Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: JaroFix »

Zainstalowałem wczoraj intercooler. Dzisiaj podczas inspekcji połączeń zauważyłem pewną ilość oleju za chłodnicą. :|

Zanim chłodnica była zainstalowana, fabryczny dolot również był zapaćkany oliwą.

Mam się nie przejmować, czy przejąć bardzo?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: seburaj »

bywa
ile przebiegu, ale tego realnego - nie licznikowego ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: JaroFix »

Tego realnego prawie 280kkm.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: piter69A »

turbina olej puszcza i nadaje sie już do wymiany/regeneracji.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: seburaj »

spokojnie z tą wymiana, a tym bardziej regeneracją

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: JaroFix »

Jestem świadomy, że turbina kończy swój żywot, ale najpierw chciałbym zasięgnąć opinii mądrzejszych ode mnie. Być może tak ma być i niepotrzebnie histeryzuję.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: kylon »

Wszystko zależy ile tego oleju puszcza. Jak nieznacznie to nie stresuj się. Lepiej zbierać na nową niż u nas w kraju regenerować.

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: JaroFix »

Trudno powiedzieć ile. Od wczoraj naparstek może by się uzbierał. Poza tym nie ma żadnych innych oznak zużycia. Po instalacji chłodnicy jakby dwa razy żwawsza.

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: robi55 »

no właśnie , jak tego oleju Turbina puszcza nie dużo czy można jezdzic dalej i z jaką szkodą jest to do Turbiny i silnika .

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: Damian »

Naparstek to już dość sporo. Film olejowy (czyli lekka warstwa na powierzchni kolektora) jest w zasadzie normalny, ale jak się skrapla i olej pływa w dolocie to ja bym już myślał o regeneracji/kupnie nowej. Bo skończy się tak, że turbina puści całkowicie, zapoda olej do kolektora i silnik dostanie samozapłonu.

Zregenerować w PL da się dobrze. Niestety szukanie dobrego warsztatu może kosztować więcej niż nowe turbo :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: Kwiatec »

Damian siema byku :wink:

Regeneracja turbiny w pl to porażka koszta od 1000-2500 w wawie a nowe można zakupić nawet za 2500 mówię o firmie garret z którą to miałem doczynienia.
ps czasem ta delikatnie cieknąca pojeździ dłużej od tej regenerowanej. ja bym obserwował rozwój sytuacji :wink:

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: Damian »

Siema :D

O to to, Garreta CT20 da się wyrwać za 3 klocki z fakturą.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: MaxLux »

Chlopacy, z ta turbosprezarka do wymiany/regeneracji to bym nie przesadzal - czasami olej dostaje sie przez pierscienie przez zatkana odme ...

ale dla pewnosci wyslij sprezarke tu http://www.turbosprezarki.pl/kontakt.htm
jak jest dobra to ci gosc ja odesle z notka zebys szukal uszkodzenia gdzie indziej

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: robi55 »

tak to by było chyba najlepsze rozwiązanie co proponuje kol. Maxlux zdemontowac , wysłac do sprawdzenia i wtedy wiadomo co dalej robic .

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

Post autor: Damian »

MaxLux pisze:Chlopacy, z ta turbosprezarka do wymiany/regeneracji to bym nie przesadzal - czasami olej dostaje sie przez pierscienie przez zatkana odme ...
racja, zafiksowałem się na temat turbosprężarki :) do odmy mogą iść przedmuchy z komory korbowo-tłokowej razem z olejem i jest prosty patent na diagnozę: odmę wyciągamy z kolektora i wkładamy ja w przymocowaną do czegoś-tam za pomocą trytytki butelkę 0,5 coca-coli (pustą :mrgreen: ), po czym po dniu, dwóch jazdy obserwujemy czy i ile zebrało się oleju. No i czy w kolektorze mamy sucho czy też olej jest nadal. Bo olej możę puszczać i jedno i drugie.

ODPOWIEDZ