Rozrząd 2LT

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Rozrząd 2LT

Post autor: kylon »

Jako, że powoli wrzucam wszystkie silniki to proszę kolejna fotka.

Obrazek

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: kpeugeot »

to ja potrzebuję pomocy

niech ktoś po polsku napisze jak ustawić rozrząd w tym silniku

podczas demontażu paska zruszyłem górne koło - i się chyba przestawił

zresztą i tak muszę to koło zdemontować aby wymienić uszczelniacz

pytanie nr 2 jak zdemontować dolne koło zebate? - tam tez jest uszczelniacz do wymiany

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: mopar »

na kolach i deklu masz znaki.
na kole walu korbowego ma sz dwa wieksze otworo po przekatnej w ktore wkrecasz ramiona sciagacza i sciagasz 8)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: kpeugeot »

już cofnąłem koła winno być ok teraz tylko wymienić rolki i pasek

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Mam do wymiany pompę wody w 2LT i doczytałem, że do wymiany pompy należy zdjąć pokrywę paska rozrządu.
Czy to znaczy, ze będzie dostęp do wymiany rozrządu?
Jeśli tak jest, to chciałbym od razu wymienić rozrząd i chciałbym się do tego od razu przygotować (kupić nowy rozrząd).

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: rafal187 »

Hej.
Dokładnie tak jak piszesz. Żeby wymienić pompę wody demontujesz wiatrak, obudowę wiatraka i samą chłodnicę.
Wtedy masz idealny dostęp do tej plastikowej obudowy pod którą jest pompa wody i cały rozrząd.
Grzechem byłoby wymienić samą pompę jak masz idealny dostęp do rozrządu.
kupujesz odpowiedni pasek, rolkę prowadzącą i napinającą i śruby do tych rolek.
Pilnujesz znaków na 3 kółkach i wymieniasz czytając serwis manuala i dokręcając wszystko kluczem dynamometryczny.
Sam to robiłem pierwszy raz w życiu i niema z tym większej filozofii.
nawet dorobiłem sobie ładny "profesjonalny" ściągasz do koła pasowego na wale i klucz do blokowania przy odkręcaniu śruby trzymającej w/w koło pasowe.
Po założeniu zrób parę obrotów wału za pomocą klucza celem sprawdzenia czy za każdym razem znaki z kółek pokrywają się ze znakami na obudowach.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

dzięki za info, zamawiam rozrząd :-)

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: rafal187 »

Zanim założysz nowy pasek, policz ilość zębów czy jest na 100% taki sam jak stary.
Ja założyłem pasek continentala i działa.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

ok

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Rozrząd 2LT

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Rozrzad i pompa wymienione, dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ