegoś ?
Pozdrawiam Tomek
Silnik KZJ do LJ , trące hamulce i cuś jeszcze ...
Moderator: luk4s7
Re: Silnik KZJ do LJ , trące hamulce i cuś jeszcze ...
Jak szukac dawcy to z KZJ'a i to razem ze skrzynia (przelozeniami mostow sie nie przejmuj bo w LJ jest 4,88 co paradoksalnie idelanie pasuje do gum 33") dawce mozesz scignac z UK w postaci calego auta bo sam dobry silnik ktory jest w kraju praktyczie nieosiagalny kosztuje ponad 7kPLN a calego KZJ kupisz za cene okolo 2tys funtow.
Kupujac silnik z 4-Runnera narazasz sie na dodatkowe klopoty w postaci innej miski koloktora wydechowego i innych trudnuch do przewidzenia niespodzianek jak lap silnika.
Odnosnie kola to moze to byc tez zacierajace sie lozysko wiec najlepiej sprawdz podnoszac kolo na podnosniku i sprobuj pokrecic
Kupujac silnik z 4-Runnera narazasz sie na dodatkowe klopoty w postaci innej miski koloktora wydechowego i innych trudnuch do przewidzenia niespodzianek jak lap silnika.
Odnosnie kola to moze to byc tez zacierajace sie lozysko wiec najlepiej sprawdz podnoszac kolo na podnosniku i sprobuj pokrecic
Re: Silnik KZJ do LJ , trące hamulce i cuś jeszcze ...
Mocowanie , łapy itp mnie nie przeraża , bardziej czy długość wałów będzie pasowała z reduktora 4runnera . U Ciebie w KZJ J70 jak jest załączany napęd jak w 4runnerze czy jak w Lj ? Choć to i tak na razie rozważania teoretyczne , no chyba że jakiś anglik 4runner by mi się okazyjnie trafił wtedy wiadomo z dwóch zrobić jeden nie będzie problemu Za Około 10K. jest na naszych tablicach ten którym jeździłem , technika sprawna 100% tylko buda dość mocno zżarta .MaxLux pisze:Jak szukac dawcy to z KZJ'a i to razem ze skrzynia (przelozeniami mostow sie nie przejmuj bo w LJ jest 4,88 co paradoksalnie idelanie pasuje do gum 33") dawce mozesz scignac z UK w postaci calego auta bo sam dobry silnik ktory jest w kraju praktyczie nieosiagalny kosztuje ponad 7kPLN a calego KZJ kupisz za cene okolo 2tys funtow.
Kupujac silnik z 4-Runnera narazasz sie na dodatkowe klopoty w postaci innej miski koloktora wydechowego i innych trudnuch do przewidzenia niespodzianek jak lap silnika.
Odnosnie kola to moze to byc tez zacierajace sie lozysko wiec najlepiej sprawdz podnoszac kolo na podnosniku i sprobuj pokrecic
Co do blokowania koła to blokuje na tyle mocno że na luzie jest problem przepchnąć samochód
Jutro dopiero postaram się dorobić zabezpieczenie żeby koła odkręcić :
Wymyśliłem zrobić odcisk nanieść 3 otwory na blachę ok. 4mm wywiercić dziury , nagwintować , wkręcić śrubki jako bolce i całość przyspawać do jakiejś nakrętki 17/19 inne sugestie mile widziane .
Pozdrawiam Tomek
Re: Silnik KZJ do LJ , trące hamulce i cuś jeszcze ...
4 Runner ma inne wały i zupełnie inny reduktor. Włączany przedni napęd w przednim moście (niezależne zawieszenie) a siódemka w reduktorze. Przerzucanie z reduktorem to jakaś rzeźba moim zdaniem. Wystarczy chyba sam silnik.
Re: Silnik KZJ do LJ , trące hamulce i cuś jeszcze ...
Wyrzeźbiony otwieracz
Dał radę i kolo ściągnięte :
Trącym elementem był wewnętrzny klocek hamulcowy , po ich wymianie nic już nie trze
Z ciekawości zapytam , od czego zależy czy Eljoty mają z tyłu tarcze czy bębny ? Poznałem dziś Gostka też z Wro który niedawno zakupił bardzo ładnego Eljota 92' czyli też poliftowego , bardzo ładnie wyposażonego fabrycznie , lepiej od mojego , zliftowanego z wciągarką i ... miał z tyłu bębny .
Pozdrawiam Tomek
Dał radę i kolo ściągnięte :
Trącym elementem był wewnętrzny klocek hamulcowy , po ich wymianie nic już nie trze
Z ciekawości zapytam , od czego zależy czy Eljoty mają z tyłu tarcze czy bębny ? Poznałem dziś Gostka też z Wro który niedawno zakupił bardzo ładnego Eljota 92' czyli też poliftowego , bardzo ładnie wyposażonego fabrycznie , lepiej od mojego , zliftowanego z wciągarką i ... miał z tyłu bębny .
Pozdrawiam Tomek
Re: Silnik KZJ do LJ , trące hamulce i cuś jeszcze ...
poszukaj ... bylo
Re: Silnik KZJ do LJ , trące hamulce i cuś jeszcze ...
Znalazłem że na Holandię i GB LJ70 po lifcie miał z tyłu tarcze i do mojego to pasuje ( Holandia ) ale ten drugi jest przekładany z wersji GB i ma bębny .MaxLux pisze:poszukaj ... bylo
Pozdrawiam Tomek