Strona 2 z 3

: 26 mar 2008, 07:30
autor: kylon
Różnica szerokości wychodzi Ci z rozstawu kół :?: Czy masz gdzieś dane dotyczace samego mostu :?: Blokada a i owszem ale znanym jest częsty przypadek jej nie działania ze względów wspomnianego wiele razy silniczka elektrycznego i jego magnesów. To niestety takie rozwiązanie droga bieda. Narobisz się sporo żeby ten most zaaplikować do J7 a potem po podliczeniu okaże się żę kupno mostu z tarczami oraz blokady ARB jest tańsze. Mój pierwszy most pochodzi z obecnej Toyki Emsiego. Ten samochód był kiedyś mój. Emsi o tym wiedział przy kupnie iż most jest zamieniony. Tylko główki pozostały od właściwych aut. W 95 roku były juz tarcze. Drugi most leży właśnie dla niego. Zrobię foto relację ze zmiany do Wypraw. Koszt zakupu 2,5 tyś. Trzeci most kupiłem z całym samochodem - anglik.

: 26 mar 2008, 07:32
autor: kylon
Damian pisze: eliminowało by to drobną wadę J7, czyli tylny most węższy od przedniego
Chodzi Ci chyba o HZJ78. No chyba że czegoś nie wim o zwykłej siódemce. Wszak całe życie się człowiek uczy. Jeśli są jakieś dane to dawaj. Tak samo jest w HZJ105.

: 28 mar 2008, 11:19
autor: Damian
wychodzi mi z danych obu aut

a most tylny J7 jest węższy niż przedni
wystarczy zmierzyć :)

: 01 kwie 2008, 19:39
autor: kylon
Zmierzyłem w LJ70 po 90' roku. Faktycznie różnica wynosi około 3 cm. Myślałem do tej pory, że tyczy się to innych samochodów z literką 7 oraz 105.

: 28 kwie 2008, 09:25
autor: kylon
W sobotę Czarek z Siwym przerzucili tylny most. Zajęło im to około 8 godzin. W miejsce zwykłego pojawił się ten z tarczami hamulcowymi. Było wesoło i śmiesznie. Do rupieciarni podjechał jeszcze Bartosia który montował sobie snorkel. Ja korzystając z ładnej pogody dłubałem w papierkach a óźniej w Navarce.
Okazało się, że most z tarczami był w bardzo ładnym stanie. Oprócz podrdzewiałych od leżenia tarcz hamulcowych wszystko było jak nówka. Trzeba było tylko przełożyć główki co by zgadzały się przełożenia. Dodoatkowo Czarek miał u siebie ARB-a. Wszystko pasowało jeden do jednego. Most pochodził z LJ70 a trafił do LJ73. Trz było tylko linke ręcznego zastosować od Czarkowego pojazdu.

: 28 kwie 2008, 13:53
autor: MaxLux
No to czekam na nastepny taki "bridge" !

No i jakby co to jestem pierwszy w kolejce :evil:

: 28 kwie 2008, 15:28
autor: CzarekN
Dzieki Kylon za most i "kanal". Na szczescie wszycho gra i nie byla to "odyseja 2000", ani "o jeden most za daleko".
Mam wiec heble i nie zawacham sie ich uzyc !!!
Disk brejki fajne sa :lol:

Czarek

Re: Disc Brake conversion kit

: 30 paź 2008, 21:16
autor: wojteksz
jakby co to tez jestem zainteresowany - jednak te bębny nieco sa kłopotliwe ;)

Re: Disc Brake conversion kit

: 24 cze 2013, 23:08
autor: Damianwa
Ja kupiłem mocowanie do lj70 na allegro pod zaciski od golfa IV, A3, itp. tarcze przednie trzeba stoczyć 13 mm ze średnicy i o 1 mm z grubości, dorobić pierścień centrujący i gotowe mamy tylny most na tarczach.

Re: Disc Brake conversion kit

: 30 sie 2013, 23:06
autor: Mareknet
Koledzy - a nie można przeszczepić oryginalnych tarcz, mocowań, zacisków, blach kotwicznych itp itd od mostu z tarczami do mostu bębnowego? Chodzi oczywiście o J7

Re: Disc Brake conversion kit

: 31 sie 2013, 06:12
autor: kpeugeot
wiesz ważne są też koszty i dostępność takich mostów, gdyby były ogólnie dostępne to nikt by nie kombinował

Re: Disc Brake conversion kit

: 31 sie 2013, 08:17
autor: Rokfor32
Mareknet pisze:Koledzy - a nie można przeszczepić oryginalnych tarcz, mocowań, zacisków, blach kotwicznych itp itd od mostu z tarczami do mostu bębnowego? Chodzi oczywiście o J7
Nie można. Półosie są inne, mocowania tarcz kotwicznych (końcówki pochwy mostu) też.

Poza tym - rozwiązanie seryjne nie jest takie och ach. W tych tarczobębnach po błocku ręczny również przestaje działać ... :wink:

Ja już zrobiłem jeden swap w J7 na tarcze, i powiem tak: efekt jest, ale jedyny tak na prawdę pozytywny to ten, że zużyte klocki wymienia się w kilka minut. A - no i że ręczny działa zawsze - przynajmniej dopuki są okładziny na klockach. Swap był na zaciskach lucasa.

Bo klocki w błocie zużywają się równie szybko jak szczęki bębnów. Żeby to było bardziej wytrzymałe - trza by zapodawać znacznie bardziej odporne klocki niż seryjne. Nie wiem - może spiekowe.

Ale - siła hamowania jest mniejsza. Zależy to oczywiście od wielkości zastosowanego cylinderka i materiału klocków - ale wyboru az takiego nie ma. Caość działa, hamuje - ale rolki na stacji diagnostycznej pokazały ze 30% mniejszą siłę w stosunku do (zdrowych) bębnów.

Re: Disc Brake conversion kit

: 31 sie 2013, 18:40
autor: Mareknet
Jak zwykle - są plusy i minusy ale jedno jest ważne: nie można oryginalnego przeszczepu zrobić..

O to mi chodziło, dzięki wielkie za odpowiedź.
Pozdrawiam.

Re: Disc Brake conversion kit

: 04 wrz 2013, 07:56
autor: Rokfor32
Przeszczepu samych detali - to nie. Można natomiast oczywiście cały most przeszczepić - ale to tylko dla wersji po '90. oczywista jak ktoś taki most - dawcę zdoła namierzyć, bo ciężka sprawa ... :wink:

Re: Disc Brake conversion kit

: 24 wrz 2013, 21:12
autor: wybrzeze11
Damianwa pisze:Ja kupiłem mocowanie do lj70 na allegro pod zaciski od golfa IV, A3, itp. tarcze przednie trzeba stoczyć 13 mm ze średnicy i o 1 mm z grubości, dorobić pierścień centrujący i gotowe mamy tylny most na tarczach.
Ktoś przerabiał podobny temat? Ciekawi mnie jak to działa...czy warto? Co myślicie o tych tarczach kotwiczych na tarcze i zaciski od golfa na tylny dyfer?