Disc Brake conversion kit

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Disc Brake conversion kit

Post autor: MaxLux »

Czy jest jakas inna mozliwosc zalozenia tarcz do tylu 70-tki oprocz oczywiscie przeszczepu mostu z tarczami ?

Wojtek znalazl w US cos takiego, niestety tam 70-tki nie wystepuja tylko tundry i 4Runnery

http://www.sky-manufacturing.com/

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Tarcze w tylnym moście to bardzo fajne rozwiązanie. Podobno mniej heavy duty ale mi przypadło do gustu. Zauważcie, że w większości aut wyprawowych typu HZJ8 oraz HZJ78 są z tyłu bębny. Nie wspomne o Unimogu czy ciężarówkach. Mając z tylu w J7 tarcze przede wszystkim nie trzeba po każdym rajdzie wymieniać szczęk hamulcowych. Zapasowe klocki na wyprawie też mniej miejsca zajmują niż szczęki. Łatwiej hamulce oczyścić i sprawdzić ich stan.

Jakie są różnice pomiędzy mostami z tarczami i bębnami:

- inna pochwa tylnego mostu
- inne łożyska (takie jak w J9)
- inne uszczelniacze
- inne półosie
- inne piasty
- inne tarcze kotwiczne
- tarcze hamulcowe (tzw. tarczobębny, hamulec ręczny wykorzystuje nadal małe szczęki hamulcowe. Podobne rozwiązanie jak w HDJ8 a takie same jak w J9)
- zaciski hamulcowe
- inne wachacze
- inna linka hamulca ręcznego

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

Napisal do mnie arekg z drugiego forum, ze ma komplet - tarczobebny od HZJ 70 ... ale ponoc tez duzo motac trzeba zeby to zalozyc ...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Dużo - bo mosty zupełnie inne w HJ-ocie są. Po pierwsze mocowania do resorów a po drugie zupełnie inna główka (dużo większa).

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

a co z pomysłem wstawienia do KZJ70 mostu z J9 z tarczami i blokadą?
chyba słabszy konstrukcyjnie jest? bo przełożenie to samo chyba...

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Post autor: Black »

Damian, a może w drugą stronę? Wsadź z KZJta most na przód "tatulowej" 9tki ;-) przestanie Ci IFS przeszkadzać, a i lans jaki będzie ;-)

a bardziej serio to zdaje się, że jednak tylny most w J9 do słabych nie należy, znaczy nie słyszałem jeszcze o zbyt wielu zmielonych ;-) czy się nada to może guru wie, ale czy z "ekonomicznego" punktu widzenia ma to sens? chyba nie...

Kwiatec

Post autor: Kwiatec »

ostatnio jak tarcze kupowałęm to kylon powiedział że to ten sam most co w 70 po 94 czy tam 95roku. tak przynajmniej zrozumiałem ;)

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

Black pisze:Damian, a może w drugą stronę? Wsadź z KZJta most na przód "tatulowej" 9tki ;-) przestanie Ci IFS przeszkadzać, a i lans jaki będzie ;-)
wolę swoje stare śmietniki, są ładniejsze i z duszą 8)

Znaczy może ten most od J9 z blokadą to nie jest taki głupi pomysł? Pytałem na rajdach w tym samym temacie, ale po jego zadaniu Kylon zamilkł...

Kwiatec

Post autor: Kwiatec »

może źle sformuowałeś pytanie że mu odjęło mowę ;)

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

śmignął mi ostatnio przed nosem kompletny most z J9 z blokadą za 2000zł
po odsprzedaży sprawnego mostu z KZJ zaczyna to mieć ręce i nogi

problemem jest inaczej poprowadzone zawieszenie w obu autach, J7 ma dwa wahacze wleczone, J9 ma cztery
Wydaje się jednak teoretycznie, że mocowania na moście można zmienić.

Blokady i tarcze sÄ… warte kombinacji...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Mosty takie same tylko tak jak wspomnieli koledzy mocowania inne. Moim zdaniem odcinanie mocowań i spawanie innych to już spora praca do wykonania i w cale nie prosta. To oznacza koszta nie małe. No chyba, że Pan Kazio. Trzeba zachować pełną geometrię mostu no i oczywiście rozmontować cały most na częsci pierwsze. Taniej chyba wyjdzie poszukać jednak mostu z tarczami. Mi się udało już trzy razy tak zrobić bez większego wysiłku.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

No to Krzys wysil sie 4-ty raz i zakup mi w ciemno taki moscik :)

a dla wytrwalych wygrzebalem to:

http://www.4x4wire.com/toyota/reviews/rear_discs/

http://www.birfield.com/%7Emorgan//tech/rdb/

a tu nawet gotowe w sklepie

http://www.allprooffroad.com/index.php? ... view&id=33

tylko co z recznym ??
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 21:11 przez MaxLux, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Ręczny można zrobić z tarczy oraz zacisku hamulcowego z motocykla enduro. Montuje się to na wale napędowym i trzyma na maksa. Nie ma że mokre zabłocone szczęki hamulcowe. Dlaczego od motocykla? A no małe Panie a i wystarczające. Sprawdzone 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

O. No i sam znalazłeś to o czym pisałem w sprawie ręcznego.
http://www.allprooffroad.com/images/sto ... 40x480.jpg

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Post autor: Damian »

a ja jeszcze wrócę do tamtego mostu z J9 ;) blokada 100% to też spora wartość dodana, mamy dwie wspaniałe pieczenie przy jednym ogniu

czy to prawda, że most z J9 jest o 3cm szerszy od tego z J7? bo coś mi tak wychodzi...

eliminowało by to drobną wadę J7, czyli tylny most węższy od przedniego

ODPOWIEDZ