Disc Brake conversion kit

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Różnica szerokości wychodzi Ci z rozstawu kół :?: Czy masz gdzieś dane dotyczace samego mostu :?: Blokada a i owszem ale znanym jest częsty przypadek jej nie działania ze względów wspomnianego wiele razy silniczka elektrycznego i jego magnesów. To niestety takie rozwiązanie droga bieda. Narobisz się sporo żeby ten most zaaplikować do J7 a potem po podliczeniu okaże się żę kupno mostu z tarczami oraz blokady ARB jest tańsze. Mój pierwszy most pochodzi z obecnej Toyki Emsiego. Ten samochód był kiedyś mój. Emsi o tym wiedział przy kupnie iż most jest zamieniony. Tylko główki pozostały od właściwych aut. W 95 roku były juz tarcze. Drugi most leży właśnie dla niego. Zrobię foto relację ze zmiany do Wypraw. Koszt zakupu 2,5 tyś. Trzeci most kupiłem z całym samochodem - anglik.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Damian pisze: eliminowało by to drobną wadę J7, czyli tylny most węższy od przedniego
Chodzi Ci chyba o HZJ78. No chyba że czegoś nie wim o zwykłej siódemce. Wszak całe życie się człowiek uczy. Jeśli są jakieś dane to dawaj. Tak samo jest w HZJ105.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

wychodzi mi z danych obu aut

a most tylny J7 jest węższy niż przedni
wystarczy zmierzyć :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Zmierzyłem w LJ70 po 90' roku. Faktycznie różnica wynosi około 3 cm. Myślałem do tej pory, że tyczy się to innych samochodów z literką 7 oraz 105.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

W sobotę Czarek z Siwym przerzucili tylny most. Zajęło im to około 8 godzin. W miejsce zwykłego pojawił się ten z tarczami hamulcowymi. Było wesoło i śmiesznie. Do rupieciarni podjechał jeszcze Bartosia który montował sobie snorkel. Ja korzystając z ładnej pogody dłubałem w papierkach a óźniej w Navarce.
Okazało się, że most z tarczami był w bardzo ładnym stanie. Oprócz podrdzewiałych od leżenia tarcz hamulcowych wszystko było jak nówka. Trzeba było tylko przełożyć główki co by zgadzały się przełożenia. Dodoatkowo Czarek miał u siebie ARB-a. Wszystko pasowało jeden do jednego. Most pochodził z LJ70 a trafił do LJ73. Trz było tylko linke ręcznego zastosować od Czarkowego pojazdu.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

No to czekam na nastepny taki "bridge" !

No i jakby co to jestem pierwszy w kolejce :evil:

CzarekN
Klubowicz
Posty: 260
Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42

Post autor: CzarekN »

Dzieki Kylon za most i "kanal". Na szczescie wszycho gra i nie byla to "odyseja 2000", ani "o jeden most za daleko".
Mam wiec heble i nie zawacham sie ich uzyc !!!
Disk brejki fajne sa :lol:

Czarek

Awatar użytkownika
wojteksz
Posty: 20
Rejestracja: 02 paź 2007, 05:48
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: wojteksz »

jakby co to tez jestem zainteresowany - jednak te bębny nieco sa kłopotliwe ;)

Awatar użytkownika
Damianwa
Posty: 1
Rejestracja: 24 cze 2013, 22:48
Auto: Samurai mosty od LJ70 88r
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Damianwa »

Ja kupiłem mocowanie do lj70 na allegro pod zaciski od golfa IV, A3, itp. tarcze przednie trzeba stoczyć 13 mm ze średnicy i o 1 mm z grubości, dorobić pierścień centrujący i gotowe mamy tylny most na tarczach.

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Mareknet »

Koledzy - a nie można przeszczepić oryginalnych tarcz, mocowań, zacisków, blach kotwicznych itp itd od mostu z tarczami do mostu bębnowego? Chodzi oczywiście o J7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: kpeugeot »

wiesz ważne są też koszty i dostępność takich mostów, gdyby były ogólnie dostępne to nikt by nie kombinował

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Rokfor32 »

Mareknet pisze:Koledzy - a nie można przeszczepić oryginalnych tarcz, mocowań, zacisków, blach kotwicznych itp itd od mostu z tarczami do mostu bębnowego? Chodzi oczywiście o J7
Nie można. Półosie są inne, mocowania tarcz kotwicznych (końcówki pochwy mostu) też.

Poza tym - rozwiązanie seryjne nie jest takie och ach. W tych tarczobębnach po błocku ręczny również przestaje działać ... :wink:

Ja już zrobiłem jeden swap w J7 na tarcze, i powiem tak: efekt jest, ale jedyny tak na prawdę pozytywny to ten, że zużyte klocki wymienia się w kilka minut. A - no i że ręczny działa zawsze - przynajmniej dopuki są okładziny na klockach. Swap był na zaciskach lucasa.

Bo klocki w błocie zużywają się równie szybko jak szczęki bębnów. Żeby to było bardziej wytrzymałe - trza by zapodawać znacznie bardziej odporne klocki niż seryjne. Nie wiem - może spiekowe.

Ale - siła hamowania jest mniejsza. Zależy to oczywiście od wielkości zastosowanego cylinderka i materiału klocków - ale wyboru az takiego nie ma. Caość działa, hamuje - ale rolki na stacji diagnostycznej pokazały ze 30% mniejszą siłę w stosunku do (zdrowych) bębnów.

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Mareknet »

Jak zwykle - są plusy i minusy ale jedno jest ważne: nie można oryginalnego przeszczepu zrobić..

O to mi chodziło, dzięki wielkie za odpowiedź.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: Rokfor32 »

Przeszczepu samych detali - to nie. Można natomiast oczywiście cały most przeszczepić - ale to tylko dla wersji po '90. oczywista jak ktoś taki most - dawcę zdoła namierzyć, bo ciężka sprawa ... :wink:

wybrzeze11
Posty: 41
Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
Auto: LJ 70 1990r
Kontakt:

Re: Disc Brake conversion kit

Post autor: wybrzeze11 »

Damianwa pisze:Ja kupiłem mocowanie do lj70 na allegro pod zaciski od golfa IV, A3, itp. tarcze przednie trzeba stoczyć 13 mm ze średnicy i o 1 mm z grubości, dorobić pierścień centrujący i gotowe mamy tylny most na tarczach.
Ktoś przerabiał podobny temat? Ciekawi mnie jak to działa...czy warto? Co myślicie o tych tarczach kotwiczych na tarcze i zaciski od golfa na tylny dyfer?

ODPOWIEDZ