Rokfor32 pisze:Mosty od patrola mają jeden, aczistotny defekt - też nie ma do nich aftermarketowych gratów (poza ARB). I nie tyle biega o półosie, co o przekładnie. I nie dlatemu, że się sypią, ale dlatemu, że poza jedynie słusznymi fabrycznymi przełożeniami nie ma żadnych innych ...
Jedno ale - cena tegoż produktu (ok. 2000 pln), i jakość - ma ktoś jakieś opinie na ten temat? Się nie spotkałem wcześniej z tym producentem.
No i przełożenia - na razie dwa typy.
Dla porównania - cena aftermaketowych (wysokiej jakości) przełożeń do toi to ok. 200$. Co prawda w USA, więc jeszcze transport i podatki, ale i tak to nie więcej jak połowa ceny tych do nissana.
Druga sprawa - dostępne przełożenia - 3,70 - 3,90 - 4,10 - 4,30 - 4,56 - 4,88 - 5,29 - 5,71. Dwa ostatnie tylko aftermarketowe, pozostałe również fabryczne. Wszystkie w wielkościach 8" i 9,5".
Do tego szeroki wybór blokad ( fabryczne 100%, fabryczne cierne LSD, ARB 100%, automaty typu lock right czy posi locker, ślimakowe truetrack, czy wreszcie wkładki bez mechanizmu różnicowego - tzw. spool)
A co do tylnej osi - w pełni odciążona wersja ma takie charakterystyczne, wystające piasty, i do nich jest PRZYKRĘCANA półoś. Od zewnątrz. W sposób identyczny, jak sprzęgiełka czy stałe zabieraki z przodu. Czyli za pomocą sześciu śrubek, i stożkowych podkładek.
Układ ma taką nazwę właśnie stąd, że na półosi nie ma żadnego łożyska, i przenosi ona wyłącznie moment skręcający.