Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 sie 2018, 1:11
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 29 paź 2011, 19:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2011, 11:46
Posty: 56
Lokalizacja: Mielec
Auto: LJ73
MariuszS pisze:
Adek_1 pisze:
to co to jest?;d

Toż przecie Fix Ci odpowiedział krótko i precyzyjnie ;-)
Musisz troszkę poczytać Forum, bo to wszystko tu jest.

seria LJ - bo z silnikiem z rodziny "L"
73 - bo karoseria nieco dłuższa niż 70, a krótsza niż 77/78/79
Ale stopień skundlenia tego auta różnymi wynalazkami jest tak wielki, że wnętrze może kryć jeszcze niejedną niespodziankę... :mrgreen:

Właśnie kupiłem to auto i jest to klasyczne LJ73 z motorem 2,4 turbo, wersja FRP TOP ;) Auto poza halogenami i snorkelem z szamborurki nie jest wcale "skundlone", no może jeszcze te naklejki :D , wnętrze jest zadbane (oczywiście po użyciu wody i ściery :D) a mechanicznie w bardzo dobrym stanie, silnik pali po dotknięciu kluczyka, napędy sprawne, nie ma wycieków, i co najważniejsze, rama jest w dobrym stanie, nie ma dziur itp. Blacharka wiadomo, przy nadkolach do roboty i tylne drzwi na dole bardzo skorodowane, może uda się je zrobić bez wymiany ;)

Zamierzam wywalić te pseudo opony i przedni kangur, wymienić snorkel na normalny, ale z tego co czytałem to będzie problem aby coś sensownego dobrać, oraz zrobić blacharkę i powinno być z tego przyzwoite auto 8)

Więc jak widać, oceniając auta na podstawie zdjęć można się pomylić ;)

A oto moje zdjęcia :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2011, 20:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Posty: 1454
Lokalizacja: Kraków
Auto: LJ-79 na dożywocie
No, to gratulacje!
J-7 jest najlepsze!

A co do oceny na podstawie zdjęć - rzecz jasna, że niewiele można stwierdzić na pewno....
Dlatego, nie napisałem, że "kryje wiele niespodzianek" tylko, że "może kryć..." ;-)
O ile pamiętam, to w ogłoszeniu było znacznie mniej fotek, niż wkleiłeś, a stopień udziwnienia 'wynalazków" nakazywał jednak pewną ostrożność... Dobrze, że się okazało, iż to jedynie kwestia gustu/estetyki... ;-)

A snorkelem się za bardzo nie przejmuj (chyba, że chcesz zrobić "LJ73 na oryginał", a la Kylon ;-) )
Sprawdź, czy jest szczelny i dobrze umocowany.
Faktycznie, dopasowanie markowego snorkela, to droga zabawa, i czasochłonna.
Ja, odpuściłem na razie, w górach rzadko jest mi potrzebny :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2011, 20:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2011, 11:46
Posty: 56
Lokalizacja: Mielec
Auto: LJ73
Z tego co czytałem to chyba Safari nie ma do LJ73 po '90 snorkela a nie wiem jak z chińczykami ;)

Czy kapcie 32" da radę do niej bez liftu zapodać ? :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2011, 21:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Posty: 1454
Lokalizacja: Kraków
Auto: LJ-79 na dożywocie
Unix pisze:
Z tego co czytałem to chyba Safari nie ma do LJ73 po '90 snorkela a nie wiem jak z chińczykami ;)

Czy kapcie 32" da radę do niej bez liftu zapodać ? :lol:


kapcie 32" bez problemu (jeśli nie za szerokie, ale 235/85 R16 robią znakomicie) , markowy snorkel to tylko i wyłącznie BIT :cry:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 gru 2013, 23:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Posty: 139
Lokalizacja: Trójmiasto / Grudziądz
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Dawno nie odświeżany temat, ale chciałbym podzielić się swoją opinią na temat LJ70 VX z 91 roku.

Historycznie, samochód został sprowadzony z Angli z 4 lata temu. Stał u znajomego, który chciał go przełożyć, ale przez ale nie znalazł tyle ochoty aby to uczynić. Samochód był i jest w idealnym stanie, przy zakupie dostałem jeszcze gratis europejczyka do przełożenia.

Przekładka bardzo standardowa. Zostawiłem most z anglika, wszystko co trzeba było zmienić to przekładnie kierownicy (wcześniej odświerzoną w Toruniu). Kto się interesuje wie, że "wszytstko" to był duży skrót. Następnie problem z wiązką elektryczną. Nie chciałem brać wiązki oryginalnej, zmęczonej z europejskiej wersji, padł pomysł, lutujemy. No i było ponad 180 spawików do zrobienia. Jeżeli chodzi o środek samochodu, to wszystkie nie pasujące elementy z wyjątkiem dmuchawy nawiewu, były zamawiane z Toyoty. Począwszy od pilota do szybek, a skończywszy na ramce radia. Zajęło to niestety 3-4 miesiące ze względu na prace zawodową.
Zaznaczam, że cała prace wykonałem z tatą, ze względu na to że mam bardzo małe doświadczenie.(24 lata)

Przed zakupem Toyoty, odbyła się akcja odbudowy Pajero 1 z 91r. Całą praca została wykonana w domu bez udziału żadnej zewnętrznej pomocy. Nie licząc lakiernika i cynkowania ramy.

I swoje "okiem użytkownika" chciałbym porównać z "starym" Pajero. W końcu bardzo podobne samochody.

Dynamika, przyśpieszenie z całą pewnością lepsze w Pajero. Kultura pracy silnika także lepsza. Skrzynia biegów bardziej wytrzymała i bardziej elastyczna w Toyocie. Toyota mechanicznie(np. przy zmianie biegów, wciskania sprzęgła) jest bardziej toporna.
Sama podróż dużo wygodniejsza w Toyocie, jest w niej więcej miejsca oraz siedzenia i pozycja dużo wygodniejsza. Hałasu w samochodzie nie jestem wstanie porównać bo mam BFG w Toyocie i zawsze słychać szum. Mam trochę bzika na trzeszczenie w kabinie i udało mi się je w 95 % usunąć wypełniając gdzie się dało cienką gąbką.
Jeżeli chodzi o jazdę w terenie to samochody kończyły podróż na tych samych przeszkodach. Zazwyczaj przez brak blokady mostu.

W tym momencie na liczniku ok 160 tys. Oryginalny lakier. Rama została zakonserwowana 2 lata temu. Jest trochę korozji za kołami i pod zderzakami tylnymi (do podgarnięcia na wiosnę).
Plan na przyszły rok to bagażnik dachowy oraz 15" oponki na nowe oryginalne felgi od LC70', lakierowanie czarnych nadkoli.

Kilka zdjęć z świątecznego rozgrzania blokad mostów dostępnych pod linkiem:
http://www.flickr.com/photos/94726669@N05/sets/72157639127823044/

Jeżeli są jakieś pytania, chętnie udziele dodatkowych informacji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2013, 12:16 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4348
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
i jak po pewnym czasie sprawdza się lutowanie wiązki elektrycznej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2013, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Posty: 139
Lokalizacja: Trójmiasto / Grudziądz
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Na razie nie ma problemu, ale jak coś się stanie to na pewno nie w miejscu lutu :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2013, 17:36 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4348
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
sam też lutowałem część wiązki i jestem ciekaw jak długo wytrzyma. Na razie 2 lata bez problemu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group