zmiana reduktora BJ7
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
zmiana reduktora BJ7
Czy da się włożyć reduktor od LJ do BJ73? ewentualnie cala skrzynie z reduktorem od LJ? przełożenia sa troszke niższe a moj reduktor i tak jest do remontu. Czy to raczej szalony pomysl i lepiej grzecznie naprawic reduktor i nie wydziwiac?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana reduktora BJ7
Reduktor się da, z małym ale - trzeba przełożyć wałek wejściowy ze starego (lj ma ten wałek dzielony i łączony tulejką z wałkiem zdawczym skrzyni, w bj jest on wspólny dla skrzyni i reduktora. Skrzynka natomiast nie pasuje, jak dobrze pamiętam w BJ7 były skrzynie typu H55, w lj G58 (na początku), i R15x (od chyba '87 roku), i nie da się zamieniać między nimi dzwonu sprzęgła.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: zmiana reduktora BJ7
A to małe "ale" jest małe-w sensie zrobi to w miare ogarniety mechanik 4x4- czy tez trzeba szukac magika?
Re: zmiana reduktora BJ7
Zrobi ale pytanie o koszty. Rozbiórka skrzyni i wymiana wałka to to samo co remont skrzyni. Więc chyba nie tędy droga.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana reduktora BJ7
W tym kierunku (znaczy reduktor Lj do skrzyni BJ) jest łatwo - bo reduktor i tak trzeba rozebrać (nie da się go zdjąć w jednym kawałku), a przy montażu po prostu wywalić wałek atakujący reduktora LJ i zastąpić go tym z BJ.
Trudniej byłoby odwrotnie, bo ponieważ reduktor od BJ (zdjęty i siedzący na półce) tegoż wałka nie posiada wogóle (zostaje on razem ze skrzynią). , i np. nie posiadając oryginalnego reduktora LJ nie ma skąd pozyskać tego wałka.
Trudniej byłoby odwrotnie, bo ponieważ reduktor od BJ (zdjęty i siedzący na półce) tegoż wałka nie posiada wogóle (zostaje on razem ze skrzynią). , i np. nie posiadając oryginalnego reduktora LJ nie ma skąd pozyskać tego wałka.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: zmiana reduktora BJ7
A konieczne jest rozbieranie skrzyni czy wystarczy zdjac stary reduktor(rezebrac go) i załozyc nowy bez ruszania wałka?bo u mnie skrzynia wydaje sie ok i wolalbym jej nie ruszac zmieniajac jedynie reduktor- zaoszczecilbym na remoncie i uzyskalbym nizsze przelozenia..dzieki za wszelkie sugestie:)
Re: zmiana reduktora BJ7
Musisz kupić parę uszczelek i tak jak pisał Rokfor. Ja mam u siebie zmienione przełożenia w reduktorze z KZJ-ota na Lj-ota właśnie ale pamiętaj że i tak raczej czeka Cie wymiana kilku gratów w reduktorze. Szkoda wkładać stare łożyska no i na pewno będzie wałek do wymiany.
http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=699 Ten na dolnych zdjęciach.
http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=699 Ten na dolnych zdjęciach.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana reduktora BJ7
Ja bym skrzynie zdjął, z dwóch powodów - pierwsze, nie zaszkodzi podnieść tą górną pokrywę z mechanizmem wybierania biegów i rzucić okiem do srodka, co tam siedzi (plus dokładne wymycie wnętrza skrzyni), dwa - na wszelki wypadek wymienić łożysko w kole zamachowym silnika.
Ta mała pierdoła potrafi zniszczyć skrzynię - jak wałek atakujacy dostanie luzów, to wykruszają sie ząbki na pierwszym kole wchodzącym do skrzyni (tym na końcu wałka wejściowego), a fragmenty ząbków skracają życie skrzynki w sposób radykalny.
Ta mała pierdoła potrafi zniszczyć skrzynię - jak wałek atakujacy dostanie luzów, to wykruszają sie ząbki na pierwszym kole wchodzącym do skrzyni (tym na końcu wałka wejściowego), a fragmenty ząbków skracają życie skrzynki w sposób radykalny.
Re: zmiana reduktora BJ7
Nie wyobrażałem sobie tej operacji z reduktorem w aucie . Wiem, że można ale ja miałbym stresa, że panewki mosiężne pospadają podczas składania reduktora na samochodzie. Składanie reduktora w pionie jest moim zdaniem wygodniejsze.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana reduktora BJ7
Nie ma tak źle Montuje się całość po kolei, a dopiero na końcu zakłada tylną pokrywę, więc dokładnie widać, co i jak siedzi.
Ale fakt, w w pionie daleko wygodniej No i pod autem to nie aż tak wiele miejsca ... No chyba że na podnośniku kolumnowym
Ale fakt, w w pionie daleko wygodniej No i pod autem to nie aż tak wiele miejsca ... No chyba że na podnośniku kolumnowym