Ja ściągałem rurą i nie pękł. Użyłem go ponownie.
Jest jeszcze pewien patent na to, aby w ogóle nie używać tego pierścienia na końcu...
Otóż pierścień ten służy do tego, aby nie przemieszczał się przegub względem półosi oraz półoś względem otworu w dyfrze. Wystarczy wyjąć półoś i na wielowpuście od strony dyfra pryknąć małą kulkę spawarką spawarką. Wtedy wielowpust nie będzie zbyt głęboko wpadał do dyfra i seger na drugim końcu półosi będzie wypychał przegub, przez co przegub będzie pracował we właściwym położeniu i nie będzie wymagał zapinki od wewnątrz. Zaraz gdzieś znajdę rysunek...
demontaż piasty z półosi
Moderator: luk4s7
Re: demontaż piasty z półosi
O prrrroooosssszzz... znalazłem.
http://www.off-road.com/trucks4x4/artic ... ?id=264193" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.off-road.com/trucks4x4/artic ... ?id=264193" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: demontaż piasty z półosi
Nic nie pęka. Młotkiem nie da się uderzyć osiowo, więc wewnętrzny zabierak przegubu ustawia się nieco skośnie, a pierścień zabezpieczający ma tendencję do przesuwania się na jedną stronę (zbyt daleko, dlatego ulega ścięciu). Młotek niszczy też powierzchnię zabieraka.
Rura została przetestowana pozytywnie wiele razy. Jest niezawodna, z wynikiem 100/100
Rura została przetestowana pozytywnie wiele razy. Jest niezawodna, z wynikiem 100/100
Re: demontaż piasty z półosi
Dla zainteresowanych, na potwierdzenie praktyki LEX'a, znalazłem w poniższym linku foto relację z takiej operacji.
http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... -axle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... -axle.html" onclick="window.open(this.href);return false;