Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rafal7x64
Posty: 8
Rejestracja: 09 mar 2010, 10:36
Auto: LJ70 2,4TD 2LT2
Kontakt:

Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Post autor: Rafal7x64 »

Witam

Mam problem z odpaleniem silnika, kilka dni temu skończyłem remont głowicy. Po złożeniu odpalił bez scen, dwa dni pojeździłem bez problemów. Zostawiłem auto pod sklepem wracam atu klops :evil: przez kilka kręceń nawet coś tam zaskakiwało a teraz ani troszkę nie zaskoczy. Paliwo na wtryski jest podawane, podejrzewałem zawór odcinający w pompie, ale działa. Zastanawia mnie czy rozrząd nie przeskoczył a może coś z paliwem już nie mam pomysłu :( .

Może macie jakieś pomysły

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Post autor: Rokfor32 »

Świece żarowe. Bez nich nawet nie pierdnie.

Awatar użytkownika
Rafal7x64
Posty: 8
Rejestracja: 09 mar 2010, 10:36
Auto: LJ70 2,4TD 2LT2
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Post autor: Rafal7x64 »

Świece sprawdzone, faktycznie sterownik coś niedomaga, ale podawałem napięcie ręcznie i też to nie pomaga.
Gdzieś doczytałem że w toyocie stosuję jakąś zastawkę w kolektorze ssącym ale nie wiem jak ona działa, ponoć odcina dopływ powietrza podczas gaszenia silnika. ale nie mogę znaleźć żadnego schematu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Post autor: Rokfor32 »

Nie w tym silniku. Gaszenie jest wyłącznie elektrozaworem na pompie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Post autor: Rokfor32 »

A tak wogóle - ja bym sprawdził dla spokoju kompresję.

Przy zakładaniu głowicy poszła pewnie nowa uszczelka. A szpilki też nowe?

Awatar użytkownika
Rafal7x64
Posty: 8
Rejestracja: 09 mar 2010, 10:36
Auto: LJ70 2,4TD 2LT2
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Post autor: Rafal7x64 »

Elektrozawór w pompie sprawdzony, ale nie wiem co to za podłączenie elektryczne pod spodem kolektor ssącego. Co do uszczelki poszła nowa oryginał mark 3 tak jak wybite na bloku i nowe szpilki, jedyne co poszło stare to uszczelki pod wtryski.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Post autor: Rokfor32 »

To w kolektorze ssącym to rezystor do świec żarowych, służy do podgrzewania świec na częściowym obciążeniu, już po starcie silnika. Przed startem świece grzeją na pełnej mocy, pomijając ten rezystor.

Promo - sprawdź kompresję
Drugie primo - paliwo. Popuść nakrętki na przewodach wysokociśnieniowych (przy wtryskiwaczach), i sprawdź, czy paliwo dochodzi. Jeżeli tak, to prawdopodobne się robi przestawienie rozrządu (aczkolwiek dziwne by to bardzo było, bo ten silnik bezkolizyjny nie jest, i tłoki z zaworami sie minąć nie chcą).

Awatar użytkownika
Rafal7x64
Posty: 8
Rejestracja: 09 mar 2010, 10:36
Auto: LJ70 2,4TD 2LT2
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem silnika 2-LT II

Post autor: Rafal7x64 »

Dzięki strasznie nie dawał mi spokoju ten dzyndzel pod kolektorem :)
ale jeżeli jest to co mówisz większego znaczenia to nie ma. Zwłaszcza że palony był przy pomocy auto startu. Paliwo do wtrysków dochodzi odkręcałem wszystkie przewody wysokiego ciśnienia i wylot przytykałem palcem było czuć pulsację przy kręceniu (swoją drogą wydaje mi się że dosyć słabo)
Co mnie jeszcze niepokoi to paliwo naokoło wtrysków może powodem utraty kompresji mogą być stare uszczelki pod wtryskiwacze? (podgrzewałem je ale może za słabo uszczelniają) Niestety nie posiadam sprzętu do sprawdzenia kompresji.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ